Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een eigen foto tegenkomen tijdens het winkelen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Een eigen foto tegenkomen tijdens het winkelen...

Ben je wel zeker dat het de winkel geweest is die de foto's heeft geplaatst.
    Sommige apparaten hebben een demo functie waar al wat foto's op staan, specifiek om al een slide-show te kunnen presenteren. Het lijkt me sterk dat een verkoper in een winkel al die moeite doet om daar foto's op te plaatsen... Het kan dus even goed zijn dat een of andere multinational met je foto gaan lopen is...
    Nikon D5000 - AF-S 18-105 - AF-S 70-300 | SonyEricsson W890i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Karek Bekijk bericht
      Ben je wel zeker dat het de winkel geweest is die de foto's heeft geplaatst.
      Sommige apparaten hebben een demo functie waar al wat foto's op staan, specifiek om al een slide-show te kunnen presenteren. Het lijkt me sterk dat een verkoper in een winkel al die moeite doet om daar foto's op te plaatsen... Het kan dus even goed zijn dat een of andere multinational met je foto gaan lopen is...
      Dat was ik ook al de hele tijd aan 't denken...
      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Karek Bekijk bericht
        Het kan dus even goed zijn dat een of andere multinational met je foto gaan lopen is...
        En dan zou een Belg wel eens geen internationale auteursrechten kunnen laten gelden in de States, tenzij ie daar woont,... zoals dat is voor de daar internationaal geregistreerd merken: hun rechten gelden over de hele wereld, maar onze internationale rechten gelden niet voor hun bedrijven.

Comment

Dat denk ik niet: de foto's in de slideshow waren nogal "ad random" bijeen gesprokkeld, er zaten ook foto's tussen waar wél een vermelding van auteur op te zien was (zoals bijvoorbeeld deze foto, die zat er ook tussen).
          Voor hetzelfde geld zitten er nog foto's van BD-leden tussen

Trouwens, waarom zou het copyright niet internationaal gelden? Ik mag toch ook niet gaan lopen met de foto's van een Amerikaans fotograaf?
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht

Trouwens, waarom zou het copyright niet internationaal gelden? Ik mag toch ook niet gaan lopen met de foto's van een Amerikaans fotograaf?
            Het Europees internationaal merkenrecht geldt niet in de VS.
            Je kan in Belgiê en Nederland personen van gelijk welke nationaliteit vervolgen. In Belgiê zelfs indien het misdrijf elders is gepleegd.
            De VS dreigt er echter mee dat ze ervoor zullen zorgen dat de NATO zich uit Evere terugtrekt, als wij, Belgen, de mogelijkheid blijven voorzien om hun staatsburgers voor onze rechtbanken te dagen.

Comment

@ts gewoon vragen wie de foto heeft geplaatst en met die persoon onderhandelen simpel. Dacht dat je ondertussen al iets had ondernomen
              Maar zou toch oppassen met die foto die je hier poste, is ook een schending van auteursrechten.

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
              En dan zou een Belg wel eens geen internationale auteursrechten kunnen laten gelden in de States, tenzij ie daar woont,... zoals dat is voor de daar internationaal geregistreerd merken: hun rechten gelden over de hele wereld, maar onze internationale rechten gelden niet voor hun bedrijven.
              In het geval van ts is er sprake van diefstal met schending van het auteursrecht.
              Een foto van gelijk welke site afhalen(zonder toestemming) is nog altijd diefstal.

Maar voor zo een zaak te beginnen zal je al goed in je buidel moeten tasten
              Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
              Het Europees internationaal merkenrecht geldt niet in de VS.
              Je kan in Belgiê en Nederland personen van gelijk welke nationaliteit vervolgen. In Belgiê zelfs indien het misdrijf elders is gepleegd.
              De VS dreigt er echter mee dat ze ervoor zullen zorgen dat de NATO zich uit Evere terugtrekt, als wij, Belgen, de mogelijkheid blijven voorzien om hun staatsburgers voor onze rechtbanken te dagen.
              Met laatste zin moet ik toch hard mee lachen, er zijn nog altijd Associatieverdragen(handelsverdragen).
              En tegelijkertijd spannen de VSers een zaak aan tegen Belgische bedrijven

Nationale wetten en verdragen
              Wetten op het auteursrecht variëren van land tot land.

Er bestaan echter ook verschillende internationale overeenkomsten met betrekking tot auteursrecht, waaronder:

* De Conventie van Bern, 1886
              * De Universele Conventie voor Auteursrecht (Universal Copyright Convention) 1952
              * De WIPO Copyright Treaty (het WIPO Verdrag met betrekking tot auteursrechten)
              * De WIPO Performances and Phonograms Treaty (het WIPO uitvoeringen- en Platenverdrag)
              * De Trade Related Aspects of Intellectual Property (TRIPS) (regelt de rechten met betrekking tot handel in intellectuele eigendommen)
              Google is reeds vervolgd geweest door een Belgisch bedrijf toen deze nog geen vestiging had in de eurozone
              Never resist temptation or it could go away...
              Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
                @ts gewoon vragen wie de foto heeft geplaatst en met die persoon onderhandelen simpel. Dacht dat je ondertussen al iets had ondernomen
                Ja, ik ga daar nog eens binnenstappen en iemand aanspreken. De winkel in kwestie is niet echt naast de deur.

Maar zou toch oppassen met die foto die je hier poste, is ook een schending van auteursrechten.
                Ik heb beide foto's zelf gemaakt. Doel je op het feit dat ik geen foto's mag maken in een winkel? Daar heb ik nog nooit van gehoord, en als het al niet mag is het niet omwille van auteursrechten.
                Waarom moet dat hier altijd zo cryptisch omschreven worden? Zeg gewoon wat er niet mag
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Met laatste zin moet ik toch hard mee lachen, er zijn nog altijd Associatieverdragen(handelsverdragen).
                  En tegelijkertijd spannen de VSers een zaak aan tegen Belgische bedrijven
                  Ik vind dat niet grappig, als dat laatste zo zou zijn, maar: Een enkel bij ons Beneluxbureauke zogezegd internationaal gedeponeerd handelsmerk, handelsnaam, logo,... zou mijn raadgever niet in de almachtige VS kunnen laten gelden zonder het ook daar eerst te deponeren. Indien je bedrijf ginds niet gevestigd is zie ik ze hun goedkeuring ook nog niet zomaar over de grote plas gooien in pakjes van tien. Ze hebben een eigen opvatting over territoriale bevoegdheden.
                  Hoe doe jij dat dan?

Comment

En toch is het zo : ne foto van mij staat op nen amerikaanse site : doe een belleke naar sofam : ... voor maar 1 foto.. daar is bijna niets aan te verdienen, te lastig om te procederen, te weinig bewijs dat er "winstbejag " is uit voort gevloeid....
                    Enfin : noppes, voor 1 fotoke beginnen ze niet...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stach Bekijk bericht
                      gewoon factuurtje sturen met de bedragen volgens sofam.
                      Zou ik ook doen... Als het volgens hun wettelijk ok is gaan ze dat wel motiveren en weet je het direct. In het andere geval zijn ze je wat verschuldigd :-)
                      More on Flickr:hhttp://www.flickr.com/photos/kindermans.thomas/

Comment

Sorry er is maar een manier, je foto's nooit op het internet zetten.
                        Want waar gaat het nu eigenlijk om. Om rechten?
                        Goed je hebt rechten. Maar je hebt ook de bevestiging en terecht dat je foto zo goed is dat ze hem in een slide show steken.

Ik zou er me verder niet teveel zorgen over maken. Er geld voor krijgen zal heel moeilijk zijn. En met zo'n mooie foto's zou ik eens denken aan een verkoopbaar fotoboek.

Comment

Working...
                        X