Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

concertfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: concertfotografie

Cvb wil zeggen...?
    Via diverse PM-berichten kreeg ik aantal adviezen, ook aantal linken om als 'vrijwilliger'...enfin,deed een gooi naar eeuwige roem (in mijn straat) maar tot dusver zonder antwoord. Ach, ik wil gewoon foto's maken omdat ik dat geestig vind, jammer om lezen dat men 'makkelijke' prooien viseert en de digi-generatie rustig laat betijen...het gaat me ook niet om te 'publiceren', of wat dan ook, gewoon 'leuk souvenir' zoiets...blijf de redeneringen wel volgen, maar blijf ze gelijk ook 'niet snappen' natuurlijk. Google eender welk artiest, zet je instellingen op het juiste (grote) formaat en je bent een tijd zoet met het zoeken van de leukste afbeelding. Wil maar zeggen....in sé is hele poespas toch 'passé'..? Heb trouwens, hoop niet op tenen te trappen, al 'pro's' bezig gezien...nou..dan liever 'non pro' . Maar vind het best een boeiende discussie. Moesten nou organisatoren en/of zaaleigenaars zitten mee te lezen...zou nog geestiger zijn. Enige waar ik nog kan 'inkomen' is als artiest (hoewel het te denken geeft natuurlijk) zijn voorwaarden oplegt..Keep on rockin' in a free world, zong ooit iemand....

Comment

Cvb = http://www.beeldexpressie.be/

Comment

Als je niet voor een site of magazine of als huisfotograaf wil of kan werken en enkle een souvenir wil, is het te gek om zware investeringen te doen (fullframe dslr, 24-70 mm f 2.8 en 70-200 mm f2.8 lens). Voor je het weet zit je aan 5000 euro.

Dan kan je beter bv een kwalitatieve compact als een Canon Powershot G12 of Samsung EX1 of iets dergelijks kopen (+- 500 euro). Deze toestellen zijn redelijk op hoge Iso en hebben lichtgevoelige lenzen (f1.8, f2, f2.8). Zo'n toestel mag je overal mee binnen pakken en levert goede foto's.
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
          omdat de grote jongens ook maar 3 nummers mogen blijven, nadien begint de artiest al wat te zweten, mindert de make up een beetje en ziet ze er niet meer zo goed uit. Op een foto van een gsm zie je dat niet, sta jij daar met een goede reflex met telelens op zie je dat wel en dat willen ze niet.
          Ik denk niet dat dat de enige reden is, maar ook dat als bv 10 a 20 fotografen een heel concert in de frontstage zouden fotograferen, dat wel storende zou kunnen zijn voor de betalende fans.

Zij pakken vaak verlof om een concert te bezoeken, of zelfs om online tickets te kunnen bestellen, tellen veel geld neer, betalen een babysit ... willen gewoon een leuke avond. En dan staan daar zo'n paar pipo's die gratis binnen kunnen en veel lawaai maken met hun klikkende dslr's.

Ik vind een foto van een bezweette artiest vaak expressiever dan eentje van een artiest die net on stage komt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
            Ik denk niet dat dat de enige reden is, maar ook dat als bv 10 a 20 fotografen een heel concert in de frontstage zouden fotograferen, dat wel storende zou kunnen zijn voor de betalende fans.

Zij pakken vaak verlof om een concert te bezoeken, of zelfs om online tickets te kunnen bestellen, tellen veel geld neer, betalen een babysit ... willen gewoon een leuke avond. En dan staan daar zo'n paar pipo's die gratis binnen kunnen en veel lawaai maken met hun klikkende dslr's.

Ik vind een foto van een bezweette artiest vaak expressiever dan eentje van een artiest die net on stage komt.
            Lawaai van een dslr op een concert?
            Denk dat ik toch naar andere concerten ga. Op de meeste concerten is het podium ook zo hoog dat je zelfs het zicht op de artiest zijn voeten niet belemmert. Dus waarom zou je in de weg staan voor de fans
            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
            http://www.stevevandegaer.be

Comment

Ik ga idd meestal naar kleinere concerten, genre Duyster, singer-songwriter of Gothic, zowel als fotograaf als betalende fan. Vaak is er geeneens een frontstage of is het podium niet heel hoog.

Een dslr maakt wel wat geluid bij het fotograferen, zeker als je er 10 foto's per seconde mee maakt. Bij een intiem akoestisch concert kan dat wel storen, bij Rammstein natuurlijk niet.

Comment

Ik ga idd meestal naar kleinere concerten, genre Duyster, singer-songwriter of Gothic, zowel als fotograaf als betalende fan. Vaak is er geeneens een frontstage of is het podium niet heel hoog.

Een dslr maakt wel wat geluid bij het fotograferen, zeker als je er 10 foto's per seconde mee maakt. Bij een intiem akoestisch concert kan dat wel storen, bij Rammstein natuurlijk niet.
                10 per sec ? dus gewoon op continue zetten........amai, je hebt werk om ze te bekijken
                EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                https://sites.google.com/view/pdh65/

Comment

Kan je dan niet beter filmen?
                  Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                  http://www.stevevandegaer.be

Comment

Grappig eigenlijk hoe deze discussie zich verder 'ontwikkelen' gaat.....Het geluid van een dslr lijkt me ook wat overroepen in gangbare rock-concerten..ondervond er niet meteen last van. Maar dat ligt dan aan mezelf, de intieme acoustische sets pik ik veelal niet mee...Kreeg ondertussen een zinnige reactie van online site. Met dank trouwens aan de PM-tipgevers ...
                    En weze wel : ik werk full time in nachtdienst, betaal netjes mijn tickets, neem inderdaad verlof voor 'favoriete artiesten', en rij een stuk land door...het gaat me in geen geval over het verkrijgen van een gratis toegang (al is dat meegenomen), maar wel over het simpele 'het zou toch geestig zijn..'. Als iedereen zijn dslr meezeult, kan ik het storend effect wel verstaan, maar ik denk dat het gros voor de artiest komt, niet voor de artiest in zichzelf he..Kortom, er komt wat beweging in mijn 'sollicitatie'..
                    Mijn materiaal moet ik niet meteen aanschaffen, een 24_70 heb ik niet bij de hand (helaas), een 70-200 2.8 dan weer wel...dus het scheelt me gelijk al een 3000 euro he...;-)

Comment

Het is inderdaad niet even makkelijk om overal concertfoto's te gaan nemen.

Zelf ben ik bvb. al op een klein festival gaan fotograferen. (Parkingrock) In jeugdhuizen,... Zo heb ik bvb. de groep Gipsy on the Rocks leren kennen, dewelke nu net een release hebben gedaan van hun eerste album. Daarvan zijn wel de slechtste uiteindelijk in de GVA.be beland.

Ook ben ik bvb. naar Alexisonfire geweest in brussel waar ik als toeschouwer was. Daar mocht ik normaal niet schieten, maar heb het wel gedaan. Als je ziet wat voor volk er nog staat met heus sterk materiaal. Ok, geen DSLR maar nog materiaal dat deftige beelden kan afleveren. Ik zag daar toen de fotograaf een smsje sturen en yup, 2 minuten later stond iemand van de zaal in mijn gedeelte naar iedereen te kijken, en vooral naar de handen. Tja... Uiteindelijk heeft het wel leuke foto's opgebracht maar het is niet leuk om daar rekening mee te gaan houden.

Maar ik blijf zeker op zoek naar concerten, en voor mij hoeven dat niet de grootste te zijn maar wel de sterkste. Een droom blijft wel om ooit Editors ooit te mogen schieten. :-)

Dus ja....
                      EMBLEMATA.BE
                      http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

Comment

mja...ik had de concrete 'wens' om PJ Harvey volgende maand te kunnen 'pakken', vanuit de zaal dan, achter de 'grote' jongens...gewoon omdat ik er naartoe ga als muziekliefhebber, maar dacht de idee hier te laten borrelen...vind het unfair dat er hele concerten op youtube staan in 9 delen, maar wie bedot hier wie dan uiteindelijk..is en blijft mijn stelling, maar ik verpixelde er PJ nog niet mee he met die stelling . IK vrees dat ik gewone aandachtige muziekliefhebber ga zijn die avond, wat initieel ook het opzet was. In het Depot verstuurde ik inmiddels een 'rechtstreekse' vraag....afwachten of de vis gaat bijten....Jammer allemaal, al dat omslachtig gedoe voor iets wat met honderden tegelijk op internet (google) te vinden is...herhaal het, denk niet dat een 'amateurke' die uit de voorste zaallinie's wat herinneringen wil schieten onder de pro's hun duiven kan schieten he..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Neildewe Bekijk bericht
                          Een droom blijft wel om ooit Editors ooit te mogen schieten. :-)
                          Dus ja....
                          Ik heb de Editors nog in de Vooruit gezien op een besneeuwde zondag in 2006, daarna zijn ze te groot geworden naar mijn zin.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door etumientje Bekijk bericht
                            herhaal het, denk niet dat een 'amateurke' die uit de voorste zaallinie's wat herinneringen wil schieten onder de pro's hun duiven kan schieten he..
                            Nee, maar het werkt wel storend voor andere fans die gewoon voor de muziek komen. Zeker als de toestellen op 'automatisch' staan en ze flitsen als zot.

Ik ga 2x naar PJ in Brussel, de site waar ik voor 'werk' stuurt al iemand anders om te fotograferen, maar da's niet erg, dan kan ik van de muziek genieten.

Comment

wel, misschien 'zien' we mekaar er onbewust dan wel, op zaterdag weliswaar, tijdens Nina in Ecstacy of wie weet...Let England Shake, het zal Brussel zijn die avond voorzekers...Voldoende links gekregen om naderhand foto's te bezichtigen, dus ga me die avond er - zo moge blijken na mijn oproep- geen digitaal feest van maken maar wel een auditief en visueel genot...Hopelijk jij ook, jij kan-zal dubbel genieten..some guy's have all the luck he..

Comment

Op dat vlak heeft de huisfotograaf van Stubru een zalige job natuurlijk.
                                EMBLEMATA.BE
                                http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

Comment

Working...
                                X