Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

afzetterij invoerrechten

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: afzetterij invoerrechten

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Koop hier in een Belgische zaak, dan kom je dat niet tegen, ook als deze stuk gaat kan je garantie vergeten.

Ik heb vroeger zelf in Amerika nog een D2h gekocht, tot er iets aan de lichtmeter kwam, je wil niet weten wat een miserie daarmee is geweest, en het heeft bovendien zes maanden aangesleept, voor mij geen import meer.
    Met een camera zou ik dit ook niet durven, maar aan een accu kan niet veel kapot.
    Maar voor mij ook voorlopig de laatste keer dat ik iets via ebay koop
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Verplaatst naar geschikter forum
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

waarom denk je dat veel dingen in usa goedkoper zijn? Omdat ze hier ingevoerd zijn en er douanerechten zijn op betaald. Als je dat op één stuk doet kosten de behandelingskosten uiteindelijk meer dan als je herrekend met veel. Met andere woorden: de zuinigheid bedriegt hier weer de eigen portemonee
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
          Dan moet je eens met mijn vrienden bij ABX werken ...
          Hun export-agent staat bij de douane garant voor de inhoud van de zending. Als die inhoud na jarenlange controles altijd mooi werd opgesomd krijgt zo'n agent handtekenrecht bij de douane: zijn zendingen worden dan minder streng nagekeken. Je ziet van hier dat die agent zijn privileges wil verliezen door ongeroutineerde klantjes van niks, die over de inhoud liegen, en die bovendien hun laars vegen aan de verpakkingsvoorschriften.
          Last edited by Poza; 20 februari 2011, 11:27.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
            Hun export-agent staat bij de douane garant voor de inhoud van de zending. Als die inhoud na jarenlange controles altijd mooi werd opgesomd krijgt zo'n agent handtekenrecht bij de douane: zijn zendingen worden dan minder streng nagekeken. Je ziet van hier dat die agent zijn privileges wil verliezen door ongeroutineerde klantjes van niks, die over de inhoud liegen, en die bovendien hun laars vegen aan de verpakkingsvoorschriften.
            Waar slaat dit nu weer op ? Werk je bij ABX of zo ?
            Klantje van niks ... grow up zeg, waar baseer je zo'n uitspraken op, je hebt geen enkel idee over wat of wie ik ben en hoeveel routine ik ondertussen opgedaan heb met zendingen buiten Europa, dus vind ik dat zo'n opmerking totaal uit de lucht gegrepen is en er enkel op uit is om reacties te krijgen ... wel die heb je nu !
            In dit geval stond de inhoud trouwens mooi op de vrachtbrief die in een transparante enveloppe op de doos plakte met de waarde van de inhoud netjes vermeld ... dus niks voorschriften aan mijn laars lappen ... het was niet als 'gift' opgestuurd hé ... ze hadden alles in handen om correct af te handelen hoor.

Ze doen gewoon moeilijk, punt uit, want anders valt hun jobke weg, zo simpel is het, niet meer niet minder. Als ik bij Adorama of B&H bestel in de VS kan ik het met UPS laten afkomen en alle kosten al gelijk mee betalen voordat het nog maar vertrekt ginder ... dan wordt alles door UPS behandeld, maar ja, dan hebben 'onze' agenten ook niks meer te doen hé.

Nu koop ik tegenwoordig het meeste toch in Europa, hebben ze helemaal niets meer mee te maken, dus eigenlijk zijn ze hun eigen graf aan het graven als je het zo bekijkt ... maar ik veronderstel dat ik dat ook verkeerd zie zeker ?
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Lol, sorry maar....

Ik bestel veel uit de USA en het is iedere keer anders. Kartonnen doosje met vanbinnen pakpapier om de goederen te beschermen,op de buitenkant in doorzichtig plastic het transport document met juiste waarde.... op voorhand nog eens een duplicaat van de factuur inclusief transportkosten overgemaakt via fax en email aan DSV (niet langer ABX maar DSV in voor de inklaring verantwoordelijk)... wel, pakje lag bij DSV een jaar lang op zijn bestemming (ik dus) te wachten. Na een jaar, vele kopzorgen, telefoontjes, faxen en emails ten spijt..... pakje gekregen, camera (een zeldzame 4'x5' inch) beschadigd tijdens het openen van het pakje (de idioot had er gewoon met een cuttermes ingesneden). Bij DSV heeft men een klacht daaromtrent nooit au serieux genomen. Nee voor mij geen gewone post meer.... koop zelf niks meer van iemand die niet via DHL of UPS wil verzenden.
              TOYO-FIELD 45AII - Arrax 88 - Yashica Mat 124 G - Pentacon six - Voigtländer Bessa III - Nikon D700 - Nikon D300S - 17,2kg glas om dat alles te doen werken!

Comment

Waar slaat dit nu weer op ??
                Dat slaat op kleine klanten zonder contract. Die waren ze bij ABX-luchtvracht een tijdje geleden liever kwijt dan rijk. Lees in mijn post waarom, en hou je manieren. Een grote potentionele Belgische klant is bijvoorbeeld Pfizer. Ziegler is daarmee lopen.
                Trouwens, batterijen zijn dangerous goods.
                Last edited by Poza; 20 februari 2011, 18:14.

Comment

Lees in mijn post waarom, en hou je manieren. Een grote potentionele Belgische klant is bijvoorbeeld Pfizer. Ziegler is daarmee lopen.
                  Trouwens, batterijen zijn dangerous goods.
                  Ik had het ten eerste nooit over batterijen in mijn post maar over modelauto's ... en die zijn zo gevaarlijk niet denk ik ... en we gaan echt niet discuteren over manieren houden als iemand mij persoonlijk aanvalt door me 'ongeroutineerd klantje van niks" te noemen denk ik.

Verder ga ik het hier bij laten ... ik weet waar ik wat moet kopen en dat is wat telt, voor de rest is dit nog maar eens een thread die ik aan mij voorbij ga laten gaan ... mij goed hoor.

Comment

Dat slaat op kleine klanten zonder contract. Die waren ze bij ABX-luchtvracht een tijdje geleden liever kwijt dan rijk.
                    't is niet of je een keuze hebt hé...als je via USPS dingen bestelt passeert dat in Belgie sowieso via ABX (nu DSV) heb er ook een paar keer contact mee gehad vroeger. Precies of die zaten in de middeleeuwen daar. Duurde al wéken voordat je bericht kreeg dat ze info nodig hadden, dan nog eens 2 weken voordat er iemand van de douane kwam kijken en ze de boel overgaven aan de post. Sinds de overname door DSV is het volgens mij iets beter maar blijft ver ondermaats tegenover het buitenland.

Soit, ik zou geen camera kopen buiten de EU maar als ik nog iets bestel in de VS van waarde dan laat ik het wél met een koerierbedrijf afkomen. Die toen hun eigen inklaringen en dat is op een paar minuten gefixt. Aangezien ze ook helemaal geen pakken open maken om te kijken wat er in zit kan je waarde laten aangeven wat je wil en kan je grote invoerkosten vermijden. (let wel je loopt risico mocht het pak kwijt raken want de aangegeven waarde wordt verzekerd...)

Comment

.. ... en we gaan echt niet discuteren over manieren houden als iemand mij persoonlijk aanvalt door me 'ongeroutineerd klantje van niks" te noemen denk ik.
                      Denk maar dat niemand jou persoonlijk zo heeft genoemd. Dat je "vrienden bij ABX" je met "meneer" hebben aangesproken, kan ik enkel op de warehouse manager steken. Dat is echter gene slechte gast (is dat de vriend die je bedoelt?): hij weet gewoon niet wat dit woord betekent. Hij kent vooral ook ook niks van de genoemde batterijen, om er maar van te zwijgen dat hij zo'n Sabena-diploma voor gevaarlijke goederen zou hebben. Die bevoegdheden zijn echt niet dik gezaaid op Zaventem. Met het bewijsje van de bijscholing in dit verband, zijn zelfs de Exportmanagers er noch lang niet. Dat gaat voor de hele luchthaven via slechts één krak van ne expert.
                      Is dat uw vriend, mijnheer?
                      Een foutje in de vrachtbrief kan ondertussen behoorlijk wat duiten kosten. Vooral de Hollanders willen wel eens beginnen met minstens 500 euro.
                      Last edited by Poza; 21 februari 2011, 09:55.

Comment

Denk maar dat niemand jou persoonlijk zo heeft genoemd. Dat je "vrienden bij ABX" je met "meneer" hebben aangesproken, kan ik enkel op de warehouse manager steken. Dat is echter gene slechte gast (is dat de vriend die je bedoelt?): hij weet gewoon niet wat dit woord betekent. Hij kent vooral ook ook niks van de genoemde batterijen, om er maar van te zwijgen dat hij zo'n Sabena-diploma voor gevaarlijke goederen zou hebben. Die bevoegdheden zijn echt niet dik gezaaid op Zaventem. Met het bewijsje van de bijscholing in dit verband, zijn zelfs de Exportmanagers er noch lang niet. Dat gaat voor de hele luchthaven via slechts één krak van ne expert.
                        Is dat uw vriend, mijnheer?
                        Ik kies mijn vrienden zelf hoor ... en trouwens 'vrienden van ABX' was sarcastisch bedoeld ... maar uit je antwoorden kan ik dus concluderen dat je wel degelijk deze mensen kent ... collega's misschien ? ... nu begrijp ik je pittige reacties op de kritiek die ik durfde leveren ... voor de rest snap ik totaal niet wat dit antwoord nu weer in deze thread doet, maar dat zal aan mij liggen ... in elk geval zijn we mooi on-topic bezig. ... ik hoop dat persoonlijke misverstanden nu niet meer publiek geregeld worden ...

Bottom line : als je dingen buiten Europa bestelt is de kans groot dat je nog serieus wat extra kosten aan je been gaat hebben, 9 keer gaat het goed, maar de 10e keer mag je je centjes bovenhalen en is al je winst door ginder te kopen in rook opgegaan ... en ben je weken verder.
                        Heb vorig jaar het volgende eens voorgehad : ik koop een 1/18 modelletje uit Hong Kong, na drie weken eindelijk bericht van DSV met de klassieke vraag naar factuur, inhoud ... bla bla bla ... diezelfde dag nog alles ingevuld en via email opgestuurd ... een week later zie ik een andere kleur van dit model in Duitsland staan, ik bestel het ... en wat denk je ... juist ja, die uit Duitsland was nog eerder geleverd dan een model dat ondertussen vier weken eerder uit Hong Kong besteld was ... en op drie dagen in België was hé (tracking genomen natuurlijk) ... dus uiteindelijk helemaal geen voordeel meer om buiten Europa te bestellen behalve wanneer het om speciale edities gaat die niet binnen Europa te krijgen zijn.
                        Last edited by LamboCars; 21 februari 2011, 09:52.

Comment

[MOD]Vermits men nu al met persoonlijke bedreigingen begint wordt deze thread afgesloten ![/MOD]

Comment

Working...
                          X