Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe koffer belichten?!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: hoe koffer belichten?!

Als je het licht echt als bundel of straling uit de koffer wil zien komen zal je deeltjes in de omgevingslucht moeten hebben.
    Meest eenvoudige is een rookmachine dan.
    Heb je die niet, dan kan je de rook zelf maken door vloeistof te kopen die ze in zoeen rookmachines doen = glycol (kost peanuts) en die moet je dan sproeien op een hete plaat (oude kookpan bv).
    Met een fan er achter kan je de ruimte egaal inroken. Stinkt wel een beetje maar die geur kennen we wel van op feestjes e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
      Als je het licht echt als bundel of straling uit de koffer wil zien komen zal je deeltjes in de omgevingslucht moeten hebben.
      Meest eenvoudige is een rookmachine dan.
      Heb je die niet, dan kan je de rook zelf maken door vloeistof te kopen die ze in zoeen rookmachines doen = glycol (kost peanuts) en die moet je dan sproeien op een hete plaat (oude kookpan bv).
      Met een fan er achter kan je de ruimte egaal inroken. Stinkt wel een beetje maar die geur kennen we wel van op feestjes e
      Waar kun je glycol kopen (Technisch zuiver). Heb het zelf nodig voor iets anders

M
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
        Waar kun je glycol kopen (Technisch zuiver). Heb het zelf nodig voor iets anders

M
        Voor zover ik er iets van weet is glycol een beetje een lapnaam voor een groep van chemicalien. Beetje zoals "kodak" ook een ruim woord is.

De meest gekende vorm is de ho-oh verbinding die veelal gebruikt wordt in toepassingen voor koeling (ijscreemmachines, ijsblokken voor in de frigobox, koelvloeistof voor in de auto, ...) en is meestal ook aangelengd met water.

Welke je toepassing ook moge zijn, ik zou me laten informeren door een chemicus zodat je geen domme dingen gaat doen (een apotheker van goede wil geeft je graag gratis advies, zei kunnen ook bestellen bij een groothandel van chemie zoals "Merck", die hebben het wel in alle zuiverheden zoals jij wil)

De "glycol" waar ik over sprak voor rookmachines kan je gewoon kopen op internet, denk dat je die zelfs op ebay kan vinden. Maar ook bij detailhandel voor muziekinstallaties en DJ stuff. Zijn gewoon bidons vloeistof.
        "glycol" voor rookmachines is veilig voor de gezondheid ook.

Maar andere verbindingen die ook onder de naam "glycol" gaan zijn mogelijks giftig.
        Dus best goed info nemen eerst zodat je geen domme dingen doe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
          Voor zover ik er iets van weet is glycol een beetje een lapnaam voor een groep van chemicalien. Beetje zoals "kodak" ook een ruim woord is.

De meest gekende vorm is de ho-oh verbinding die veelal gebruikt wordt in toepassingen voor koeling (ijscreemmachines, ijsblokken voor in de frigobox, koelvloeistof voor in de auto, ...) en is meestal ook aangelengd met water.

Welke je toepassing ook moge zijn, ik zou me laten informeren door een chemicus zodat je geen domme dingen gaat doen (een apotheker van goede wil geeft je graag gratis advies, zei kunnen ook bestellen bij een groothandel van chemie zoals "Merck", die hebben het wel in alle zuiverheden zoals jij wil)

De "glycol" waar ik over sprak voor rookmachines kan je gewoon kopen op internet, denk dat je die zelfs op ebay kan vinden. Maar ook bij detailhandel voor muziekinstallaties en DJ stuff. Zijn gewoon bidons vloeistof.
          "glycol" voor rookmachines is veilig voor de gezondheid ook.

Maar andere verbindingen die ook onder de naam "glycol" gaan zijn mogelijks giftig.
          Dus best goed info nemen eerst zodat je geen domme dingen doe
          Ik zoek ethyleenglycol beter bekend als anti-vries (niet te vinden zonder alocoltoevoegsels in de autoshop vandaar de vraag) en daar heb ik het ook voor nodig.
          -enne ik heb wel met heel wat gevaarlijker stoffen als dat gewerkt in de analoge fotografie. Ik zal een kijken bij Seuthe wat die vertellen.

thx, gr. Marc
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Een lichtbundel die uit de koffer komt kan je bekomen door een diaprojector in de koffer te plaatsen. Als de koffer niet diep genoeg is kan je een opening snijden in de onderkant en de lichtbron er onder plaatsen.
            Je kan het effect verhogen door extra rook aan te brengen.
            Alternatief: iedere lichtbron met ingebouwde reflector (koplamp van auto of fiets, bouwlamp, zelfs electronenflits,...)

Henri,
            Last edited by kodachrome; 19 maart 2011, 02:48.
            lidnummer: BD0435BE

Comment

Working...
            X