Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen op zaterdagmarkt

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Problemen op zaterdagmarkt

pfffff... zoveel heisa en gezever voor een onnozele foto... waar gaat dat naartoe?
    als 't niet over hun hoofddoeken probleem gaat is het omdat ze welles/nietes op een foto willen...
    altijd iets met onze allochtone "medemens" en nee ik ben absoluut geen racist want 'k behoor zelf tot een minderheidsgroep in onze huidige (moderne) samenleving.
    Hoor je mij daarover klagen wanneer mensen mij nagapen of bedenkelijk aankijken? dacht het ook niet nee...
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
      pfffff... zoveel heisa en gezever voor een onnozele foto... waar gaat dat naartoe?
      als 't niet over hun hoofddoeken probleem gaat is het omdat ze welles/nietes op een foto willen...
      altijd iets met onze allochtone "medemens" en nee ik ben absoluut geen racist want 'k behoor zelf tot een minderheidsgroep in onze huidige (moderne) samenleving.
      Hoor je mij daarover klagen wanneer mensen mij nagapen of bedenkelijk aankijken? dacht het ook niet nee...
      dit gaat absoluut niet over minderheden of over andere bevolkingsgroepen, dit gaat over gewoon iemand die niet op de foto wil en daar het volste recht op heeft om dit te weigeren.
      Waar gaat het naartoe als we zelfs daar geen respect meer voor zouden moeten hebben? 'Ik moet dat zo hebben, dus als ik jou daar mee schaadt, wel ja, dat is jouw probleem.' Nee, dank u.
      https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

we willen niet gefotografeerd worden zeker , waarom zetten we dan zo graag ons hebben en houden op facebook etc tec ?? rijd je lokeren binnen dan kun je niet anders dan voorbij een aantal borden rijden die je vertellen dat je gefilmd wordt ( uiteraard vlgs de wetgeving wordt je privacy wel gerespecteerd , maar zijn die politici en wettenmakers zo geloofwaardig en van hun woord????)
        zure maatschappij en altijd maar meer onverdraagzaamheid
        Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dewiene Bekijk bericht
          we willen niet gefotografeerd worden zeker , waarom zetten we dan zo graag ons hebben en houden op facebook etc tec ?? rijd je lokeren binnen dan kun je niet anders dan voorbij een aantal borden rijden die je vertellen dat je gefilmd wordt ( uiteraard vlgs de wetgeving wordt je privacy wel gerespecteerd , maar zijn die politici en wettenmakers zo geloofwaardig en van hun woord????)
          zure maatschappij en altijd maar meer onverdraagzaamheid
          Waarom 'we' ons hebben en houden op FB zetten? Omdat we dat zelf beslissen wat we daar op zetten. Jij wil mssn alles daar op zetten, wel ik niet. Jij beslist toch niet voor een ander wat hij graag wil of niet??
          Heeft niets met onverdraagzaamheid te maken, alles met respect!
          Ik ben ook al wakker geworden en dat ik plots mezelf zie staan op iemand z'n facebook, ongevraagd. Ik heb toen gevraagd om die daar af te doen, wat wel gebeurd is. Als ik zelf foto's maak van mensen, vraag ik dat ALTIJD en ook of hij mag gepubliceerd worden of niet.

Comment

Het woord "respect" valt hier veel, maar als ik het hele verhaal lees: wie heeft er nu wie met het minste respect behandeld?

Mvg
            Gert
            Feedback is the breakfast of the champion

website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht
              Waarom 'we' ons hebben en houden op FB zetten? Omdat we dat zelf beslissen wat we daar op zetten. Jij wil mssn alles daar op zetten, wel ik niet. Jij beslist toch niet voor een ander wat hij graag wil of niet??
              Heeft niets met onverdraagzaamheid te maken, alles met respect!
              Ik ben ook al wakker geworden en dat ik plots mezelf zie staan op iemand z'n facebook, ongevraagd. Ik heb toen gevraagd om die daar af te doen, wat wel gebeurd is. Als ik zelf foto's maak van mensen, vraag ik dat ALTIJD en ook of hij mag gepubliceerd worden of niet.
              Niks met verdraagzaamheid te maken? bijlange niet, de "kleine" allochtoon kan geen fotograaf verdragen die gewoon zijn hobby probeert uit te oefenen...
              Dus van veel respect van onze allochtoon vindt ik hier niet zo meteen bewijsstukken terug...
              En ja, als ge hier wilt wonen en werken moet ge u aan onze regels houden, moeten wij ook wanneer wij ginds met vakantie gaan.
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

En ja, als ge hier wilt wonen en werken moet ge u aan onze regels houden, moeten wij ook wanneer wij ginds met vakantie gaan.
                Perfect. Zie ook de verschillende postings omtrent de regels die het recht geven niet op een foto te willen. Ik in de plaats van de allochtoon en het verhaal van de TS was exact hetzelfde, namelijk dat ik niet op de foto wil. Allochtoon of niet is in deze gewoon niet relevant.

Het was de fotograaf die zich blijkbaar niet aan de regels wou houden.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

Comment

Niks met verdraagzaamheid te maken? bijlange niet, de "kleine" allochtoon kan geen fotograaf verdragen die gewoon zijn hobby probeert uit te oefenen...
                  Dus van veel respect van onze allochtoon vindt ik hier niet zo meteen bewijsstukken terug...
                  Wat heeft dat daar nu in godsnaam mee te maken!
                  Wat zijn 'onze' regels ivm fotografie dan wel? Juist, als iemand niet wil, wil hij niet, voila. Het kan zijn dat jij er andere regels op na houdt, maar ik niet. Dus distantieer ik mij van de door jou opgelegde regel.

Wat een discussie die niet eens een discussie hoeft te zijn. Je mag toch nog voor jezelf beslissen wanneer iemand je privacy schendt! Tjonge jonge....

Comment

Wat heeft dat daar nu in godsnaam mee te maken!
                    Wat zijn 'onze' regels ivm fotografie dan wel? Juist, als iemand niet wil, wil hij niet, voila. Het kan zijn dat jij er andere regels op na houdt, maar ik niet. Dus distantieer ik mij van de door jou opgelegde regel.

Wat een discussie die niet eens een discussie hoeft te zijn. Je mag toch nog voor jezelf beslissen wanneer iemand je privacy schendt! Tjonge jonge....
                    Wat dat ermee te maken heeft? ALLES tiens...

we leven in een vrij en democratisch land met een vrije wil van meningsuiting
                    waar (bijna) alles kan maar niets moet...

en trouwens, wanneer je de allereerste posting aandachtig zou gelezen hebben
                    Oorspronkelijk geplaatst door blieck
                    Hij eiste dat ik de foto van hem (lees: waar hij op staat want hij was niet de hoofdzaak van de foto) zou verwijderen uit mijn toestel.

tjonge jonge...

Comment

Wat dat ermee te maken heeft? ALLES tiens...

we leven in een vrij en democratisch land met een vrije wil van meningsuiting
                      waar (bijna) alles kan maar niets moet...

en trouwens, wanneer je de allereerste posting aandachtig zou gelezen hebben

tjonge jonge...
                      Zucht.....

Comment

Dit is interessant: "Bovenstaande geldt niet voor afbeelding van menigte en publieke personen (tijdens de uitoefening van hun publieke functie)."

Staat er op een marktplaats ook geen menigte, hmm? Altijd alles dubbelzinnig, die wet.

Komaan jongens, als ik jou kan ZIEN op een OPENBARE PLEK met mijn eigen ogen, waarom zou daar dan ook geen foto van genomen kunnen worden? Omdat ik het beeld in mijn ogen niet kan opslaan? Net zoals bij facebook: doe niets waar je later spijt van krijgt en niemand zal het dan ook zien of zelfs fotograferen. (moeilijk voorbeeldje nodig? Een reportagefoto van een menigte die naar de eroticabeurs gaat, nah... Mag het of niet? Moeilijk nee? Anderen zien je ook, hebben ook meestal camera's bij maar niet iedereen zal graag op de foto gaan...)

Of: Als ik voor een verkleedfeestje me verkleed als een kabouter en zo op straat ga, mag ik dan ook weigeren op de foto te staan, omdat ik niet wil gezien worden in een kabouterkostuum? Als die foto genomen is vanuit de privacy van mijn eigen huis, dan is dat iets heel anders; maar op een openbare plaats? Hoe kan je over "privacy" spreken als je op een OPENBARE plaats bent???

En over die "allochtonen" kwestie: Sorry he, maar ik was enkele jaren geleden aan het wandelen met mijn camera en een auto-colonne passeerde. Het was een allochtone familie ja. Enkele jonge gasten stopten (onder luid getoeter) naast mij. "FOTO FOTO FOTO", ze wilden echt dat ik hen fotografeerde. Ze waren in feeststemming. Ik nam enkele foto's en wilde voortgaan, maar ze dachten dat ik deed alsof ik foto's nam Ik toonde hen de foto's en ze waren erg tevreden... Daarna reden ze voort... Dus het kan ook anders...

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                        Allé, nog maar eens.

Onderstaande is van toepassing van het moment iemand identificeerbaar op de foto staat.

...

Extract uit een brief van de Commissie ter bescherming van de persoonlijke levenssfeer betreffende de toepassing van de wet van 8 december 1992 tot bescherming van de persoonlijke levenssfeer ten opzichte van de verwerking van persoonsgegevens (privacywet) - foto's nemen door hobbyfotograaf.
                        ~~~~ Bezoek mijn fotoblog op http://www.woutervoet.com ~~~~
                        Nikon D7000 | Nikon D80 | Nikkor DX 18-200mm VR II | Sigma 135-400mm | Nikkor 50mm 1.4 | Nikkor 105mm 2.8 Macro | SB-28 | SB-600 | SB-800 | SB-900 | en nog wat strobist stuff...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          Perfect. Zie ook de verschillende postings omtrent de regels die het recht geven niet op een foto te willen. Ik in de plaats van de allochtoon en het verhaal van de TS was exact hetzelfde, namelijk dat ik niet op de foto wil. Allochtoon of niet is in deze gewoon niet relevant.

Het was de fotograaf die zich blijkbaar niet aan de regels wou houden.
                          Ergens heb je wel gelijk, maar ik vind uw verdict wel zwaar eerlijk gezegd.
                          Als je met een school naar de markt gaat om sfeerbeelden te gaan maken kan ik mij moeilijk voorstellen dat er ofwel geen mensen op staan ofwel aan AL die mensen toestemming is gevraagd. Anders is het wel indien iemand individueel of als hoofdonderwerp op een foto staat.

Maar ik heb het moeilijker met het feit dat het blijkbaar voor minder mensen hier een probleem is om al dreigend te gaan eisen dat een foto wordt verwijderd, allochtoon of niet. Ik denk dat dat ook wel beter opgelost kan worden...

Mvg
                          Gert
                          Feedback is the breakfast of the champion

website

Comment

Zucht.....
                            ja he Tini...

Het gaat hier in de eerste plaats, uiteraard, over een persoon die niet op de foto wil, allochtoon of niet...

wanneer ik als transseksueel over straat wandel, eender waar, dan heb ik steeds met
                            één terugkomend fenomeen te maken, lastige, luidruchtige én opdringerige allochtonen... niet in de positieve zin wel te verstaan...
                            hoe groter de groep des te riskanter de situatie, 't zou niet de eerste keer zijn dat een transseksuele persoon in mekaar wordt geslagen of erger door een groepje je-weet-wel
                            wie ik bedoel...

ben ik nu gefrustreerd en uit ik mijn woede op deze bevolkingsgroep? nee hoor maar
                            't zou ook anders kunnen...
                            Last edited by kirsten_dl; 22 november 2010, 02:28.

Comment

Trek 3 foto's na elkaar, verwijder er één en je hebt er twee over. Iedereen content!

Comment

Vanaf nu mag je alleen nog maar sfeerbeelden van de kerstmarkt, de kermis, het strand enzovoorts nemen als iedereen naar huis is.
                                Sportfotografen moeten alle toeschouwers onherkenbaar maken met blokjes.
                                En zo kan ik nog een tijdje doorgaan.

Comment

Working...
                                X