Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

films uit 1958!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: films uit 1958!!

Zou wel graag horen of iemand weet of je tijdens het ontwikkelen nog iets kunt doen om die vlekken op het negatief te verminderen.
    prachtig
    houden zo die vlekken, dat maakt de plaatjes juist uniek.

op het eerste negatief zie ik precies wel reticulatie.
    zijn de temperaturen gerespecteerd tijdens het ontwikkelen?
    Ook letten dat de overgang van fixeer naar spoelwater geen te groot temperatuursverschil geeft.
    In de winter soms een probleem bij leidingwater vers uit de kraan.

er zeker op letten dat je voldoende spoelt na ontwikkelen en fixeren anders gaat het de houdbaarheid aantasten.
    En negatieven in zuurvrije omgeving bewaren.

Nu nog interessante onderwerpen en composities zoeken, deze films mag je niet verspillen.
    misschien een portretje of stilleven?

Comment

Heb deze film gewoon naar een vaklab gebracht, weet dus niet hoe secuur ze zijn geweest. Heb er nu nog 88

Comment

Heb indruk van bacterieën- kolonies vooral aan de uiterste randen van de film.
        Een microscopisch onderzoek van die spots kan hier een antwoord geven.
        Je kan wel eens controleren of die spotjes een extra dikte hebben op de gevoelige laag of dat ze volledig in het vlak van de emulsie liggen.
        Het effect schijnt ook evenwijdige patronen op te wekken die naar het midden toe meer uit elkaar liggen. Was foto nr2 aan het eind van de rolfilm? (minder uitgesproken effect en grotere spaties).
        Heb ooit een software programma gezien die deze spots kan verminderen maar kan me niet meer herinneren waar en welk. Als ik, het terugvind zal ik het je melden.

Henri
        lidnummer: BD0435BE

Comment

Moet ik later even bekijken, negatieven liggen bij m'n vriend thuis.

Comment

Working...
          X