Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

privacy: bouw fotograferen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: privacy: bouw fotograferen

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
    Hey juppekes

Kon ik dat maar zeggen

Ik heb 14 buren

En er zijn er toch al een drietal waar ik niet meer tegen babbel
    Misschien ligt het niet aan de buren
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
      Ik zou een klacht indienen wegens een inbreuk op de privacy .
      zelfde gedacht... maar zonder de smiley
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jejochen Bekijk bericht
        Volgens de architect zijn we in regel.
        als ze klacht hebben ingediend MET die foto's gaan ze normaal ook bij de tegenpartij gaan horen wat die over die klacht te zeggen hebben

zowiezo te doen:
        - erop wijzen dat de foto's op illegale wijze verkregen zijn, dus NIET als bewijs kunnen gelden, heb even gecheckt en blijkbaar mag enkel de BOUWinspectie dit en de eigenaars, niet anderen.
        - als alles volgens plan is mss. de buur eventjes een kopie bezorgen om hen te bewijzen dat hij in fout is.

ik weet niet waarom die buur dit doet maar kan zijn dat hij of iemand van zijn familie/kennissen de grond op het oog had en hij nu zoekt om je weg te krijgen. Of misschien eentje die een beetje te veel naar dat programma van bouwovertredingen gekeken heeft en denkt lone rider te spelen.

voor de rest: afwachten wat de uitspraak gaat zijn, maar ZEKER niet de buur verder provoceren...
        anders heb je op den duur burenruzies die jaren aanslepen of misschien erger, een buur die begint te saboteren of (in extreme gevallen met nen tweeloop begint te zwaaien)
        Mijn Blog
        D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

mijn god, niet te geloven hoe de mensen zijn
          ik weet hoe ze zijn, maar elke dag kom je een nieuw voorbeeld tegen van hoe erg gesteld het is
          Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Biohazard79 Bekijk bericht
            als ze klacht hebben ingediend MET die foto's gaan ze normaal ook bij de tegenpartij gaan horen wat die over die klacht te zeggen hebben

zowiezo te doen:
            - erop wijzen dat de foto's op illegale wijze verkregen zijn, dus NIET als bewijs kunnen gelden, heb even gecheckt en blijkbaar mag enkel de BOUWinspectie dit en de eigenaars, niet anderen.
            - als alles volgens plan is mss. de buur eventjes een kopie bezorgen om hen te bewijzen dat hij in fout is.

ik weet niet waarom die buur dit doet maar kan zijn dat hij of iemand van zijn familie/kennissen de grond op het oog had en hij nu zoekt om je weg te krijgen. Of misschien eentje die een beetje te veel naar dat programma van bouwovertredingen gekeken heeft en denkt lone rider te spelen.

voor de rest: afwachten wat de uitspraak gaat zijn, maar ZEKER niet de buur verder provoceren...
            anders heb je op den duur burenruzies die jaren aanslepen of misschien erger, een buur die begint te saboteren of (in extreme gevallen met nen tweeloop begint te zwaaien)
            1) een inbreuk is en en blijft een inbreuk (als die er is). Of daar nu wel of geen foto's van bestaan doet er niet toe.
            2) Inbreuk op de privacy ? Nergens staat een verbodsteken op fotografie. De buur heeft het terein niet betreden, dus daar heb je niets aan, alhoewel velen het willen denken. Een bordje met verboden op de werf te komen is niet gelijk aan verboden te fotograferen
            3) De architect zegt wel dat alles in orde is, maar is dat wel zo ? Heel vaak is er overbouwing al was het maar om geen mooie gelvelstenen in 1/3 te moeten kappen ... en dat is ook een inbreuk

4) De persoon gaat beter navraag doen op het gemeentehuis over de inhoud van de klacht zodat kan gemeld waarover het gaat. De gemeentebediende kan je hierbij ook wel helpen.

Algemeen vind ik het raar dat iedereen steeds zit te zanikken op de privacy voor wat fotografie betreft, maar dan wel rondlopen om op een andere foto's te nemen van gebouwen waar die privacy dan eigenlijk ook wel geldt. Mijn huis heeft niet meer privacy-reden om niet gefotografeerd te worden dan het huis in een volksbuurt in de stad.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
              1) een inbreuk is en en blijft een inbreuk (als die er is). Of daar nu wel of geen foto's van bestaan doet er niet toe.
              2) Inbreuk op de privacy ? Nergens staat een verbodsteken op fotografie. De buur heeft het terein niet betreden, dus daar heb je niets aan, alhoewel velen het willen denken. Een bordje met verboden op de werf te komen is niet gelijk aan verboden te fotograferen
              vermoedelijk staat de omheining met zeilen er rond op de eigendom van degene die bouwt, naar ik begrepen heb heeft de buurman het zeil een beetje moeten opendoen om de foto's te nemen. Wat betreden van privé eigendom is
              Is dus wel strafbaar.
              Inderdaad inbreuk is inbreuk MAAR alle bewijsstukken die op een illegale manier verkregen zijn (wat dus in het geval van zeil opzij doen op eigendom bouwer ook is, want kan als het zeil op het eigendom van de bouwer staat zou de buurman dus zich op privé-eigendom bevonden hebben) dan mogen die volgens de wet ook niet gebruikt worden, overtreding of niet (Art. 33 van Corpus Juris).

Het enige wat die buur dan kan eisen is bouwinspectie
              Last edited by Biohazard79; 28 oktober 2010, 14:19.
              Mijn Blog
              D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Ik zou niet te veel staan roepen en tieren over de foto's en wat de buur gedaan heeft om die te verkrijgen. Zoals reeds hoger geschreven werd is en blijft een bouwovertreding een overtreding. Of daar nu foto's van zijn of niet.

Wanneer de TS in zijn recht is (dus geen bouwovertreding heeft begaan) dan zou ik er niet van wakker liggen. Sommige mensen (buren) doen gewoon graag moeilijk en daar verander je niets aan. Is alleen een goede eerste indicatie hoe die mensen zijn en je ze dus best geen "voer" geeft voor discussie of klachten. Dus bouw gewoon verder volgens de goedgekeurde bouwvergunning en ze kunnen je niets maken. Spaart je al wat drank en borrelhapjes uit wanneer je de andere buren uitnodigd zonder die lastige buren welke de klacht neergelegd hebben.

Je mag foto's nemen van gebouwen vanop de openbare weg in België. (en pak me nu niet op militaire installaties)

En wat ga je doen als die buur je werf betreden heeft? Niets toch. Precies of het gerecht wakker zal liggen van het feit dat die eens een hek opzij gezet heeft en 2 stappen op je grond gedaan heeft. De buur mag dit niet, dat is waar, maar daarmee is ook alles gezegd. Sterker nog, die hekken dienen in de eerste plaats om de veiligheid te garanderen van "toevallige passanten". Staan die hekken er niet en buur komt op de werf foto's nemen, valt in het keldergat dan is je aannemer (en jij ook in veel gevallen) verantwoordelijk!
                Met privacy heeft het al helemaal niets te maken daar de woning nog niet bewoond is. (inspecteurs mogen bv wel de werf betreden maar bij een verbouwing hebben ze géén toegang tot de woonvertrekken indien de woning dan nog bewoond is)
                Last edited by nevermore; 28 oktober 2010, 15:13.
                Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht

Onze bouw hebben ze zelfs twee weken stilgelegd omdat ze dachten dat er een overtreding was, mooi niet dus, alles perfect zoals op de aanvraag ... nu spreken ze niet meer ... lekker rustig hoor
                  Onze buren hadden al een nieuwbouw klaar toen wij begonnen, omdat de grond hier aan de straatkant hoger ligt dan verder de tuin in heeft onze architect beslist om de garage (die kort tegen de straat moest gebouwd worden) op straathoogte te zetten en de woning dieper op het perceel te bouwen, maar daardoor moest de grond wel opgehoogd worden ...
                  De Regelgeving aangaande de Watertoets was tot voor kort heel dubieus. De Bouwheer mocht die toets laten uitvoeren door zijn eigen aannemer, die betrokken partij was! Gevolg: honderde klachten van omwonenden door onverantwoorde wijzigingenen van het overstromingsregime.
                  Dat is tegenwoordig gelukkig aangepast: De
                  Watertoets word nu door een ambtenaar uitgevoerd.
                  Ik begrijp hieruit dat degene die de toets heeft uitgevoerd (mede)verantwoordelijk is voor eventuele waterschade bij derden.
                  De Watertoets is al jaren verplicht, maar dat schijnen sommige gemeentebesturen - en kerkfabrieken bijvoorbeeld - niet te weten.
                  Sommige arcitecten weten ook niet dat ze geïsoleerde woningen moeten tekenen, en" beparen" op isolatie. Laat zo'n paljas vooral je vergunningen niet regelen. Dat is toch alleen maar om met de goedgekeurde plannen jouw eventueel opmerkzaam oog te verblinden.... Op zijn wereldvreemde kunst heeft hij intellectueel eigendomsrecht, en jij bent voor alles verantwoordelijk wat mis gaat.
                  Onverantwoorde wijzigingen van het het waterregime kan u melden bij: http://www.bondbeterleefmilieu.be/watertoets/
                  Last edited by Poza; 28 oktober 2010, 20:49.

Comment

Working...
                  X