Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke fotograaf ben jij...?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke fotograaf ben jij...?

Nu nog wachten op de volgende editie van de dikke van dale en zien of barbiefotograaf
    het zal gehaald hebben.

Ik ben nummertje 2

Fotografen van het type 1 zie ik meer als kunstenaars die ook met een fototoestel kunnen
    werken, en alsjeblief, lees dit niet in de negatieve zin.
    Mensen die composities zitten te bedenken, onderwerpen aansnijden, zoeken naar modellen, mua, enz...
    En dat allemaal voor dat 1/125ste van een seconde Respect zou ik zeggen.

Ieder zijn ding in de fotografie. Ik braak bijvoorbeeld op alles wat in abstract staat
    en dan misschien nog meer op de reacties die er op komen zoals "Alweer een topper!"
    "Van jou zijn we alleen maar kwaliteit gewoon" enz...
    Geef toe, het zijn wat lijnen, je sluitertijd stond te lang en je hebt fel bewogen... Klaar!

Maar vermits ik dit van mezelf weet zal je mij dus ook NOOIT zien reageren in abstract.
    Het is niet omdat het mijn ding niet is dat anderen het niet mooi mogen vinden.
    Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
      Fotografen van het type 1 zie ik meer als kunstenaars die ook met een fototoestel kunnen
      werken, en alsjeblief, lees dit niet in de negatieve zin.
      Mensen die composities zitten te bedenken, onderwerpen aansnijden, zoeken naar modellen, mua, enz...
      En dat allemaal voor dat 1/125ste van een seconde Respect zou ik zeggen.
      Hoe kan je dat negatief opnemen? Dat is toch een groot compliment. Nu vind ik mezelf precies geen barbie fotograaf meer want kunstenaar vind ik een iets te grote titel. Dan denk ik eerder aan een Selina de maeyer (sorry als ik de naam fout schrijf)
      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
      http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
        Ieder zijn ding in de fotografie. Ik braak bijvoorbeeld op alles wat in abstract staat
        en dan misschien nog meer op de reacties die er op komen zoals "Alweer een topper!"
        "Van jou zijn we alleen maar kwaliteit gewoon" enz...
        Geef toe, het zijn wat lijnen, je sluitertijd stond te lang en je hebt fel bewogen... Klaar!
        Geen nood, mijn beste. Door de geschiedenis van de kunst waad je tot aan je ellebogen
        door het braaksel van hen die het niet begrepen hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
          Je kan toch moeilijk ontkennen dat je door in je eerste mogelijkheid de titel barbie fotograaf te gebruiken wat provoceert. Je had het ook perfectionisten kunnen noemen, maar je wou toch een titel gebruiken die eerder een negatieve klank had dan een positieve?

Nu ik kan wel tegen zo'n titel en ben dus een barbiefotograaf
          Beste
          Ik denk dat u zelf een invulling kan doen van het begrip "barbiefotograaf"
          Ik heb daarbij geen keuze tussen een positieve noch een negatieve benadering...zie de omschrijving die ikzelf geef.
          met vriendelijke groet
          LAMP

Comment

zet mij maar in de ander groep.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Op uw vraag "Welke fotograaf ben jij...?" is mijn antwoord; ne slechte

punt
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
                Op uw vraag "Welke fotograaf ben jij...?" is mijn antwoord; ne slechte
                Ik ga mee. Ja, een paar buren en een handjevol familieleden mogen het dan wel allemaal
                goed en geweldig vinden. Zelf weet ik natuurlijk wel beter.

Comment

Ik ben het ene type aan het overlopen naar de nadere. In de beginne was het "en nu gaan we er eens een mooie foto van maken"... (subjectief ) en hoe langer hoe meer blijft photoshop werkloos bij mij.
                  En het gekke is: ik hou nu ook meer van de "puur-natuur" plaatjes van collega-forumleden.
                  Zoals Schoonspikke, (par example, er zijn hier zowiezo heel veel fotografen die ik graag volg)... Ik vond z'n foto's zowiezo al pareltjes (een paar uitschieters tot daar), maar sinds ik reeds een paar "puur natuur" foto's van hem zag vind ik ze meer waarde hebben.
                  Voorheen mompelde ik dikwijls over de toepassingen die hij achteraf in PS toegevoegd had en besefte ik dat ik kritiek had op de bewerking, niet op de foto...
                  www.brunodyserinck.be
                  https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

In den beginne zeker nummer 2 om de simpele reden dat ik niet genoeg geduld of tijd had om enkele essentiële PS- technieken onder de knie te krijgen.
                    Sinds de geboorte van ons eerste kindje spits ik me voornamelijk toe op portretfotografie en gezinskiekjes. Ik heb me dan ook eens even verdiept in wat PS- verbeteringen voor portretten en nu behoor ik dus tot de 3e categorie. Maar niets is voor eeuwig, behalve dan diamanten, en misschien ben ik dat hele PS- gedoe binnenkort weer grondig beu en herval ik in categorie 2 of wie weet, wil ik wel verder gaan en ga ik cursussen volgen en word ik een categorie 1.
                    Maw, respect voor alledrie, want iederéén probeert zijn hart en ziel in die ene foto te stoppen. Hoe dan ook...

Mvg,

Mysti.
                    Stel je kritieken niet te scherp...
                    Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                      Ik ga mee. Ja, een paar buren en een handjevol familieleden mogen het dan wel allemaal
                      goed en geweldig vinden. Zelf weet ik natuurlijk wel beter.
                      Voila, idem hier...

want als ik een goeie zou zijn dan zou ik geen tijd hebben voor BD en
                      kon ik van mijn fotografie talenten leven... maar da's niet echt het geval...
                      nu wat niet is kan nog steeds komen...
                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

En ik ben het soort fotograaf met foto's om te tonen op familiefeestjes (hebben ze me hier gezegd, tof hoor).
                        Fotografie is leren kijken.
                        http://johanluyckx.weebly.com

Comment

Ik heb het niet zo voor groepjes of vakjes want als mensen ingedeeld worden in groepjes is er vroeg of laat altijd eentje die uit de boot valt omdat hij of zij anders is.
                          Ik spring alvast ook maar uit de boot en zwem waar ik graag zwem.
                          vriendelijke groeten, Kurt
                          Mijn foto's
                          Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
                            Ik heb het niet zo voor groepjes of vakjes want als mensen ingedeeld worden in groepjes is er vroeg of laat altijd eentje die uit de boot valt omdat hij of zij anders is.
                            Ik spring alvast ook maar uit de boot en zwem waar ik graag zwem.
                            Dat zei Tarzan ook, maar die won het wel van de krokodillen. Bovendien had hij Jane nog.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                              Dat zei Tarzan ook, maar die won het wel van de krokodillen. Bovendien had hij Jane nog.
                              En z'n aap, Cheeta
                              Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                              flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
                                En z'n aap, Cheeta
                                Altijd heel veel bewondering gehad voor Cheeta. Dacht dat hij de beste acteur was. Tot ik
                                eens heb gelezen dat ze tonnen filmmateriaal hebben moeten wegsmijten omdat Cheeta
                                zich weer eens -zo geil als boter- zat zelf te bevlekken. Geen zelfbeheersing, denk ik dan
                                maar.

Comment

Working...
                                X