Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HOF Nominaties

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: HOF Nominaties

Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht
    Woeps,
    Wat een misser van formaat!
    Maar zonder objectief kan je zelfs geen foto's nemen

Comment

Hebben ze hier nu nog niet een slot op gezet?
      www.brunodyserinck.be
      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
        Van een mooie foto schrijven dat de foto mooi is zal niet snel een misdrijf worden. Als ik een mooie foto post lees ik dan ook graag die bevestiging. Ook als is de reactie gewoon 'mooie foto'. Dat hoor ik zoveel liever dan de radiostilte die sommigen aanhouden, en in 'hun' clubje alleen commentaar geven, dat valt echt wel op hoor. En ik verwacht niet dat er iemand zal opstaan en vragen om niet meer te reageren op een foto als het alleen maar 'mooie foto' is. We willen toch allemaal reacties ?
        Van alle schilderijen die per jaar geproduceerd worden is slechts 1% grote kunst, dat zal van foto's ook wel zo zijn. Het gaat mij niet tegenhouden om verder foto's te maken of van foto's te vinden dat ze mooi zijn. Maar de pretentie om tot die 1% te horen heb ik dan ook niet. Ik kijk graag extra kritisch naar diegene die wel beweren daartoe te behoren.
        Rare discussie, als je op een foto-forum zoiets niet mag, positief zijn.
        Er is zeker niks mis met positief zijn.
        Maar als je dan toch naast de positieve punten van een foto ook de mindere aanhaalt zijn er toch een aantal bij die zoiets niet deftig kunnen verdragen blijkbaar (En niet zelden diegenen die hard roepen dat ze goed met kritiek kunnen omgaan.)
        Als je dan wat dikwijls op zo'n objectief mogelijke manier (ik weet het, niet simpel) reacties geeft krijg je al snel een pak minder reacties op je eigen foto's.
        Als het of zelfs is (en soms zelfs een ) in mijn ogen zal ik dit ook wel zeggen.
        Maar geef toe dat er dikwijls zaken die beter hadden gekund niet vermeld worden en alleen maar het positieve aangehaald wordt binnen zijn gekende groep.
        Terwijl iedereen het er in essentie toch over eens is dat je vooral van de kritische opmerkingen kan bijleren.

Just my 2 cents na een half jaar BD...

(lap, vanaf nu misschien geen enkele reactie meer op mijn foto's )

Grtz,
        K.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
          Maar als je dan toch naast de positieve punten van een foto ook de mindere aanhaalt zijn er toch een aantal bij die zoiets niet deftig kunnen verdragen blijkbaar (En niet zelden diegenen die hard roepen dat ze goed met kritiek kunnen omgaan.)
          Daar weiger ik in te geloven (oei, ben ik nu negatief )
          Er is ook een manier om de 'iets' mindere kanten op de juiste manier om te leiden. Het lijkt op woordspelingen, maar dat is het niet. Het gaat om respect en eerlijkheid. Dat laatste heb ik aan mijn kinderen op deze manier geleerd 'het is veel eenvoudiger dan liegen, want eens je liegt moet je al je leugens onthouden, en dat is pas een opgave'.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
            Hebben ze hier nu nog niet een slot op gezet?
            Waarom? Er zijn hier nog steeds mensen met een gezonde opbouwende mening.

Comment

Als je dan wat dikwijls op zo'n objectief mogelijke manier (ik weet het, niet simpel) reacties geeft krijg je al snel een pak minder reacties op je eigen foto's.
              Als het of zelfs is (en soms zelfs een ) in mijn ogen zal ik dit ook wel zeggen.
              Maar geef toe dat er dikwijls zaken die beter hadden gekund niet vermeld worden en alleen maar het positieve aangehaald wordt binnen zijn gekende groep.
              Terwijl iedereen het er in essentie toch over eens is dat je vooral van de kritische opmerkingen kan bijleren.

Just my 2 cents na een half jaar BD...

Grtz,
              K.
              Een waarheid als een koe, waarvoor mijn dank, want het bevestigt dat vele posting niet opgemerkt of zelfs genegeerd worden omdat ze buiten "de groep" vallen.
              Ik geef toe dat ikzelf zelden in de macrosectie ga kijken maar na een bezoekje heb ik je daar als meester ontdekt.
              Ga je in de toekomst zeker van naderbij volgen. Mij heb je alvast in "jouw groep".
              Je beoordeling bevestigt mijn bewering dat mods (en anderen) niet alles objectief kunnen (mogen) beoordelen. Ergo mijn voorstel tot de creatie van een sectie "opgemerkte bijdrage van de week".
              Hope to see you in Hof.

Henri
              Last edited by kodachrome; 4 november 2010, 20:20.
              lidnummer: BD0435BE

Comment

Daar weiger ik in te geloven (oei, ben ik nu negatief )
                Er is ook een manier om de 'iets' mindere kanten op de juiste manier om te leiden. Het lijkt op woordspelingen, maar dat is het niet. Het gaat om respect en eerlijkheid. Dat laatste heb ik aan mijn kinderen op deze manier geleerd 'het is veel eenvoudiger dan liegen, want eens je liegt moet je al je leugens onthouden, en dat is pas een opgave'.
                Mmm, dan is dit een beetje naïef ipv negatief vrees ik. Maar goed, ieder zijn menig hierover natuurlijk en ik wil u zeker niet persoonlijk viseren met dit antwoord.

Je hebt gelijk dat je dit op een deftige manier moet aanbrengen. Niemand is gediend met totaal afbrekende kritiek (ook al is die misschien terecht). Maar het dikwijls totaal ontbreken van kritiek in het SC forum doet mij toch regelmatig het hoofd schudden. Ik post daar niet zo vaak omdat ik meestal vind dat mijn resultaten daar niet voor 100% thuis horen. En ze daar posten om toch maar meer reacties te krijgen daar weiger ik aan mee te doen. Zeker als er geen of weinig deftig gefundeerde kritiek op moet verwacht worden.
                Wel direct bij vermelden dat ik niet iedereen over dezelfde kam scheer hé. Er zijn er wel degelijk bij die niet enkel "mooi" en neer typen. En er zijn (gelukkig) ook een aantal foto's die terecht een dikke verdienen.

Ik heb ook posts zonder één enkele reactie hoor. Dat is inderdaad ook niet bevorderlijk voor je postgedrag op den duur Maar op deze manier lopen mijn bijdragen toch ook wat terug.

En wat je je kinderen bijbrengt kan ik alleen maar toejuichen

Grtz,
                K.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                  Een waarheid als een koe, waarvoor mijn dank, want het bevestigt dat vele posting niet opgemerkt of zelfs genegeerd worden omdat ze buiten "de groep" vallen.
                  Ik geef toe dat ikzelf zelden in de macrosectie ga kijken maar na een bezoekje heb ik je daar als meester ontdekt.
                  Ga je in de toekomst zeker van naderbij volgen. Mij heb je alvast in "jouw groep".
                  Je beoordeling bevestigt mijn bewering dat mods (en anderen) niet alles objectief kunnen (mogen) beoordelen. Ergo mijn voorstel tot de creatie van een sectie "opgemerkte bijdrage van de week".
                  Hope to see you in Hof.

Henri

1: Niet doen, want da's juist wat we niet willen dacht ik
                  2: Dat zou nooit de drijfveer mogen worden imo. Ben met fotografie begonnen om voor mezelf foto's te nemen die ik graag zie (wat niet wegneemt dat een terechte nominatie wel tof is voor iedereen, incluis mezelf, dat moet niemand ontkennen).

Grtz,
                  K.

Comment

1: Niet doen, want da's juist wat we niet willen dacht ik
                    2: Dat zou nooit de drijfveer mogen worden imo. Ben met fotografie begonnen om voor mezelf foto's te nemen die ik graag zie (wat niet wegneemt dat een terechte nominatie wel tof is voor iedereen, incluis mezelf, dat moet niemand ontkennen).

Grtz,
                    K.
                    Gelijk heb je, er moeten juist minder 'groepjes' komen, laat ons streven naar '1 groep'.

Comment

• Re: HOF Nominaties

Gelijk heb je, er moeten juist minder 'groepjes' komen, laat ons streven naar '1 groep'.
                      Amen to that

Comment

denk dat het niets met bewuste groepjes vorming te maken heeft hoor.
                        eerder met gezamenlijke interesse, bv Landschap/modellen of macro.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Denk ook niet dat dat persé bewust hoeft te zijn Bouk. Maar door den duur gaan mensen die vaak samenkomen in een subforum (of irl tijdens een shoot) meer op mekaars foto's reageren en mekaar precies ontzien qua kritiek.
                          Dat valt op voor nieuwe posters in dat onderdeel en als er op die hun foto's veel minder reactie komt is het gedacht van een 'vriendenclubje' snel geboren.

En het is een feit dat er redelijk wat foto's beter in beoordeling zouden geplaatst worden hé
                          De 'Wauw-factor' die aan een SC foto zou moeten vasthangen wordt minder en minder gehaald. Ik speel het ook nog niet klaar om SC materiaal uit mijn camera te doen rollen wanneer ik zou willen, maar dat wil niet zeggen dat je dan maar de lat moet verlagen voor jezelf. En zolang er in beoordeling niet beter en meer commentaar gaat gegeven worden zal dit niet beteren vrees ik. Maar ja, daar is al genoeg over geschreven...

Grtz,
                          K.

Comment

En zolang er in beoordeling niet beter en meer commentaar gaat gegeven worden zal dit niet beteren vrees ik. Maar ja, daar is al genoeg over geschreven...
                            ach....we doen ons best.
                            maar de 1 heeft er meer tijd of gading in dan een ander.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Denk ook niet dat dat persé bewust hoeft te zijn Bouk. Maar door den duur gaan mensen die vaak samenkomen in een subforum (of irl tijdens een shoot) meer op mekaars foto's reageren en mekaar precies ontzien qua kritiek.
                              Dat valt op voor nieuwe posters in dat onderdeel en als er op die hun foto's veel minder reactie komt is het gedacht van een 'vriendenclubje' snel geboren.
                              Dat kan wel zo lijken. En misschien is het ook wel zo. Toch lijkt dit niet te vermijden.
                              Dat is niet iets nieuws op dit forum. Niet eens iets nieuws op internet. Je vond dat al
                              terug bij de Griekse filosofen met hun schooltjes en je kan dit overvloedig terugvinden
                              bij duizenden kunstenaarsgroepjes allerhande en in alle sectoren door de geschiedenis
                              heen. Schrijvers, musici, schilders, filmmakers, toneelregisseurs, architecten, allemaal
                              hebben ze er aan meegedaan collega's verdiend en iets minder verdiend op te hemelen
                              omdat ze nu eenmaal deel uitmaakten van een bepaalde kliek.
                              Kliek is hier niet eens negatief bedoeld. Meestal gaat het om mensen die een bepaalde
                              visie delen, bij een generatie behoren, die zich thuis voelen in een of andere stroming,
                              en ga zo maar verder, of gewoon plat opportunistisch zijn. Dat kan ook.
                              Maar het is des mensen, dat sociale dier dat toch een wolf voor een ander is. Je kan er
                              als individu wel tegen in opstand komen en blaffen, maar je moet weten, de karavaan
                              trekt toch door. Moet je je er dan bij neerleggen. Neen. Maar je moet er dan ook niet
                              over klagen dat je een eenzame strijd voert.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                                Dat kan wel zo lijken. En misschien is het ook wel zo. Toch lijkt dit niet te vermijden.
                                Dat is niet iets nieuws op dit forum. Niet eens iets nieuws op internet. Je vond dat al
                                terug bij de Griekse filosofen met hun schooltjes en je kan dit overvloedig terugvinden
                                bij duizenden kunstenaarsgroepjes allerhande en in alle sectoren door de geschiedenis
                                heen. Schrijvers, musici, schilders, filmmakers, toneelregisseurs, architecten, allemaal
                                hebben ze er aan meegedaan collega's verdiend en iets minder verdiend op te hemelen
                                omdat ze nu eenmaal deel uitmaakten van een bepaalde kliek.
                                Kliek is hier niet eens negatief bedoeld. Meestal gaat het om mensen die een bepaalde
                                visie delen, bij een generatie behoren, die zich thuis voelen in een of andere stroming,
                                en ga zo maar verder, of gewoon plat opportunistisch zijn. Dat kan ook.
                                Maar het is des mensen, dat sociale dier dat toch een wolf voor een ander is. Je kan er
                                als individu wel tegen in opstand komen en blaffen, maar je moet weten, de karavaan
                                trekt toch door. Moet je je er dan bij neerleggen. Neen. Maar je moet er dan ook niet
                                over klagen dat je een eenzame strijd voert.

Geen schrik, ik heb geen Don Quichot ambities
                                En je hebt gelijk dat zoiets van alle tijden en media is. Ik zal er ook geen woorden meer aan vuilmaken en gewoon mijn ding doen zoals ik denk het te moeten doen. Sans rancune. Heb met niemand problemen hier en als het aan mij ligt blijft dat zo.
                                Mijn gedacht kennen jullie, maar dat moet niet tot in den treure herhaald worden. We blijven positief, zowel in houding als in kritiek

Grtz,
                                K.

Comment

Working...
                                X