Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Een heel duidelijk model waarbij de gemiddelde startende beroepsfotograaf meteen mee aan de slag kan om een inzage te krijgen in het bepalen van een prijs.
Miljaar ... ik moet mijn uurtarief x10 doen om rond te komen ... daarom dat ik mijn Lamborghini nog niet heb kunnen kopen sinds ik zelfstandige ben nu snap ik het.
Mooie theorie ... maar de praktijk is jammer genoeg anders
Miljaar ... ik moet mijn uurtarief x10 doen om rond te komen ... daarom dat ik mijn Lamborghini nog niet heb kunnen kopen sinds ik
En eens je die Lamborghini hebt moet je je uurtarief weer x10 doen
Lijkt me meer een oefening van hoe gebruik ik formules en macro's in Excel dan een werkbare tool.
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
Hmmm, ik vind een aantal zaken niet terug in je berekening (toch niet voor België). Sociale Lasten etc...
Prijs is volgens mij ook afhankelijk van het soort cliënteel.
De prijs die ik mag factureren voor het werk dat ik uitvoer voor een bepaalde media is bv. niet negotieerbaar.
Maar ligt hoger dan voor particulieren (de kwaliteitseisen zijn ook hoger).
Als ik een opdracht krijg van een Art Buyer van een reclamebureau hanteer ik nog een heel andere prijs. Onder de markt zitten is nadelig voor het aantal opdrachten die je krijgt en dus voor je totale rendement.
Toen ik nog actief was in de verkoop hebben ze me geleerd om prijzen te bepalen aan de hand van marktprijzen.
En als de marktprijs lager ligt dan je kostprijs moet je gewoon stoppen...
Je moet uitzoeken wat een klant over heeft voor jouw werk. Als jij het voor die prijs wil doen, doe het dan! En naturlijk moet je je waarde zo hoog mogelijk krijgen door kwaliteitswerk te kunnen tonen.
Comment