Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Bedankt voor de input Zunoel. Ik volg het hier nu reeds 2 dagen (zit in Thailand voor nog enkele uren) temeer omdat ik zelf reeds een keer of 4 naar Japan geweest ben en het land afgedweild heb.
De lokale verdeler heeft me gemaild dat hij en zijn familie ongedeerd zijn maar een klant de nodige schade heeft dus gaat hij deze week op pad om eea te herstellen.
Dit is inderdaad niet te bevatten wat die nu meemaken. Tweemaal getroffen door een A-bom in WW II en nu zelf een mogelijk nuclair drama. Dit wenst men zelf je ergste vijand niet toe.
Ik snap wel dat de TS dit draadje maakt hoor, er zit zeker geen slechte wil in maar misschien niet echt tactisch geschreven.
Hetzelfde mag ik hopen van de reactie van Canonfreak met "het voordeel van Canon ...". OOk heel ongelukkig geschreven maar zal er vermoedelijk niet de tweestrijd tss deze 2 topmerken willen aanwakkeren.
Ik ga nog een beetje verder schieten met het huidige topmateriaal van Nikon.
EDIT: bedankt voor de Canon links Zunoel, zo zie je maar, niemand komt hier ongeschonden uit.
Last edited by Sultana; 14 maart 2011, 10:50.
Reden: Zie EDIT (toegevoegd na de 2de post van Zunoel)
toch wel het laatste van mijn zorgen, als je ziet wat er daar gebeurd is.
Japan en de Japanse cultuur ligt mij als hobbyfotograaf en een heel leven van Japanse krijgskunsten nauw aan het hart. Ik heb gelukkig al vernomen dat de paar Japanners die ik ken en hun familie de aardschok en tsunami overleefd hebben.
Als je tussen de lijnen van de mededelingen leest zie je ook dat de fabrikanten wel begaan zijn met de situatie van hun personeel en ook met die hun familie.
Nikon schrijft letterlijk:
We are currently continuing to gather safety information of our personnel and its family members.
Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?
Berichten als deze zorgen ervoor dat je je als fotograaf dichter betrokken voelt met wat er in Japan gebeurd is. De anders (voor ons) anonieme slachtoffers krijgen hier ook een identiteit.
Dit willen sturen in de richting van een merkendiscussie - zoals canonfreak1000D doet - vind ik hoogst ongepast.
Meer zelfs: toen ik de titel van het topic las en daarna zag wat de reden is van die hint, werd ik letterlijk onwel!
Ik ga ervan uit (ben ik naief?) dat deze beste Canonfreak het ongelukkig geformuleerd heeft. Je waarheid halen bij een site als Nikon of Canonrumours is echter wel héél ongelukkig.
Zunoel heeft het dan heel correct gedaan door te verwijzen naar de persmededelingen van de besbetreffende bedrijven.
Without a doubt, one of the saddest, most terrifying news today is that related to the devastating earthquake that hit Japan earlier, followed by a couple of tsunami waves that literally destroyed everything in their path.
Comment