Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens voor veldrijden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welke lens voor veldrijden

    Oorspronkelijk geplaatst door Galileo Bekijk bericht
    Het gaat er echt wel vlug aan toe, weinig tijd om dan te gaan zoomen en uitgebreidt compositie te kiezen, is wat ik heb ervaren en met dergelijke zoom kwam ik vaak wat tekort, in afstand en dus ook vaak in tijd

    Knap ,.. maar uit respect voor de wielrenners gebruik ik geen flits langs het parcour. Zelf vindt ik het ook meer dan vervelend als daar 10 man staat te flitsen in je gezicht. Is wat ik ervan denk
    Er bestaat geen gouden regel voor wat je nu wel en niet kan of mag gebruiken, gebruik het materiaal dat je hebt. Maar het meest functionele is voor mij een 70-200mm. (en tracht met de zon in de rug te werken)
    Dan moeten ze zeggen dat fototoestellen niet toegelaten zijn en dan was ik helemaal niet gegaan. De sport op zich zei me niet veel, de beelden maken wel.

    Ik denk zelfs dat ik (zie zwart/wit foto Sven Neys) nog geen halve meter van hem af stond, was met breedhoek getrokken om 17mm en hij moest dus echt vlak langs me door.
    Een fotograaf doet toch alles voor goede beelden?
    Andy Lemaire

    andylemaire.be

    Comment


    • #17
      Re: Welke lens voor veldrijden

      Oorspronkelijk geplaatst door Galileo Bekijk bericht
      Op een cross laat je het flitsen op het parcour best achterwege. Met een 17-55 haal je weinig uit langs het parcour zelf.
      Waarom zou je? Ik zou net wel inflitsen..
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

      Comment


      • #18
        Re: Welke lens voor veldrijden

        Al dan niet flitsen. Als de vraag gesteld wordt.. Ik zelf stel het flitsen zo lang mogelijk uit afhankelijk van wat het onderwerp is natuurlijk en op welk tijdstip van de dag. Als ik foto's maak op een veldcross, ga ik die gasten niet in hun gezicht bij wijze van spreken staan inflitsen, omdat ik zo het best mijn creativiteit kan uiten, toch zo weinig mogelijk. Dat is mijn bescheiden maar waarschijnlijk niet zo ervaren mening.

        Mvg,
        "Why fake it, when you can create it"

        Comment


        • #19
          Re: Welke lens voor veldrijden

          Oorspronkelijk geplaatst door Galileo Bekijk bericht
          Al dan niet flitsen. Als de vraag gesteld wordt.. Ik zelf stel het flitsen zo lang mogelijk uit afhankelijk van wat het onderwerp is natuurlijk en op welk tijdstip van de dag. Als ik foto's maak op een veldcross, ga ik die gasten niet in hun gezicht bij wijze van spreken staan inflitsen, omdat ik zo het best mijn creativiteit kan uiten, toch zo weinig mogelijk. Dat is mijn bescheiden maar waarschijnlijk niet zo ervaren mening.

          Mvg,
          Je moet gewoon denken waarom je wel/niet zou flitsen.
          Ik flits om de wielrenners te herkennen onder hun helm, want met het hoofd schuin omlaag krijgen ze niet al teveel licht op hun gezicht..
          Andy Lemaire

          andylemaire.be

          Comment


          • #20
            Re: Welke lens voor veldrijden

            Oorspronkelijk geplaatst door andylemaire Bekijk bericht
            Je moet gewoon denken waarom je wel/niet zou flitsen.
            Ik flits om de wielrenners te herkennen onder hun helm, want met het hoofd schuin omlaag krijgen ze niet al teveel licht op hun gezicht..
            en ik flits niet om de renners niet te vervelen met die flitsen.
            I love my D500

            Comment


            • #21
              Re: Welke lens voor veldrijden

              Oorspronkelijk geplaatst door pdrke Bekijk bericht
              en ik flits niet om de renners niet te vervelen met die flitsen.
              Als ze dat niet verdragen moeten ze gewoon geen toeschouwers meer toelaten (met camera), simpel toch?!
              Andy Lemaire

              andylemaire.be

              Comment


              • #22
                Re: Welke lens voor veldrijden

                Oorspronkelijk geplaatst door pdrke Bekijk bericht
                en ik flits niet om de renners niet te vervelen met die flitsen.
                Toch iemand die het begrijpt
                "Why fake it, when you can create it"

                Comment


                • #23
                  Re: Welke lens voor veldrijden

                  Oorspronkelijk geplaatst door pdrke Bekijk bericht
                  en ik flits niet om de renners niet te vervelen met die flitsen.
                  moet je me eens uitleggen waarom de persfotografen op/in het circuit ook flits gebruiken? Als moest blijken dat dit stoorde voor de renners, mochten die ook niet meer flitsen.

                  my 2 cents...
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #24
                    Re: Welke lens voor veldrijden

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                    moet je me eens uitleggen waarom de persfotografen op/in het circuit ook flits gebruiken? Als moest blijken dat dit stoorde voor de renners, mochten die ook niet meer flitsen.

                    my 2 cents...
                    Zoals ik al zei, camera's verbieden is/was ook altijd een oplossing voor hun. Of het lint verder van het werkelijk parcours afzetten of weet ik veel!
                    Als topsporters daar niet tegen kunnen, dan ben je geen topsporter in mijn ogen.
                    Concentratie is volgens mij toch een belangrijke vaardigheid.
                    Andy Lemaire

                    andylemaire.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: Welke lens voor veldrijden

                      Citaat:
                      Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs
                      moet je me eens uitleggen waarom de persfotografen op/in het circuit ook flits gebruiken? Als moest blijken dat dit stoorde voor de renners, mochten die ook niet meer flitsen.

                      my 2 cents...
                      Zoals ik al zei, camera's verbieden is/was ook altijd een oplossing voor hun. Of het lint verder van het werkelijk parcours afzetten of weet ik veel!
                      Als topsporters daar niet tegen kunnen, dan ben je geen topsporter in mijn ogen.
                      Concentratie is volgens mij toch een belangrijke vaardigheid.
                      Tracht het eens van de andere kant te bezien,
                      Als topsporters daar niet tegen kunnen, dan ben je geen topsporter in mijn ogen.
                      en laat dergelijke uitspraken achterwege

                      Voorts gaat het niet om wel of niet inflitsen maar om het flitsen te beperken.
                      En omdat je met een groothoek wil gaan werken daarom straffere toeren uithaalt. Mij niet gelaten maar weinig van zin voor iemand die voor het eerst een cross wil gaan fotograferen en om raad vraagt.

                      Dat zijn ook de tips die ik te horen kreeg en kan geven. Juiste camera-instellingen, een lichtsterke telelens, snelle AF, rekening houden met de omstandigheden en de veiligheid. En het flitsen beperken voor de collega's en de renners. En als ik met die gasten, met hun kanonnen, opeengepakt langs de kant sta zijn dat ook de dingen die ik zie.
                      "Why fake it, when you can create it"

                      Comment


                      • #26
                        Re: Welke lens voor veldrijden

                        Is gewoon een nutteloze discussie, we zullen het hier bij houden.
                        Andy Lemaire

                        andylemaire.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: Welke lens voor veldrijden

                          Ik heb al een aantal crossen gedaan er er wordt ongeloofelijk veel geflitst. Bijna alle persfotografen flitsen ondanks dat ze lichtsterke lenzen hebben. Nu zie je zelf gasten met softboxen langs de kant staan.
                          Ik flits enkel als het niet anders kan. Ik verkies een softe en korrelige foto boven een hard geflitste foto.
                          Als lens gebruik ik uitsluitend de 70-200.

                          Hier een foto van Ben Berden afgelopen zaterdag in Lille. Niet geflitst.
                          Een Canon en een paar bokaalglazen.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Welke lens voor veldrijden

                            Bijkomend..... ik vind de ingeflitste fotos niet zo mooi maar dat zal weer smaak zijn.
                            I love my D500

                            Comment

                            Working...
                            X