Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

invoerrechten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

't is natuurlijk ook makkelijk als je vrienden of bekenden hebt in de states, Je laat het paketje daar naar toe sturen met groundshipping (meestal gratis) zij halen het voor je uit de verpakking, verpakken het goed opnieuw in een andere doos, sturen het op naar je, et voila geen invoer rechten meer omdat je geen "nieuw" product invoert, en het wordt je ook nog eens 'geschonken' door vrienden.

Maar goed dit zijn dan wel de mazen van de wet.

De doos een boekjes en dergelijke kun je altijd in een andere verzending nog versturen, heb je toch alles origineel.

Ik weet het mag (eigenlijk)niet, maar het leven is toch al te duur tegenwoordig.

Groeten
    Leo

Comment

Originally posted by Robby
      Komt het van buiten de EU, betaal jij de BTW bij invoer, of je nu BTW plichtige bent of niet.
      Ja bij invoer moet je altijd BTW betalen, maar moet je nog BTW betalen aan de winkel waar je het koopt? Ik dacht van niet.
      Gallery: http://www.fotogallerij.be

Comment

Originally posted by rept
        Originally posted by Robby
        Komt het van buiten de EU, betaal jij de BTW bij invoer, of je nu BTW plichtige bent of niet.
        Ja bij invoer moet je altijd BTW betalen, maar moet je nog BTW betalen aan de winkel waar je het koopt? Ik dacht van niet.
        Bedoel je dan bij de Amerikaanse (of niet EU winkelier) winkelier? Nee, daar betaal je geen BTW of soortgelijke tax op. Het goed wordt immers uitgevoerd.
        Is het een EU winkelier, betaal je wel de BTW maar de douane mag dan geen extra BTW of invoerrechten rekenen. De handelaar moet dan volgens de BTW regeling alles maar in orde maken.

Comment

van fotografich materiaal ken ik geen invoerrechten, wel heb ik ooit eens een boek besteld een paar jaar geleden in amerika, het boek koste in de tijd ongeveer 2000 Bfr netto (zonder verzendingskosten). Toen ik het boek mocht afhalen bij de post (rembours) mocht ik zo een 3500 BF neerleggen Dit was dus het boek + importkosten + verzendingskosten. conclusie : informeer je zeer goed vooraf bij deskundige personen zodat je niet voor onaangename verassingenstaat zoals ik
          canon powershot A70

Comment

Working...
          X