Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotograaf gezocht (automotive-fotografie) !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fotograaf gezocht (automotive-fotografie) !

Oorspronkelijk geplaatst door stach Bekijk bericht
    1) profs zijn ook ooit begonnen. stel een goede duidelijke mail op zonder schrijffouten en met correcte komma's en punten en je zal wel reactie krijgen.
    Mag ik opmerken dat er, in de enkele regels die je hier zelf gescheven hebt, een 20-tal fouten staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BeVero Bekijk bericht
      Mag ik opmerken dat er, in de enkele regels die je hier zelf gescheven hebt, een 20-tal fouten staan.
      o ja hoor daar heb ik geen enkel probleem mee.
      Hier let ik er in het geheel niet op. Ik wist wel dat er een wijsneus ging zijn dat met zo een opmerking ging komen. was een open goal .

ik zal dan de R toevoegen in geschReven
      www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
        Ik kan mij niet inbeelden dat Glenn dit gratis en voor niks doet, hij heeft toch wel wat anders (beter) in zijn marge dan dit?!

'k heb ook wel wat ervaring op gebied van automotive photography en wil gerust meewerken, aan €150 per sessie, wat denk je, deal?
        owja... had ik nog vergeten...
        ik ben zo'n beetje de huisfotografe van
        Kalité (Kalforts Kermis Comité) en doe ook het onderhoud van onze website (www.kalfortkermis.be)
        en dit allemaal gratis en voor niks.
        Tijdens onze kermisweek krijg ik, net als alle andere leden, tien (10) drank bonnetjes.
        De rest van het jaar moet ik, tijdens bv. vergaderingen, mijn eigen drankverbruik betalen...

De foto's die ik maak zijn dan ook navenant...
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Ik denk dat aan het Auteursrecht niet te tornen valt.
          Juist omdat de fotograaf geen enkele vergoeding krijgt, zal e.e.a. restrictief worden uitgelegd:
          - fotograaf kan naamsvermelding eisen
          - reprodukties dienen vergoed te worden
          Ja, zelfs kan gesteld worden dat toch kan worden opgelegd de fotograaf een vergoeding te geven, gezien de verdiensten die met de website (naar verwachting) gemaakt worden.
          Bedingen als zou de fotograaf afzin van welke vergoeding of welk recht ook, kunnen geschrapt worden als zijnde in strijd met de redelijkheid en billijkheid (een misbruik van recht agv de onevenwichtige machtsverhouding).
          Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
            owja... had ik nog vergeten...
            ik ben zo'n beetje de huisfotografe van
            Kalité (Kalforts Kermis Comité) en doe ook het onderhoud van onze website (www.kalfortkermis.be)
            en dit allemaal gratis en voor niks.
            Tijdens onze kermisweek krijg ik, net als alle andere leden, tien (10) drank bonnetjes.
            De rest van het jaar moet ik, tijdens bv. vergaderingen, mijn eigen drankverbruik betalen...

De foto's die ik maak zijn dan ook navenant...
            Ik doe dat ook voor onze Aikidoclub. Gratis en voor niks, voor mij even vanzelfsprekend als geld ontvangen voor foto's in opdracht van iemand anders.

En dat van die schrijffouten, neem dat maar ernstig. Er zijn nog altijd heel veel mensen die veel meer tillen aan hoe het er staat dan aan wat er staat. Ergens is dat wel spijtig, maar zorg voor taal wekt de indruk dat men aan andere zaken ook zorg besteedt.
            The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
              Ik doe dat ook voor onze Aikidoclub. Gratis en voor niks, voor mij even vanzelfsprekend als geld ontvangen voor foto's in opdracht van iemand anders.

En dat van die schrijffouten, neem dat maar ernstig. Er zijn nog altijd heel veel mensen die veel meer tillen aan hoe het er staat dan aan wat er staat. Ergens is dat wel spijtig, maar zorg voor taal wekt de indruk dat men aan andere zaken ook zorg besteedt.
              Ben jij dezelfde Putor als enkele dagen geleden? Want dan verander je wel heel snel van idee rond 'gratis werken'.
              Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter A. Bekijk bericht
                Ben jij dezelfde Putor als enkele dagen geleden? Want dan verander je wel heel snel van idee rond 'gratis werken'.
                http://forum.belgiumdigital.com/f6/f...ml#post2955012
                Dezelfde ja

Mag ik vragen waaruit je dat afleidt? Ik schreef toch heel duidelijk

Ik ga bij vrienden gratis en voor niks vloeren uitbreken, wasmachines verhuizen, sushi-festijnen bereiden, foto's maken,... Vrienden doen zulke dingen voor elkaar en de mensen van de aikidoclub zijn goede vrienden.

Anderen kunnen die diensten ook verkrijgen, maar dan tegen betaling. Da's helemaal geen verandering van gedachte. Moest jij mijn beste maat zijn, je site zou al vol gestaan hebben met foto's van mij. Dat is helemaal niet in tegenspraak met 'voor niks gaat de zon op'.
                The Knight That Says Ni...kon

Comment

Het is alleen jammer dat de mensen met interesse niet meer durven reageren in dit topic, en mij een PM sturen. Voor mij is een Pm even goed, maar vinden jullie het niet zelf wat overdreven dat er niemand nog durft reageren die hier wél op wil ingaan?

Comment

als jij je fotografen meer vind, dan is er toch geen probleem voor je.
                    als ik persoonlijk op een aanbod van iemand inga doe ik dit steeds via pm en ik denk echter dat de meeste dit ook zo doen
                    Steven

Comment

Ik ben het met de meeste van mijn voorgangers volledig eens !

Maar vind is een goede fotograaf om mee te lopen in je vrije uurtjes?
                      Greetz Twan

http://500px.com/TwanGroenen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter A. Bekijk bericht
                        maar vinden jullie het niet zelf wat overdreven dat er niemand nog durft reageren die hier wél op wil ingaan?
                        Jullie hosten een website, die jullie naar jullie lezers toe en natuurlijk ook de auto-industrie als een professionele instantie willen aanbieden.

Een professionele instantie die voor de auto-industrie (hetzij lokale medewerkende dealers als nationaal gerenommeerde merken) een meerwaarde wil aantonen om een plek in de "review"-wereld te veroveren.

Jullie willen dus jullie plaats op de markt veroveren of behouden en bij de kleine en grote spelers in de auto-industrie erkend worden, dit als non-profit website die jullie uit eigen middelen bekostigen.

Jullie verleggen jullie grenzen naar het buitenland (beurzen) en gebruiken de opbrengst van de banners & advertenties om die professionele uitstappen te bekostigen (benzine, vervoer, hotels ...).

100% Akkoord hiermee en mijn oprechte appreciatie voor jullie werk & passie!

Maar ... jullie kosten zijn gedekt en jullie "natte" droom is werkelijkheid geworden

Hier zitten ook talrijke, goede, fotografen die dezelfde "natte" droom hebben ... leuke -nieuwe- spullen aankopen zonder dat ze het "familiaal" budget moeten aansnijden ...

... misschien een stukje van de taart delen?
                        www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                          ... misschien een stukje van de taart delen?
                          Delen is wel moeilijk hé

Ik blijf erbij dat het een mooie optie is om in het wereldje te beginnen ... maar er zal een serieus verloop zijn vrees ik, eens dat de 'gratis' fotografen vinden dat ze genoeg geleerd hebben en hun networking op punt staat springen ze toch terug van het schip en gaan ze wel geld eisen voor hun werk, maar dan staan er weer tien andere nieuwelingen klaar om de taak over te nemen ... op deze manier kan je van gratis foto's blijven genieten, of de kwaliteit altijd even goed is laat ik in het midden, maar we hebben allemaal ergens moeten beginnen hé.

Mark
                          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Working...
                          X