Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen bij zoeken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Problemen bij zoeken

Ik weet niet hoe het komt, maar tegenwoordig vind ik niets in BD.
    Ik typ het woord dat ik wil, maar het lukt mij niet.
    Komt het omdat ik het verkeerde forum zet?
    Kan iemand mij helpen?
    Ik zoek hoe je kan croppen naar 3:2 ik weet dat het hier staat, ik vermoed bij bewerking, maar ik vind het niet.

Heb je de "Search by Date" optie op bv 120 dagen gezet ipv de standaard "Since Yesterday"?
    Ik vind in elk geval hetvolgende topic:http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPI...archTerms=,3:2. Weeral iets bijgeleerd sé, 'k was er ook naar op zoek
    Guy.

Canon EOS 300D / 500N
    Canon EF-S 18-55 f3.5-5.6 / Cosina 28-105 f2.8-3.8 / Cosina 100-400 f4.5-6.7

Comment

Ai dat zou kunnen ik let er in het vervolg op.
      En bedankt, dat was dat forum ja.
      Ondertussen snap ik die nog altijd niet maar ja....

Comment

Hallo, voordat ik mijn foto's laat afdrukken doe ik ze zelf croppen tot de verhouding 2:3, en wel met Ofotonow ( freeware )

Best een handig progje, ook voor de rode ogen te verwijderen.

Groetjes, JantjeB.
        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

@ Ana-Carmen :
          Je opent (of hij is misschien al open) je foto in PS. Je wil nu bv een afdrukformaat van precies een A4 (fotopapierformaat 21 x 29,7), zonder witte randjes.
          Je bewerkte heeft een iets ander formaat neem ik even aan (en heb ik daarstraks gezien).
          Je wil die foto laten afdrukken of zelf afdrukken op A4-formaat.

Wat doe je :
          1.Je activeert je croptool (uitsnijgereedschap)
          2.Bovenaan vul je in de daarvoor voorziene vakjes die je dan krijgt bovenaan je scherm : breedte 29,7 cm hoogte 21 cm in het derde vakje resolutie 250 in het vierde vakje : pixel/inch.
          3.Je gaat dan met je croptooltje linksboven je foto staan en hou het muisknopje ingedrukt en verplaats dan je muis tot waar je de uitsnijding wenst. Laat de muis los. Ben je niet tevreden : ga dan met de muis op één van die hoekjes van het gemaakte stippellijnkadertje staan en dan kan je nog verder of minder ver trekken of verschuiven. Hetgeen binnen het stippellijntjes kader staat ga je over houden. Je kan dit kader nog verschuiven door er midden in te gaan staan en dan wat verschuiven.
          4. bevestig het uitsnijden.
          En daar is je foto (geïnterpolleerd) op exact de uitsnede die je wil en op exact het afdrukformaat dat je wil. Sla dit op, onder een andere naam bv PCI146703gA4.jpg i.p.v. PCI146703.jpg
          (aan de gA4, zie je later dat het om een gecropte foto op het formaat A4 gaat)
          Je foto zal afgedrukt worden op het juiste gewenste ingegeven formaat namelijk 29,7 x 21 cm, zonder randjes, en staat zelfs op 250 dpi ruim voldoende om af te drukken.

Ja mannen ik weet het. Niet gaan interpoleren. Maar laat Ana-Carmen voor haar foto's op een formaat van A4 exact, het zo maar doen. Die foto's zullen prima zijn !
          Ze hoeft slechts een héél klein deeltje te laten afvallen van haar foto.

Comment

Working...
          X