Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleurenblind

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kleurenblind

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
    oei, da's erg. ben je al een beetje over de schok?

Ik zou vooral blijven fotograferen. Je zou kunnen overwegen om uitsluitend zwart wit te maken. Als je iemand kent die je kan helpen om in nabewerking kleur- en witbalanscorrecties te maken, zou ik ook zeker kleur blijven gebruiken. Ik zou zeggen je te concentreren op compositie, inhoud, focus en belichting, maar dat moet elke fotograaf doen.

Je hebt wel de chance dat toch een redelijk deel van de mensen in het gebruik van kleur in klederdracht, architectuur, tuinaanplanting geen complete randdebielen zijn als het om keuze van kleuren gaat. Als je hulp zoekt daarin, laat je dan bijstaan door een VROUW! Niks seksisme of discriminatie, vrouwen zien gewoon veel meer en beter kleur dan mannen. Dat is op een gegeven moment in de evolutie belangrijk geweest.
    Gewoon een gemene streek van de vrouwen is het.
    Kleurenblindheid wordt namelijk doorgegeven door de vrouw aan haar zoon. Dus als er kleurenstoornissen in de familie van de vrouw zit, zal de zoon een grote kans hebben het ook te krijgen. Een dochter daarentegen zal er geen last van hebben, maar zal het op zich ook weer doorgeven aan haar zoon, enz....

Comment

Working...
    X