Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's trekken op een fuif

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: foto's trekken op een fuif

een difusserke maakt het licht niet minder hard. Het verspreidt het gewoon in meer richtingen. Zacht licht krijg je als de lichtbron zo groot is dat het licht dat uit de randen vertrekt de schaduwen invult die door het licht uit het centrum ontstaan. Een flitsparaplu, softbox,... maar geen difusser. Dat heeft zijn nut, maar een ander dan verzachten. Kan je gebruiken als je lens een grotere hoek heeft dan door je flitser belicht wordt, maar niet om te verzachten.
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

diffuser heeft geen toegevoegde waarde. Het zal je interne flits alleen minder kracht geven, door het beschikbare licht gewoon de zaal in te sturen in plaats van naar het onderwerp. Het zal een slechter resultaat hebben als zonder diffuser.
      trouwens party foto's mogen best hard zijn... rechttoe rechtaan...

Zonder externe flits kan je daar niets beginnen. Dus zet al je energie maar op het verkrijgen van een externe flits... Die hoeven niet zo duur te zijn... Je kan manuele flitsen kopen vanaf 35€ via ebay op het internet. D'r is wel een lange levertijd van een 4 tal weken...
      een manuele flits is minder handig als een TTL flits, doch er valt mee te werken, en in elk geval laat het je toe om foto's te nemen in dergelijke omstandigheden... je zal wel wat moeten oefenen.

de interne flits zal enkel snapshots opleveren die absoluut niet mooi zullen zijn.

zoek intussen ook eens op de "drag the shutter" techniek...
      maak foto's met je camera op manuele mode, zodat je de sluitertijd en diafragma onafhankelijk kan besturen...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        zoek intussen ook eens op de "drag the shutter" techniek...
        maak foto's met je camera op manuele mode, zodat je de sluitertijd en diafragma onafhankelijk kan besturen...
        lijkt me wel nog cool om te kunnen. anyway heb nog een kleine maand en een half en mijn ouders zijn bijna overtuigd (zij schieten voor ik betaal terug). dan zo snel mogelijk bestellen en ermee oefenen.
        Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
        hier vind je mijn foto's en hier ook

Comment

heb dit al es gepost in ander topic

k weet natuurlijk ni of er daar evenveel licht gaat zijn
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
            heb dit al es gepost in ander topic

k weet natuurlijk ni of er daar evenveel licht gaat zijn
            ondertussen heb ik een externe flits gekocht (zie handtekening)
            Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
            hier vind je mijn foto's en hier ook

Comment

toch in saturn brugge... waar ze in solden stonden aan 47 euro.?. lol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
                Hmmm, en nu eens eerljik ... je hebt zelf voorgesteld om dit te doen en nu kom je tot de vaststelling dat je niet beschikt over het nodige materiaal ! Juist ?

Ik vrees het zelfde

greetz
                Cheeta
                Gezond verstand geven ze in het sint-godelieve college in gistel niet hoor heb er zelf te lang gezeten en tot het besluit gekomen dat ik er niet thuis hoorde! haha

-Btw Jeroen, ik was toch wel tevreden over je foto's dus ik mag niet klagen! haha

-Timo

Comment

Working...
                X