Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon school: Concert fotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon school: Concert fotografie

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
    200 euro in t zwart (?), 10 deelnemers (?) en een sessie van 18.30 tot 22.00.

Goed verdiend, als je het mij vraagt.

Zelfs als ik een Nikon-man was, zou ik er niet aan meedoen.
    Ik vind die 200 euro nog meevallen voor het totaalplaatje. Je hebt waarschijnlijk nog nooit opleidingsprijzen gezien voor bedrijven waar men een veelvoud vraagt voor een namiddag.
    En waarom moet het perse hier weer over zwart geld gaan? Dit soort insinuaties zijn toch volledig van de pot getrokken en helemaal in de stijl van "de boeksjes" met hun grote titels waar er dan een (klein) vraagteken achter staat.

Comment

Ik weet wat sommige cursussen kosten.

Voor t werk heb ik al 'conferenties' of 'seminaries' of psychologische testen gevolgd of 'ondergaan' :-) die 400 a 500 euro per (halve) dag kosten.

En voor iemand als onderstationschef bij de Nmbs begint te renderen heeft hij al 50.000 euro gekost !

Bedrijven moeten zalen huren, hebben dure projectors etc, maar ik vraag me af welke kosten deze dame heeft voor deze avond.

Moet ze t Sportpaleis betalen om er te mogen fotograferen ?

En t vervoer is voor de deelnemers zelf.

Die paar broodjes en drankjes zullen de zaak ook niet maken he.

In de fotografie is er een wildgroei aan cursussen, fotoshoots etc, met ondoorzichtige prijzen.

Er zijn veel 'pro's' die slechte foto's maken. t Is niet omdat je een eigen site hebt, dat je foto's ineens geweldig worden.

En t is niet omdat je goeie studiofoto's maakt, of foto's van architectuur, dat je ineens goeie concertfoto's kan nemen.

Ik ken amateurs die betere foto's maken dan sommige pro's.

Ik zeg niks over de dame die dit event organiseert omdat ik haar niet ken, maar haar foto's blazen me niet weg.

Nu ja, als mensen het er aan willen geven, da's hun zaak he.
      Last edited by johan de man; 19 november 2010, 10:31.
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Er zijn veel 'pro's' die slechte foto's maken. t Is niet omdat je een eigen site hebt, dat je foto's ineens geweldig worden.
        moest dat wel zijn, zou ik goed zijn
        ik vind de foto's persoonlijk ook niet zó fantastisch. tzijn wel goei, maar ik vind ze persoonlijk ook niet veel meer dan 'wel goed' zijn.

ik denk dat je met 200 euro in een 50mm of 85f1.8 al veel verder kan geraken dan door het in deze cursus te investeren, want de lenzen zal je ook nog moeten kopen.
        hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

ik vind de foto's persoonlijk ook niet zó fantastisch. tzijn wel goei, maar ik vind ze persoonlijk ook niet veel meer dan 'wel goed' zijn.

Als ik dit lees zou ik zeker al niet gaan. Als gij gaat om te leren kan het nog, maar gij gaat dan zeker niet als het is om bij te leren.

Comment

In de fotografie is er een wildgroei aan cursussen, fotoshoots etc, met ondoorzichtige prijzen.
            klopt en daar heb ik hier en op andere fotosites al vaak voor gewaarschuwd.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ze is momenteel de begeleidster van het project huisfotograaf van den AB, en ze werkt(e) ook al eens voor de Morgen of Het Nieuwsblad.
              En wat haar werk betreft... ik ben zelf ook niet wild van haar concertfotografie; Ze doet wel ook nog wat productfotografie en andere zaken en ze verdient har brood met fotograferen. Kan niet van iedereen gezegd worden...
              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
              www.musicinframe.be

Comment

Ik heb eens gekeken op de website van cia jansens, man man wat ik daar gezien heb.
                De helft van de foto's die ik heb bekeken waren onscherp of slecht belicht.
                Ze zouden mij 200 euro moeten bieden om mee te willen gaan
                Canon 5D/Canon 400D/50mm f 1.8/Canon 24-70 L f2.8/ Canon 85 mm f 1.8/ 55-250 mm f 4.0-5.6/ 430 EXII
                Flickr

Comment

Working...
                X