Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleur muren in fotostudio?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Kleur muren in fotostudio?

    Ik durfde hier eerst niet op reageren maar ik denk dat 80% van de pro studio's volledig wit zijn. Grote ramen aan de noordzijde zijn ook perfect voor daglicht foto's.

    Een erg gekende studio in Elsene is ook volledig wit: http://www.studios202.com/
    Hier worden bijna alle catalogussen voor kledij gemaakt, alsook de studio opnamen voor mode magazines.

    De gigantische Photodome John Geven in Neunen is ook volledig wit, een prachtlocatie om in te werken! http://www.photodome.nl/fotos.php?foto=402&show=45&p=0

    Maarja,
    Zal wel beter zijn om in een zwarte doos te kruipen zeker?
    www.fotofolio.be

    Comment


    • #17
      Re: Kleur muren in fotostudio?

      Volgens mij bestaat er zelfs niet iets als een ideaal.
      Theoretisch zal misschien zwart de beste optie zijn,
      maar als je graag lichte fotos met veel opvallende kleuren maakt lijkt wit me toch net iets beter.
      Wanneer je graag je schaduwen sterk hebt en met meer donkere contrasten werkt lijkt zwart me beter, wil je daar tussen zitten neem je grijs.
      Volgens mij is t dan wel verstandiger wit te kiezen, en een grote metalen constructie tegen het plafond te hangen zodat je altijd de volledige kamer met gordijnen in een andere kleur kan behangen indien nodig. :P
      Altijd een mogelijkheid wanneer je geld teveel hebt.

      Ik denk echt dat het puur een voorkeur is, en veel temaken kan hebben met het doel van je fotos.
      http://www.joerivanhamel.be

      Comment


      • #18
        Re: Kleur muren in fotostudio?

        Heeft het niet met name van doen met de hoeveelheid ruimte die je hebt? De studio's in de foto's en filmpjes hierboven zijn immers allemaal mega groot, terwijl de meeste van ons hier ons toch moeten redden met een minimale ruimte.... Als ik naar mijn eigen studiootje kijk vermoed ik toch dat ik sneller last zou hebben van overstraling dan in zo'n grote studio, zou ik allemaal witte wanden hebben....
        www.indetailfotografie.nl

        Comment


        • #19
          Re: Kleur muren in fotostudio?

          Mijn Studio 14 X 6 m was helemaal muren en plafond zwart geschilderd,ik deed vooral food en reklame fotografie.(enkel studio flitslicht)
          Er kwam ook geen greintje daglicht binnen.
          Maar vroeger omstreeks 1900 hadden portret fotograven een soort van serre waar ze via witte al dan niet doorschijnende verplaatsbare doeken hun daglichtportretten maakte.
          Wat je het meeste gaat fotograferen zal dus bepalend zijn,in een kleine ruimte zal je vlug last hebben van ongewenste kleurverschuivingen en reflekties dan in een grotere ruimte.
          Liever dondergrijs of zwart dan wit dus.

          Comment


          • #20
            Re: Kleur muren in fotostudio?

            Hoe kleiner de ruimte, hoe meer last je zal hebben van ongewilde reflecties. In een kleine ruimte zijn de muren dus beter donker. Hoe groter de studio, hoe minder belang dit heeft... Uitzonderingen zijn er altijd en: de keuze blijft altijd een persoonlijke voorkeur, zowel praktisch als esthetisch.
            www.135mm.be
            @135mm_leuven
            info@135mm.be

            Comment


            • #21
              Re: Kleur muren in fotostudio?

              Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
              hihi die staat vol met ikea stuff.

              OT
              hmmm, als je em eerst wit schildert kan je nog steeds nar grijs of zwart.
              maar denk dat het omgekeerde net iets moeilijker gaat.
              nikon stuff

              Comment


              • #22
                Re: Kleur muren in fotostudio?

                Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                Ideaal is volledig zwart. Zo heb je perfect controle over belichting.
                Vergelijk het met camera obscura en inwendig deel van fotocamera.
                Je kan de studio wel opfleuren met mobiele panelen recto zwart en verso wit of kleur.
                Deze panelen kunnen daarbij extra goed werk doen als invullicht of afscherming.

                Henri
                Ik ben op zoek naar zo'n mobiele panelen, lijkt me zeer handig om van achtergrond te kunnen wisselen...

                Iemand een idee waar ik dat kan vinden?
                Myra fotografie

                Comment


                • #23
                  Re: Kleur muren in fotostudio?

                  Oorspronkelijk geplaatst door myrakel Bekijk bericht
                  Ik ben op zoek naar zo'n mobiele panelen, lijkt me zeer handig om van achtergrond te kunnen wisselen...

                  Iemand een idee waar ik dat kan vinden?
                  die maak je zelf... isomo, licht karton, gespannen doek op frame, etc... wordt dikwijls in scharnier gezet... Tekenwinkel heeft isomo of karton
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #24
                    Re: Kleur muren in fotostudio?

                    Ik zoek het iets groter, een paneel van minstens 2m op 2m. ik denk er wel aan om een houten frame te maken en daar dunne platen tegen te nagelen...
                    Myra fotografie

                    Comment


                    • #25
                      Re: Kleur muren in fotostudio?

                      Mijn studio had eerst oranje muren. Dat zag je wel degelijk op de foto! We hebben dus alles wit geschilderd. Zwart of grijs is beter om zelf nog meer controle over je licht te krijgen, maar dat kon niet in mijn geval.
                      www.focusfotografie.be
                      www.facebook.com/eviwilmus

                      Comment

                      Working...
                      X