Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Forum Te Koop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Forum Te Koop

    Oorspronkelijk geplaatst door Spotterke Bekijk bericht
    Sorry hoor zunoel,maar dit is klinkklare onzin....maar ja wie ben ik om tegen de mods in te gaan.Toegegeven deze toestanden die je aanhaalt gebeuren,da's een feit en dat gebeurt op bijna elk forum maar daar is het nu net een forum voor.(anders kan je net zo goed alleen op kapaza verkopen bv)Maar dat weegt niet op tegen de verkopen die wel serieus verlopen.In dit geval kan er mischien iets verkocht worden dat je graag had gehad en iets meer voor over had dan iemand anders.Je kan daar dingen mee mislopen vindt ik.Ik vindt deze maatregel eerder een groot nadeel dan een voordeel,maar nogmaals...wie ben ik.I'll rest my case.....
    Waarom viseer je de mods zo?
    Ik herinner me zeker nog de situatie van vroeger en wat Zunoel vertelt, klopt wel degelijk. Sommigen maakten er een sport van om anderen hun verkooptopic te dwarsbomen. Wat mij betreft is de situatie ok zoals ze nu is.
    Op kapaza, ebay en fotobeurs kun je toch ook niet discussiëren? Ok, je kan tegen elkaar opbieden, maar daarom noemen ze het ook veilingsites en niet fora.


    PS: "vind ik" en "ik vind" is eerste persoon enkelvoud, dus stam zonder t ;-)
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

    Comment


    • #17
      Re: Forum Te Koop

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Mijn idee is dat het goed is zoals het is. BD zorgt voor het "forum", maar elk aanbod is tussen aanbieder en geïnteresseerde. Wij krijgen regelmatig kwalijke berichten ivm de Aangeboden/Gezocht subfora waar wij echt niets aan kunnen doen. Als in die subfora dezelfde gevechten zouden uitgevochten worden als in andere subfora (t.e.m. ChitChat) zou het hier helemaal onleefbaar zijn.
      Beschouw het als een dienst aan de geregistreerde gebruikers, maar meer dan dat ook niet.
      Whatever....

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      (voor leden van de VZW gaat BD een stapje verder qua Aangeboden/Gezocht)
      Ah eindelijk een antwoord op mijn vraag,dus toch voortrekkerij voor de vzw leden.Sorry dat ik er niet bij hoor.Ik dacht dat een forum voor iedereen was....
      Marc

      Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

      Comment


      • #18
        Re: Forum Te Koop

        Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
        Waarom viseer je de mods zo?
        Ik herinner me zeker nog de situatie van vroeger en wat Zunoel vertelt, klopt wel degelijk. Sommigen maakten er een sport van om anderen hun verkooptopic te dwarsbomen. Wat mij betreft is de situatie ok zoals ze nu is.
        Op kapaza, ebay en fotobeurs kun je toch ook niet discussiëren? Ok, je kan tegen elkaar opbieden, maar daarom noemen ze het ook veilingsites en niet fora.


        PS: "vind ik" en "ik vind" is eerste persoon enkelvoud, dus stam zonder t ;-)
        Viseer ik iemand?? Ik dacht het niet.Ik zie het maar zoals het op elk ander fora is en zoals het zou moeten zijn naar mijn mening.
        En laat die spellingscorrecties maar voor wat ze zijn,alsof jij zo perfect bent....
        Marc

        Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

        Comment


        • #19
          Re: Forum Te Koop

          Ben je dan al iets misgelopen dan?
          https://www.tinicleemputfotografie.com/

          Comment


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door Spotterke
            Viseer ik iemand?? Ik dacht het niet.Ik zie het maar zoals het op elk ander fora is en zoals het zou moeten zijn naar mijn mening.
            En laat die spellingscorrecties maar voor wat ze zijn,alsof jij zo perfect bent....
            Ok, jij ziet het zo, wij zien het anders.
            Dat is geen probleem, u mag uw mening hebben en wij mogen het forum inrichten zoals wij willen.
            Als je veilingen, openbare verkopen e.d. zoekt, dan ga je dat hier niet vinden en dan verkoop je beter op die andere fora waar het wel mag/kan. De achterliggende reden werd reeds gemeld.
            --
            Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

            Comment


            • #21
              Re: Forum Te Koop

              Nog een belangrijke reden was dat sommigen de mogelijkheid om te replyen gebruikten om hun topic weer bovenaan de lijst te zetten, zodat anderen steeds verder wegzakten.
              En met uitdrukkingen als " Doe normaal" en " je vertelt klinklare onzin" maak je jezelf niet echt sympathiek . . .
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #22
                Re: Forum Te Koop

                Oorspronkelijk geplaatst door Spotterke Bekijk bericht
                Whatever....


                Ah eindelijk een antwoord op mijn vraag,dus toch voortrekkerij voor de vzw leden.Sorry dat ik er niet bij hoor.Ik dacht dat een forum voor iedereen was....
                Geen voortrekkerij, je hebt alle recht om ook vzw-lid te worden
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                Comment


                • #23
                  Re: Forum Te Koop

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spotterke Bekijk bericht
                  Whatever....


                  Ah eindelijk een antwoord op mijn vraag,dus toch voortrekkerij voor de vzw leden.Sorry dat ik er niet bij hoor.Ik dacht dat een forum voor iedereen was....
                  Het openbare forum is voor iedereen open, het private forum enkel voor de VZW leden.
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Forum Te Koop

                    Zoals Fransciskine zegt.
                    Als je wilt zien hoe je als VZW-lid wordt voorgetrokken, dit is een kort lijstje van de voordelen. Daartegenover staat natuurlijk het betalen van lidgeld:
                    • Stemrecht op de Algemene vergadering van Belgiumdigital VZW, die twee keer per jaar wordt georganiseerd.
                    • Toegang tot de private vzw-leden forums.
                    • Je krijgt een lidkaart en keycord (verzendingen gebeuren 4x per jaar: jan., april, juli, okt.)
                    • Gratis ongevallenverzekering (lichamelijke schade) bij ‘officieel door BD georganiseerde/erkende SD's’. Deze SD’s moeten aangevraagd worden bij de SD-coördinator James71.
                    • Je maakt kans mooie prijzen te winnen op de Algemene Vergaderingen. (Aankoopbonnen met een gezamenlijke waarde van 250€)
                    • Korting bij gadgets (petjes en badges) en boeken (BoF 2007, 2008, 2009, 2010 .....)
                    • Je kan gebruik maken van de BD Flits-set. (Reserveren via Hesy)
                    • Je kan je je eigen portfolio aanmaken op de BD-server. Je publiceert dan je beste foto's en brengt ze zo onder de aandacht van de vele BD-bezoekers!
                    • Vzw-leden krijgen een gratis abonnement op het tijdschrift SHOOT, een Belgisch fotomagazine. (geldig indien ingeschreven voor 10 januari 2010)
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #25
                      Re: Forum Te Koop

                      Het openbare forum is voor iedereen open, het private forum enkel voor de VZW leden.
                      Mod's, wat is precies dat "private forum" ikke niette kenne
                      Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

                      BD1614BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Forum Te Koop

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
                        Mod's, wat is precies dat "private forum" ikke niette kenne
                        De sectie onder Aangeboden en dus idd enkel toegankelijk voor groene bollen.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Forum Te Koop

                          Ondertussen reeds geholpen door LesC, waarvoor dank
                          Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

                          BD1614BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Forum Te Koop

                            Oorspronkelijk geplaatst door Spotterke Bekijk bericht
                            Whatever....


                            Ah eindelijk een antwoord op mijn vraag,dus toch voortrekkerij voor de vzw leden.Sorry dat ik er niet bij hoor.Ik dacht dat een forum voor iedereen was....
                            Een heel belangrijk argument om de koopjeshoek enkel als "berichtenprikbord" te gebruiken was ook het feit dat er met de regelmaat van een klok dubbelaccounts werden aangemaakt door de verkopers van fotospul waardoor de vraagprijs "anoniem" in de hoogte werd geboden. Omslachtiger maar ook veel eerlijker. In het vzw gedeelte zijn er alleen forumleden waarvan men de identiteit kent, geen anonieme (dubbel)accounts.



                            Willy
                            Hombre

                            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                            Comment


                            • #29
                              Re: Forum Te Koop

                              Oorspronkelijk geplaatst door Spotterke Bekijk bericht
                              Hier ontgaat de logica mij...op deze manier kan je toch nooit op de hoogte blijven/zijn van eventuele andere biedingen op een lens of camera ofzo...
                              Wat maakt dat uit of de koper (nog) niet akkoord gaat met de prijs die jij biedt.

                              Mogelijk reden:

                              1/ iemand anders bood al meer
                              2/ hij vindt de prijs die je biedt te laag, want hij vroeg meer.

                              Het resultaat is hetzelfde voor jou, dus wat is de relevantie om dat in een topic in het breed uit te smeren? Als je je biedprijs nog wil aanpassen, kan je dat regelen via een bericht.

                              Ik vind het OK zoals het nu is. Contact via mail of privébericht.
                              Al die mistoestanden de welke hierboven opgesomd zijn - kan je toch moeilijk negeren, daar wil ik liever niets mee te maken hebben.

                              Er zijn trouwens nog veel fora waar bieden (en zelf koop/verkoop) totaal niet aan bod komt.

                              Comment

                              Working...
                              X