Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe starten in bijberoep

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Oorspronkelijk geplaatst door Peke
    die kan je bijhouden en er nog een restbedrag van afschrijven of je verkoop die en koopt een nieuwe waarvan je de btw aftrekt en die je volledig op 3 jaar kan afschrijven
    Het is dus geen probleem om deze te gebruiken? Ik had me laten vertellen dat ik "particuliere" software niet mag gebruiken voor "bedrijfsdoeleinden" omdat daar software met speciale licentie voor nodig is...
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

    Comment


    • #47
      Re: Hoe starten in bijberoep

      Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
      Het is dus geen probleem om deze te gebruiken? Ik had me laten vertellen dat ik "particuliere" software niet mag gebruiken voor "bedrijfsdoeleinden" omdat daar software met speciale licentie voor nodig is...
      Bij Adobe is er géén verschil tussen particulier en professioneel ... je koopt het legaal of je (hum) vind het online.

      Bij andere software leveranciers durven ze het onderscheid te maken tussen HUIS - KMO en BEDRIJVEN maar daarvoor kan je perfect overschakelen naar een open-source pakket
      www.fotofolio.be

      Comment


      • #48
        Re: Hoe starten in bijberoep

        Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
        Bij Adobe is er géén verschil tussen particulier en professioneel ... je koopt het legaal of je (hum) vind het online.

        Bij andere software leveranciers durven ze het onderscheid te maken tussen HUIS - KMO en BEDRIJVEN maar daarvoor kan je perfect overschakelen naar een open-source pakket
        Ja ja, maar de besturingssoftware, zoals Windows of OS? En hoe zit het met mijn Aperture 3 uit de App Store? Het is me niet helemaal duidelijk of het effectief verboden is bv. een Home Edition van Microsoft te gebruiken als zelfstandige in bijberoep, of als die andere "bedrijfsversie" gewoon een betere service en mogelijkheden geeft.
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

        Comment


        • #49
          Re: Hoe starten in bijberoep

          Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
          Home Edition van Microsoft te gebruiken als zelfstandige in bijberoep, of als die andere "bedrijfsversie" gewoon een betere service en mogelijkheden geeft.
          Volgens mij kun je perfect de Home Edition van MS gebruiken. De Pro en Entreprise hebben vooral extra features (bv. domeinlidmaatschap, ...), die de Home dan niet heeft.
          Voor een éénmanszaak voldoet de Home normaalgezien wel.

          MS kan het echt niet bommen als jij een laptop koopt met een OEM Home Edition erop of eentje met OEM Pro edition.
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

          Comment

          Working...
          X