Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Modellen fotograferen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Modellen fotograferen.

    Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
    Super bedankt! Daar kan ik wat mee.
    www.wilcorakhorst.nl

    Comment


    • #17
      Re: Modellen fotograferen.

      Ik kan ook niet anders zeggen dan dat ik zware twijfels heb over dit geheel.
      Het probleem is dat het onmiddellijk veralgemeend wordt, en ook correcte fotografen er worden voor aangekeken. TFP en TFCD .... en dan commercieel gebruikt worden door een bedrijf lijkt mij erg onlogisch, in clubverband door amateurfotografen is het voor mij erg logisch.

      Daarom denk ik dat het beoogde gebruik van de beelden door TS niet echt juist zit.

      Maar wie ben ik .
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #18
        Re: Modellen fotograferen.

        Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
        Professionele modellen die tfcd poseren voor fotografen zonder ervaring in modelfotografie.
        Ben benieuwd
        Iedereen is een pro model é
        Kijk maar eens op FB
        www.fotofolio.be

        Comment


        • #19
          Re: Modellen fotograferen.

          Ik begrijp uit de reacties dat er wat scepsis is. Wellicht heb ik e.e.a. niet helemaal duidelijk verwoord.Ik zal het proberen duidelijker toe te lichten.
          In eerste instantie is het de bedoeling om als fotoclub te leren omgaan met modellen, flitsen, lichtgebruik e.d. Aangezien er binnen de club een aantal personen rond lopen die ik hoger acht dan amateur/hobby fotograaf is het mogelijk dat, na goedkeuring van de modellen, 1 of meerdere foto's voor de website van het bedrijf wordt gebruikt.
          De dames wilden graag hun portfolio uitbreiden in voorbereiding op modellenwedstrijden en ter aanvulling op hun websites en zijn blij met de mogelijkheid om in een zakelijke omgeving (bedrijfspand met presentatieruimtes) te mogen poseren.

          Ik wil de discussie over het wel/niet gebruiken van de foto's voor media doeleinden sluiten en teruggaan naar mijn oorspronkelijke vraag of mensen nog tips voor mij hebben. Iedereen die daarop heeft gereageerd wil ik heel hartelijk danken, omdat deze praktijktips voor mij zeer waardevol zijn.
          www.wilcorakhorst.nl

          Comment


          • #20
            Re: Modellen fotograferen.

            tips??

            heb je extra licht nodig? volstaat een reflectie scherm?? ga je "strobist" gewijs te werk, neem je studio licht mee???

            welk materiaal heb je???

            wij moeten tips geven, maar het enige wat we weten is dat je in een zakelijke omgeving (bedrijfspand met presentatieruimtes) gaat werken!

            als je een meer ervaren lid van de fotoclub meeneemt, zal die ook wel een beetje kunnen helpen zeker.
            nikon stuff

            Comment


            • #21
              Re: Modellen fotograferen.

              Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
              tips??

              heb je extra licht nodig? volstaat een reflectie scherm?? ga je "strobist" gewijs te werk, neem je studio licht mee???

              welk materiaal heb je???

              wij moeten tips geven, maar het enige wat we weten is dat je in een zakelijke omgeving (bedrijfspand met presentatieruimtes) gaat werken!

              als je een meer ervaren lid van de fotoclub meeneemt, zal die ook wel een beetje kunnen helpen zeker.
              Ja, we hebben extra licht nodig. Dit wordt geregeld door 3 sets van externe lichtbronnen. 2 van deze sets zijn van leden van de fotoclub en 1 set is van het bedrijf.
              Een refelectiescherm volstaat als we buiten kunnen fotograferen (ligt er aan of het regent of niet).
              Mijn materiaal beperkt zich tot mijn eigen hardware (Sony Alpha 300 met 2 kitlenzen). Heel misschien heb ik tegen die tijd een Sigma 180mm 3.5 macro lens, maar ik twijfel of deze erg geschikt is voor portretfotografie.

              Ik hoop dat ik zo duidelijker ben geweest.
              www.wilcorakhorst.nl

              Comment

              Working...
              X