Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HOF Nominaties

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: HOF Nominaties

    Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
    Geen schrik, ik heb geen Don Quichot ambities
    En je hebt gelijk dat zoiets van alle tijden en media is. Ik zal er ook geen woorden meer aan vuilmaken en gewoon mijn ding doen zoals ik denk het te moeten doen. Sans rancune. Heb met niemand problemen hier en als het aan mij ligt blijft dat zo.
    Mijn gedacht kennen jullie, maar dat moet niet tot in den treure herhaald worden. We blijven positief, zowel in houding als in kritiek
    Dat is de goede houding. Mijn betoogje was ook niet bedoeld als kritiek op wat u te
    zeggen had. Ik begrijp u mogelijke ergernis volkomen en wou maar even zeggen dat
    het misschien niet zo eenvoudig is.

    Comment


    • Re: HOF Nominaties

      Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
      Een waarheid als een koe, waarvoor mijn dank, want het bevestigt dat vele posting niet opgemerkt of zelfs genegeerd worden omdat ze buiten "de groep" vallen.
      Ik geef toe dat ikzelf zelden in de macrosectie ga kijken maar na een bezoekje heb ik je daar als meester ontdekt.
      Ga je in de toekomst zeker van naderbij volgen. Mij heb je alvast in "jouw groep".
      Je beoordeling bevestigt mijn bewering dat mods (en anderen) niet alles objectief kunnen (mogen) beoordelen. Ergo mijn voorstel tot de creatie van een sectie "opgemerkte bijdrage van de week".
      Hope to see you in Hof.

      Henri
      Henri, het moderatiesysteem bij BD draait rond de toewijzing van minimaal 1 moderator per (foto-)subforum. Drukke subforums hebben meerdere mods. De meeste moderatoren -of allemaal- gaan quasi dagelijks de nieuwe topics en reply's in hun toegewezen subforum opvolgen/bekijken. Binnen een periode van een week worden dezelfde topics dan ook meedere malen bekeken, vaak door meerdere mods en/of medewerkers. Het is geen geschreven garantie en er zullen spijtig genoeg wel eens fraaie foto's gemist worden maar het betere werk wordt echt wel opgemerkt én genomineerd hoor.
      Het aanmaken van een sectie "opgemerkte bijdrage van de week" zoals je voorstelt zal in de eerste plaats een dumpplaats worden voor foto's. In de eerste plaats misschien wel om de vrienden een plezier te doen want de voorgestelde foto's worden niet anoniem voorgedragen. Het doet me denken aan die online fotowedstrijden waarbij men kan stemmen op de "beste" foto. Daar wint de foto met de meeste vrienden, niet de beste foto.
      We hebben hier op BD enkele jaren geleden ook eens een testperiode ingevoerd waarbij men de foto's in Showcase snel een quotering kon geven door deze 0 tot 5 sterren toe te kennen. Dit in een poging om het niveau van Showcase omhoog te halen, iemand met 0 of 1 sterren zou (in principe) voor zichzelf kunnen uitmaken dat zijn of haar fotowerk nog niet rijp is voor Showcase. En langs de andere kant zou je zó het betere fotowerk kunnen bekijken door enkel de 4 of 5 sterrenfoto's te bekijken, interessant voor de forumleden die geen interesse of tijd hebben om het mindere werk te beoordelen of te bekijken maar toch op de hoogte willen blijven. Nu wil ik die discussie hier niet opnieuw starten, daar is al genoeg over geschreven destijds, maar dat systeem is in die testperiode gewoon afgeschoten zonder het een eerlijke kans te geven. Door een aantal forumleden werd het sterrensysteem zelf ronduit gesaboteerd. Mijn vrees is dan ook dat je met een "opgemerkte bijdrage van de week" dezelfde toer opgaat. Los daar van, zie ik ook weinig of geen enkele reactie in dit topic (of de andere topics die je daarover opgestart hebt) van forumleden die 100% achter jouw voorstel staan.


      IMHO

      Willy
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • Re: HOF Nominaties

        Een weekje vakantie en meteen een hele leuke thread gemist, of toch bijna ...

        Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
        Het aanmaken van een sectie "opgemerkte bijdrage van de week" zoals je voorstelt zal in de eerste plaats een dumpplaats worden voor foto's.
        Vermits het toch geen wedstrijd is: is de HOF dan iets anders (dan een dumpplaats)?


        Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
        We hebben hier op BD enkele jaren geleden ook eens een testperiode ingevoerd waarbij men de foto's in Showcase snel een quotering kon geven door deze 0 tot 5 sterren toe te kennen. Dit in een poging om het niveau van Showcase omhoog te halen, iemand met 0 of 1 sterren zou (in principe) voor zichzelf kunnen uitmaken dat zijn of haar fotowerk nog niet rijp is voor Showcase. En langs de andere kant zou je zó het betere fotowerk kunnen bekijken door enkel de 4 of 5 sterrenfoto's te bekijken, interessant voor de forumleden die geen interesse of tijd hebben om het mindere werk te beoordelen of te bekijken maar toch op de hoogte willen blijven. Nu wil ik die discussie hier niet opnieuw starten, daar is al genoeg over geschreven destijds, maar dat systeem is in die testperiode gewoon afgeschoten zonder het een eerlijke kans te geven. Door een aantal forumleden werd het sterrensysteem zelf ronduit gesaboteerd.
        Selectief lezen is van alle tijden. De "frustratie" die sommigen hier geuit hebben is net dat dit nog steeds gebeurt maar nu door een kleiner (selecter) gezelschap. Ik heb zelf al meermaals mogen opmerken dat je 1/maar beter geen vragen plaatst bij een foto van iemand die tot een meute behoort of je krijgt een banvloek over je uitgesproken (van negatieve opmerkingen tot weinig of geen commentaar bij het zelfgeplaatst werk) en 2/dat onderbouwde kritiek hier zelden voorkomt.
        Wat mij als beginner zo erg interesseert is waarom je iets mooi vindt (of net niet). En kom dan aub niet af met cliché-regeltjes of het doorbreken ervan. Meestal lees ik echter niet meer dan wat "mooi","wauw" of andere "super"s aangevuld met bijhorende smiley's. Heel erg jammer is dat toch ...

        Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
        Los daar van, zie ik ook weinig of geen enkele reactie in dit topic (of de andere topics die je daarover opgestart hebt) van forumleden die 100% achter jouw voorstel staan.
        For the record: Ik sta helemaal achter Kodachrome's idee. ik zou nu meteen meedoen.

        Nog dit: Ik heb een aantal quotes uit de vorige post genomen zonder daarmee de schrijver specifiek te willen viseren. Ze staan in mijn bericht echter voor de mening van een kamp waarvan ik mij zelf wens te distantiëren - mijn excuses aan Henri (Hombre) indien dit te persoonlijk overkomt.

        groet,
        C.
        People don't quit playing games when they grow old; they grow old when they quit playing games.
        http://www.flickr.com/photos/canon_elvis/

        Comment


        • Re: HOF Nominaties

          Oorspronkelijk geplaatst door Christophe_db Bekijk bericht
          Een weekje vakantie en meteen een hele leuke thread gemist, of toch bijna ...



          Vermits het toch geen wedstrijd is: is de HOF dan iets anders (dan een dumpplaats)?




          Selectief lezen is van alle tijden. De "frustratie" die sommigen hier geuit hebben is net dat dit nog steeds gebeurt maar nu door een kleiner (selecter) gezelschap. Ik heb zelf al meermaals mogen opmerken dat je 1/maar beter geen vragen plaatst bij een foto van iemand die tot een meute behoort of je krijgt een banvloek over je uitgesproken (van negatieve opmerkingen tot weinig of geen commentaar bij het zelfgeplaatst werk) en 2/dat onderbouwde kritiek hier zelden voorkomt.
          Wat mij als beginner zo erg interesseert is waarom je iets mooi vindt (of net niet). En kom dan aub niet af met cliché-regeltjes of het doorbreken ervan. Meestal lees ik echter niet meer dan wat "mooi","wauw" of andere "super"s aangevuld met bijhorende smiley's. Heel erg jammer is dat toch ...



          For the record: Ik sta helemaal achter Kodachrome's idee. ik zou nu meteen meedoen.

          Nog dit: Ik heb een aantal quotes uit de vorige post genomen zonder daarmee de schrijver specifiek te willen viseren. Ze staan in mijn bericht echter voor de mening van een kamp waarvan ik mij zelf wens te distantiëren - mijn excuses aan Henri (Hombre) indien dit te persoonlijk overkomt.

          groet,
          C.
          Inderdaad is selectief lezen van alle tijden. Als je alleen de "mooi" en "waaw" opmerkingen wil zien... probeer die eruit te filteren en lees alleen de (voor jou) nuttige reacties. Als ik de reacties lees op jouw foto's is dit toch netjes? Verwacht niet van iedereen een bijdrage van 1/2 A4 bladzijde.
          Jammer dat je BD wenst op te delen in kampen, zo zie ik het niet. En als je wil quoten, doe het dan aub correct of niet anders komt je tekst behoorlijk verwarrend over.

          Willy
          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • Re: HOF Nominaties

            Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
            Henri, het moderatiesysteem bij BD draait rond de toewijzing van minimaal 1 moderator per (foto-)subforum. Drukke subforums hebben meerdere mods. De meeste moderatoren -of allemaal- gaan quasi dagelijks de nieuwe topics en reply's in hun toegewezen subforum opvolgen/bekijken. Binnen een periode van een week worden dezelfde topics dan ook meedere malen bekeken, vaak door meerdere mods en/of medewerkers. Het is geen geschreven garantie en er zullen spijtig genoeg wel eens fraaie foto's gemist worden maar het betere werk wordt echt wel opgemerkt én genomineerd hoor.
            Het aanmaken van een sectie "opgemerkte bijdrage van de week" zoals je voorstelt zal in de eerste plaats een dumpplaats worden voor foto's. In de eerste plaats misschien wel om de vrienden een plezier te doen want de voorgestelde foto's worden niet anoniem voorgedragen. Het doet me denken aan die online fotowedstrijden waarbij men kan stemmen op de "beste" foto. Daar wint de foto met de meeste vrienden, niet de beste foto.
            We hebben hier op BD enkele jaren geleden ook eens een testperiode ingevoerd waarbij men de foto's in Showcase snel een quotering kon geven door deze 0 tot 5 sterren toe te kennen. Dit in een poging om het niveau van Showcase omhoog te halen, iemand met 0 of 1 sterren zou (in principe) voor zichzelf kunnen uitmaken dat zijn of haar fotowerk nog niet rijp is voor Showcase. En langs de andere kant zou je zó het betere fotowerk kunnen bekijken door enkel de 4 of 5 sterrenfoto's te bekijken, interessant voor de forumleden die geen interesse of tijd hebben om het mindere werk te beoordelen of te bekijken maar toch op de hoogte willen blijven. Nu wil ik die discussie hier niet opnieuw starten, daar is al genoeg over geschreven destijds, maar dat systeem is in die testperiode gewoon afgeschoten zonder het een eerlijke kans te geven. Door een aantal forumleden werd het sterrensysteem zelf ronduit gesaboteerd. Mijn vrees is dan ook dat je met een "opgemerkte bijdrage van de week" dezelfde toer opgaat. Los daar van, zie ik ook weinig of geen enkele reactie in dit topic (of de andere topics die je daarover opgestart hebt) van forumleden die 100% achter jouw voorstel staan.


            IMHO

            Willy
            Willy,
            Primo : dank voor extra uitleg i.v.m. selecties.
            Secundo: veel unieke bijdragen gaan hier helemaal verloren. Er wordt gevraagd de geposte foto's niet te verwijderen maar ik stel vast dat weinigen die oudere posting expliciet gaan bezoeken.De meesten houden het op de dagelijkse nieuwigheden en gaan zelden vroegere postings op(be)zoeken. We hebben aldus een extra ballast in het forum van vroegere bijdragen die geen bezoek meer gegund worden en totaal de mist ingaan.
            Om die reden vind ik dat het oprichten van "opgemerkte bijdragen" wel in overweging te nemen valt. Ik zie het niet als een dumpplaats maar wel als een plaats waar veel bezoekers zouden komen.
            Dit is enkel mijn persoonlijke benadering met als doel het forumbezoek te bevorderen en Caesar geven wat Caesar toekomt.
            Beste groeten,

            Henri
            lidnummer: BD0435BE

            Comment


            • Re: HOF Nominaties

              Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
              Henri, het moderatiesysteem bij BD draait rond de toewijzing van minimaal 1 moderator per (foto-)subforum.
              graag een toelichting hier op.
              of is het juist andersom?
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • Re: HOF Nominaties

                Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                Willy,
                Primo : dank voor extra uitleg i.v.m. selecties.
                Secundo: veel unieke bijdragen gaan hier helemaal verloren. Er wordt gevraagd de geposte foto's niet te verwijderen maar ik stel vast dat weinigen die oudere posting expliciet gaan bezoeken.De meesten houden het op de dagelijkse nieuwigheden en gaan zelden vroegere postings op(be)zoeken. We hebben aldus een extra ballast in het forum van vroegere bijdragen die geen bezoek meer gegund worden en totaal de mist ingaan.
                Om die reden vind ik dat het oprichten van "opgemerkte bijdragen" wel in overweging te nemen valt. Ik zie het niet als een dumpplaats maar wel als een plaats waar veel bezoekers zouden komen.
                Dit is enkel mijn persoonlijke benadering met als doel het forumbezoek te bevorderen en Caesar geven wat Caesar toekomt.
                Beste groeten,

                Henri
                Henri, het blijvend beschikbaar houden van de betere fotografie op BD was één van de voornaamste redenen om van start te gaan met de HoF. Om dezelfde redenen zijn er de BD-albums waar ieder BD (vzw) lid zijn eigen beste werken tentoonstelt. Op dat vlak spreken we over hetzelfde doel. Alleen wil jij dit overlaten aan ál de forumleden, dat is -imho- geen goede zaak op kwalitatief vlak. Als ze ziet hoeveel ondermaatse foto's nu in Showcase te zien zijn... ik vrees er voor. Zelfs voor de HoF zijn er (gelukkig maar af en toe) opmerkingen over de kwaliteiten van de geselecteerde foto's terwijl erook over gewaakt wordt dat er geen favoritisme terug te vinden is. En ja, sommige fotografen vindt je er meer terug dan anderen. Net zoals je nu eenmaal betere fotografen hebt en fotografen die 5000 foto's per week maken. Wat is dan ook een "opgemerkte bijdrage"? Diegenen die nét niet de HoF haalden? Het is een erg ruim begrip dat voor iedereen helemaal anders in te vullen is. Wat voor de ene een prachtig staaltje straatfotografie is, is voor iemand anders een onscherpe foto met een saaie compositie. Een perfecte foto na uren werk van een subtiel uitgelicht studiomodel met excellente visagie is voor iemand anders een snapshot van een paspop. Fotografie is nu eenmaal geen exacte wetenschap.
                Zowiezo reken je met jouw voorstel dan ook weer op de forumleden om hun foto's online te houden wat zelfs voor de foto's in het HoF-forum een bijzonder moeilijke opgave blijkt. Vandaar deze foto's ook door BD gehost worden via de albums sectie. Dus geen zekerheid over kwaliteit, neutraliteit of zichtbaarheid. Persoonlijk zie ik dan ook geen voordeel in je voorstel, maar toch bedankt om mee te denken.

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                graag een toelichting hier op.
                of is het juist andersom?
                grt,bouk.
                Gewoon, moderator A houdt een oogje in het zeil in Showcase Zwart-wit. Moderator B doet zijn of haar werk in Showcase Dieren, enz...


                Willy
                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment


                • Re: HOF Nominaties

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                  .................


                  Gewoon, moderator A houdt een oogje in het zeil in Showcase Zwart-wit. Moderator B doet zijn of haar werk in Showcase Dieren, enz...
                  maar om het even welke mod/medewerker, mag toch meerdere foto,s nomineren?
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • Re: HOF Nominaties

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    maar om het even welke mod/medewerker, mag toch meerdere foto,s nomineren?
                    grt,bouk.
                    Ja, absoluut. En voor de moderatoren niet enkel de foto's uit hun toegewezen subforums natuurlijk.
                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • Re: HOF Nominaties

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                      Ja, absoluut. En voor de moderatoren niet enkel de foto's uit hun toegewezen subforums natuurlijk.
                      aha....nou heb-ik-um.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • Re: HOF Nominaties

                        Willy,
                        Om in je taal te blijven:

                        citaat:...Alleen wil jij dit overlaten aan ál de forumleden, dat is -imho- geen goede zaak op kwalitatief vlak
                        reactie: vind je dat alle forumleden niet "kwalitatief" zijn? Zijn enkel mods experts of zijn ze enkel aangesteld om het forumverkeer in goede banen te leiden.Is een agent een expert in autotechniek?

                        citaat:..Een perfecte foto na uren werk van een subtiel uitgelicht studiomodel met excellente visagie is voor iemand anders een snapshot van een paspop
                        reactie: studiowerk is enkel perfectie en kan zowel met levende als vitrinepoppen uitgevoerd worden. Waar blijft het echte studiowerk met expressie en leven, (wel te vinden in straatfotografie - scherp of onscherp-).

                        citaat:...foto's online te houden wat zelfs voor de foto's in het HoF-forum een bijzonder moeilijke opgave blijkt. Vandaar deze foto's ook door BD gehost worden via de albums sectie
                        reactie: juist wat ik beweer door te staven dat weinigen de vroegere postings nog bekijken. Zullen we dan grote kuis houden en al onze vroegere foto-bijdragn verwijderen?

                        opmerking:de selectie voor de ,door mij, voorgestelde "opgemerkte bijdragen" zou wel kunnen verleend worden aan mensen die zelf door hun kwalitatieve postings als expert aanzien kunnen worden. Een alternatief is mss de Hof-gelauwerden zelf een keuzeoptie te geven .
                        Vraag me af wat de andere min-of-meer-kwalitatief bezoekers ervan vinden.

                        Henri
                        lidnummer: BD0435BE

                        Comment


                        • Re: HOF Nominaties

                          Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht

                          citaat:...Alleen wil jij dit overlaten aan ál de forumleden, dat is -imho- geen goede zaak op kwalitatief vlak
                          Een alternatief is mss de Hof-gelauwerden zelf een keuzeoptie te geven .
                          nou......daar zit wel wat in.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • Re: HOF Nominaties

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            nou......daar zit wel wat in. grt, bouk.
                            Van 1 januari 2007 tot en met vorige maandag zijn er 1953 foto's genomineerd. Die foto's werden gepost door 635 verschillende inzenders.
                            Van die 635 inzenders zijn er dit jaar 441 actief geweest in de Fotohoek, welteverstaan: ze hebben dit jaar één of meerdere foto's gepost.

                            Geef je die 441 "laureaten" een vinger in de HoF-pap, dan vrees ik dat zij ook het adjectief "clubke" gaan krijgen.
                            Vriendelijke groet,

                            Jos

                            Comment


                            • Re: HOF Nominaties

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                              Van 1 januari 2007 tot en met vorige maandag zijn er 1953 foto's genomineerd. Die foto's werden gepost door 635 verschillende inzenders.
                              Van die 635 inzenders zijn er dit jaar 441 actief geweest in de Fotohoek, welteverstaan: ze hebben dit jaar één of meerdere foto's gepost.

                              Geef je die 441 "laureaten" een vinger in de HoF-pap, dan vrees ik dat zij ook het adjectief "clubke" gaan krijgen.
                              En wie heeft er nu de hele hand in de pap?
                              Onlangs heb ik hier een mod gelezen met de bemerking dat BD op zoek was naar experten. Welnu zijn die 441 laureaten dan minder expert dan de xx mods minus de enkele mods die ook deel uitmaken van die laureaten?

                              Henri
                              lidnummer: BD0435BE

                              Comment


                              • Re: HOF Nominaties

                                Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                                Willy,
                                Om in je taal te blijven:

                                citaat:...Alleen wil jij dit overlaten aan ál de forumleden, dat is -imho- geen goede zaak op kwalitatief vlak
                                reactie: vind je dat alle forumleden niet "kwalitatief" zijn? Zijn enkel mods experts of zijn ze enkel aangesteld om het forumverkeer in goede banen te leiden.Is een agent een expert in autotechniek?

                                citaat:..Een perfecte foto na uren werk van een subtiel uitgelicht studiomodel met excellente visagie is voor iemand anders een snapshot van een paspop
                                reactie: studiowerk is enkel perfectie en kan zowel met levende als vitrinepoppen uitgevoerd worden. Waar blijft het echte studiowerk met expressie en leven, (wel te vinden in straatfotografie - scherp of onscherp-).

                                citaat:...foto's online te houden wat zelfs voor de foto's in het HoF-forum een bijzonder moeilijke opgave blijkt. Vandaar deze foto's ook door BD gehost worden via de albums sectie
                                reactie: juist wat ik beweer door te staven dat weinigen de vroegere postings nog bekijken. Zullen we dan grote kuis houden en al onze vroegere foto-bijdragn verwijderen?

                                opmerking:de selectie voor de ,door mij, voorgestelde "opgemerkte bijdragen" zou wel kunnen verleend worden aan mensen die zelf door hun kwalitatieve postings als expert aanzien kunnen worden. Een alternatief is mss de Hof-gelauwerden zelf een keuzeoptie te geven .
                                Vraag me af wat de andere min-of-meer-kwalitatief bezoekers ervan vinden.

                                Henri
                                Henri, waarom dat agressieve ondertoontje
                                Je moet ook eens lezen wat er staat: "Alleen wil jij dit overlaten aan ál de forumleden, dat is -imho- geen goede zaak op kwalitatief vlak" wil dus NIET zeggen dat alle forumleden "niet kwalitatief" zijn zoals jij het er van maakt. Je moet er maar enkelen hebben die weinig of geen besef hebben van fotografische kwaliteiten om het niveau (en de doelstelling) van dergelijk initiatief naar beneden te halen. Maar natuurlijk weet je best wat ik bedoel, alleen wil je nog eens met de boom schudden hé, Henri.
                                In alle eerlijkheid begrijp ik niet goed wat jouw (steeds wederkerende) probleem is met de Hof. De afgelopen jaren ben je al meerdere malen uitgenodigd geweest om foto's voor de HoF te nomineren via PM, en om zelfs deel uit te maken van de groep BD-medewerkers vanwege jouw fotografische kennis. Misschien is anoniem werken achter de schermen niets voor jou en sta je liever in de spotlights?

                                Willy
                                Hombre

                                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                                Comment

                                Working...
                                X