Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

oplichting mbv paypal?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: oplichting mbv paypal?

    Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
    Niet ingaan op buitenlandse mails is het veiligst.
    Zeg eens, mijn vrouw is ook Belgische die in Nederland bestelt. Ga je de ts nu afraden om haar iets te verkopen? Begint hier anders op Zwitserland te lijken, waar vreemdelingen zwaarder worden gestraft dan anderen. Ik krijg meer dan 200 dubieuse mails per dag, en die komen maar heel zelden uit Afrika.
    Last edited by Poza; 28 november 2010, 21:33.

    Comment


    • #17
      Re: oplichting mbv paypal?

      Paypal moet je ook mee opletten als KOPER soms
      Vooral in Italie zitten veel bedriegers die niets opsturen en paypal doet heeeeeeeeeeeel lastig als je je geld wil terug zien.
      Ik vind het vooral jammer dat paypal niet meer moeite doe om hun systeem meer betrouwbaar te maken zodat zowel koper als verkoper beschermd zijn.

      Comment


      • #18
        Re: oplichting mbv paypal?

        Oorspronkelijk geplaatst door rubenknockaert Bekijk bericht
        Het is dit truckje dat ze je willen lappen: http://kassa.vara.nl/discussies/disc...de-in-de-hand/
        Super bedankt voor deze link; Schrik er toch wel van dat dit zo makkelijk kan. Daar gaat m'n vertrouwen....
        Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
        "Casu Consulto - Modo Fac"

        Comment


        • #19
          Re: oplichting mbv paypal?

          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          Knipperlicht 1: "deze post", ze noemen het artikel dat ze willen kopen niet bij naam.
          Knipperlicht 2: online vertaling.
          Knipperlicht 3: Opsturen naar iemand anders dan de koper

          Mogelijk gaat het om een gekraakt paypal account waarmee betaald zal worden. De echte eigenaar zal dan geld van zijn rekening zien gaan en jij stuurt "deze post" naar Engeland. Later kan paypal misschien het geld terughalen van je account omdat de rekening misbruikt werd.

          Als het om een gewone mail gaat kan je proberen om het IPadres ervan te achterhalen. Dat staat in de headers van de mail dier normaal verborgen staan. Aan de hand van dat IP adres kan je dan op maxmind de locatie achterhalen (let wel, dit is niet altijd 100% betrouwbaar maar als het IP van b.v. Roemenie is weet je zeker dat het bedrog is).
          Die knipperlichten zijn behulpzaam, dank je.

          Oorspronkelijk geplaatst door rubenknockaert Bekijk bericht
          Het is dit truckje dat ze je willen lappen: http://kassa.vara.nl/discussies/disc...de-in-de-hand/
          pff kinderlijk eenvoudig dus. Niet gedacht van zo'n groot bedrijf. Ik zal voortaan nog beter opletten.
          ik raad iedereen aan de pagina achter die link te lezen.

          ik stuurde de verdachte mail door naar Paypal, maar ik kreeg de mail terug (ze hebben een email adres om misbruik te melden, maar blijkbaar kan/mag dat niet gebruikt worden).
          Ik moet via een Paypal account inloggen, en kan dan pas mijn verhaal doen. ikzelf heb geen account, mijn vriend wel maar die deze week niet thuis. Het gaat dus nog even duren voor ik het naar Paypal kan sturen.

          Comment


          • #20
            Re: oplichting mbv paypal?

            Oorspronkelijk geplaatst door rubenknockaert Bekijk bericht
            Het is dit truckje dat ze je willen lappen: http://kassa.vara.nl/discussies/disc...de-in-de-hand/
            Dit wist ik ook niet.
            Waar je denkt veilig te zijn met paypal, heeft men daar dus ook al de achterpoortjes ontdekt
            Mijn fotowebsite : www.filover.be

            Comment


            • #21
              Re: oplichting mbv paypal?

              Oorspronkelijk geplaatst door rubenknockaert Bekijk bericht
              Het is dit truckje dat ze je willen lappen: http://kassa.vara.nl/discussies/disc...de-in-de-hand/
              Hmmm, hier ligt het probleem eerder bij het gebruik van kredietkaarten denk ik. Als ik m'n buurman z'n kredietkaart vraag en er spullen mee ga kopen, heb ik die spullen toch ook als buurman zijn kaart later als gestolen opgeeft? Daar heb ik Paypal niet voor nodig.

              Willy
              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • #22
                Re: oplichting mbv paypal?

                Bij mij hebben ze geprobeerd me op te lichten door een fake email te sturen dat er een paypal betaling is doorgevoerd. Maar daar trap ik niet in hoor.
                En dan sturen ze een mail van zogezegd een verzendservice dat ik het item moet opsturen.
                Bovendien moest ik ook het item verzenden naar Nigeria (hallooooo ??).
                En dan als ik zeg dat ik nog steeds de betaling niet heb ontvangen, krijg ik een mail van die koper en zegt hij dat hij me zal opsporen en me zal vinden als ik het item niet verzend.
                Yeah right....

                Comment


                • #23
                  Re: oplichting mbv paypal?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                  Hmmm, hier ligt het probleem eerder bij het gebruik van kredietkaarten denk ik. Als ik m'n buurman z'n kredietkaart vraag en er spullen mee ga kopen, heb ik die spullen toch ook als buurman zijn kaart later als gestolen opgeeft? Daar heb ik Paypal niet voor nodig.

                  Willy
                  Het gebeurt op die manier hoor met paypal. Maar het kan eigenlijk nog eenvoudiger.
                  De scammer zend gewoon een fake email van paypal naar het slachtoffer met de melding dat de betaling is gebeurt.
                  Slachtoffer denk dat hij geld gestort heeft gekregen op z'n paypal account en zendt de goederen op. Als het slachtoffer later wil uitzoeken hoe hij dat gestorte geld van z'n paypal account naar z'n rekening wil overzetten blijkt dat er nooit geld gestort is.
                  Iemand die al geruime tijd met paypal vertrouwd is laat zich hier niet door vangen maar iemand die pas kennis maakt met paypal (op aanraden van de scammer) mischien wel.
                  Het kost de scammer maar een paar mailtjes en hij laat nergens sporen na want op geen enkel moment heeft de bedrieger gebruik gemaakt van paypal. (Hij heeft alleen maar die illusie gewekt met de fake paypal email)
                  Als het slachtoffer later verhaal wil halen bij paypal weet m'en daar dan uiteraard van niets.

                  EDIT: Had beter de post hierboven van psychodweep eerst gelezen vooraleer te posten
                  Last edited by rubenknockaert; 29 november 2010, 22:21.

                  Comment


                  • #24
                    Re: oplichting mbv paypal?

                    Ik heb mijn Sony a300 ook op 2de hands gezet, daar kreeg ik volgende mails:

                    Ik ben geïnteresseerd in dit item. Wat is de uiteindelijke prijs?
                    Daar heb ik de prijs op geantwoord met volgend antwoord:

                    450 euro is a very good price for the item.I want to buy the item for my wife,I prefer to pay you with paypal because it is fast and safe. I live in Frankfurt, Germany. If you don't have paypal you can visit www.paypal.be, read about paypal and create an account with them. It is easy and safe! I will continue to Write English because I don't understand Dutch so much.Thanks and please reply.I will pay for shipping.
                    Hij is, niet zoals andere, wel eerlijk van waar hij komt, hij wilt ook met paypal werken... Ik heb teruggezonden dat ik het toch niet zo vertrouw, ik zie zn antwoord wel
                    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                    500px

                    Comment


                    • #25
                      Re: oplichting mbv paypal?

                      Vermits hij zegt geïnteresseerd te zijn in het "item" en niet in "de camera" of "de Sony" ben ik bijna zeker dat hij het "item" naar zijn vrouw in Nigeria wil laten sturen.
                      Kijk eens in de headers van de mail en zoek het IP adres hier op. Waarschijnlijk is het niet eens een Duits IP.
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #26
                        Re: oplichting mbv paypal?

                        Nog geen antwoord Ik ging er toch niet op ingaan, ik vertrouw het zaakje niet...

                        Als ik in de headers kijk vind ik een IP adres uit Amerika... Bedankt voor die link trouwens!
                        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                        500px

                        Comment


                        • #27
                          Re: oplichting mbv paypal?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
                          Als ik in de headers kijk vind ik een IP adres uit Amerika... Bedankt voor die link trouwens!
                          Yahoo.com adres? dan is het een adres van de server. Je moet kijken naar een lijn als:

                          X-Originating-IP: [***.***.***.***]
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #28
                            Re: oplichting mbv paypal?

                            uit "Frankfurt" en "wil het voor z'n vrouw kopen". Die heb ik ook al eens ontvangen, dat was een tijdje voor de mail die aanleiding was van dit topic.

                            Gewoon niet op ingaan.

                            Misschien sowieso oppassen als iemand als voor de deal is gesloten je richting een bepaald betaalsysteem wil praten, en oppassen als iemand na het eerste mailtje ineens van taal wisselt.

                            Comment


                            • #29
                              Re: oplichting mbv paypal?

                              Ik vond 2 IPs, de ene komt inderdaad uit bij YAHOO services, maar de andere komt ergens anders uit in Amerika.

                              Dit zijn de headers, de IP-adressen die ik opgezocht hebt staan in bold

                              From - Fri Dec 24 20:16:31 2010
                              X-Account-Key: account4
                              X-UIDL: 17500.X1Yhc6K4R7ArWbLC67nNXeKbGOU=
                              X-Mozilla-Status: 0013
                              X-Mozilla-Status2: 00000000
                              X-Mozilla-Keys:
                              Return-Path: willydirk40@ymail.com
                              Received: from liliane.telenet-ops.be (LHLO liliane.telenet-ops.be)
                              (195.130.137.67) by zcsnocm10.telenet-ops.be with LMTP; Fri, 24 Dec 2010
                              17:05:47 +0100 (CET)
                              Received: from web120903.mail.ne1.yahoo.com ([98.138.88.130])
                              by liliane.telenet-ops.be with bizsmtp
                              id n45m1f00P2okFka0745mgQ; Fri, 24 Dec 2010 17:05:47 +0100
                              Delivered-To: develder_nick@telenet.be
                              Received: (qmail 86851 invoked by uid 60001); 24 Dec 2010 16:05:45 -0000
                              DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha256; c=relaxed/relaxed; d=ymail.com; s=s1024; t=1293206745; bh=/mb6BFE/a44KGUSlLMkGyIlcOHb+DFbSdWJJBzxsKa4=; h=Message-ID:X-YMail-OSG:Received:X-Mailerate:From:Subject:To:In-Reply-To:MIME-Version:Content-Type; b=FeAREL5ZrLxwCUlNBIbtTIbDXLtXTAKajiQuc7YUckYkUKVH RvD0Ia3IFQ3AcO7ARuQ/1+akwqa9NPzCNKUUtVms0x6PzOtdb7PgXwytUEY/XyYA8Z61FDOfUBgoW2D73j9fEBrscZQX4XpPFD1fQc9X1hbspU 9W30QKWjWw8Yc=
                              DomainKey-Signature:a=rsa-sha1; q=dns; c=nofws;
                              s=s1024; d=ymail.com;
                              h=Message-ID:X-YMail-OSG:Received:X-Mailerate:From:Subject:To:In-Reply-To:MIME-Version:Content-Type;
                              b=gYPmg0HPZYISut/XU+FKepgsQSSybSdcEQOUs7V3oDBGZcJPVb8wkIH8zkmatuR+Y Msq52fSAPe4gn+HTIRplECD1WmkhEMg+YrKz48K6+qibJHy/r7DtTyXMdOz+I8yG+eNVb5EDhS6JUzE5AFXtRVjJz3lA2HRChe 9GZ4MOyc=;
                              Message-ID: <737663.86647.qm@web120903.mail.ne1.yahoo.com>
                              X-YMail-OSG: yZAoYxYVM1lGRaI5Pnw2D6ScwqnK.XE1O3uP0C8z_RCngLa
                              HqZ4r5b4Wg6wlevbkZRZ5PQj9xOL5DTd.xZZGkxAKBIfyQcXAT AZ0E5IIsLj
                              B_JqciIUUgxGi1FxiFZ0Y11huMEuEUvqWZyjgZ9mPcCE8t4peH p_C1SwamDp
                              sc.RIwGnoxVSwsvttVyiL2VQXZkqz85nQzlSwg0PFIb26AYLwW Kpr5RCBM.1
                              PPeb0nXjv2_0t_BH8trZt5B1BgH0f
                              Received: from [204.45.135.154] by web120903.mail.ne1.yahoo.com via HTTP; Fri, 24 Dec 2010 08:05:45 PST
                              X-Mailer: YahooMailClassic/11.4.20 YahooMailWebService/0.8.107.285259
                              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                              500px

                              Comment


                              • #30
                                Re: oplichting mbv paypal?

                                Op 23 december ook een mail van zogezegd Paypal:
                                Ik heb meteen melding gemaakt op https://www.ecops.be/

                                Of ze er iets mee doen I don't know.
                                https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                                Comment

                                Working...
                                X