Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BD rubriek aangeboden/gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: BD rubriek aangeboden/gezocht

    dankje voor de verhelderende uitleg ( waarschijnlijk kon ik dit ook wel ergens in de forumregels lezen , maar dit is nogal veel uitleg om eens in te beginnen zoeken en tevens betrap ik me zelf ook wel eens op wat men " luiheid " placht te noemen.
    Bij deze dan ook van mij mijn eeuwige respect en dankbaarheid aan de vele (onbekenden) die dagelijks zich belangeloos inzetten.
    mvg Dewiene
    Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

    Comment


    • #17
      Re: BD rubriek aangeboden/gezocht

      Het zou misschien niet slecht zijn hier ergens een vaste rubriek te openen "Even aan de Mod vragen". Ik probeer althans, zo goed en zo kwaad ik het kan, een antwoord te geven, en ik ben er zeker van dat mijn collega-Mods ook zo denken.
      Soms doet het me wel pijn te moeten lezen "en men beslist dit, of ze veranderen dat...", terwijl daar een heel beslissingsproces en meestal vele maanden overheen gegaan zijn. Ook ik ben het niet met alles eens, maar probeer er zo goed mogelijk "mee te leven", en mee te helpen veranderen wat ik kan.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #18
        Re: BD rubriek aangeboden/gezocht



        Als je weet dat er, dit jaar, op het hele publieke forum 5.865 verschillende posters waren (op het moment dat deze grafiek gemaakt werd) dan wordt het percentage echte commerçanten érg klein.

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        ...
        Zelf zal ik, als ik een bepaalde aanbieding zie, de BD-geschiedenis van die persoon nagaan:
        - indien uitsluitend actief in Aangeboden/Gezocht: no way dat ik erop reageer;
        - indien geen locatie is opgegeven: no way dat ik erop reageer (hierover is elders reeds een topic gestart, zie hier)
        - ik zal dan proberen na te gaan hoe dat objectief of die camera gebruikt is geweest, en zoveel mogelijk info trachten te verzamelen voordat ik de persoon in kwestie contacteer.
        - ook leuk vind ik verkoopsargumenten als "altijd beschermd geweest door UV-filter" (terwijl dat niet altijd blijkt uit hun postgedrag)...

        En dan zien we wel van daar... ...
        Als ík een aankoop overweeg, zal ik op dezelfde manier te werk gaan.
        Last edited by Jos Vanhengel; 3 januari 2011, 23:31.
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • #19
          Re: BD rubriek aangeboden/gezocht

          ik denk dat we juist daarvoor de geschiedenis en het aantal berichten van de plaatser kunnen nagaan....
          Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

          Comment


          • #20
            Re: BD rubriek aangeboden/gezocht

            ik zie het probleem niet dadelijk

            ik ben regelmatig op het forum, post regelmatig iets in antwoord op een vraag, maar heb absolutt niet de behoefte om hier foto's te plaatsen (en zal er dan ook geen van anderen becommentarieren)

            zelf heb ik wel al een aantal zaken 'aangeboden'... waarom? omdat ik -wellicht zoals velen- vaak iets te prijsbewust aankoop om dan (even) later toch 'het ideale materiaal' te kopen, omdat het bijvoorbeeld ergens tweedehands opdook of omdat ik verder gespaard had ; de reacties hier op BD zijn niet fenomaal - misschien omdat er een zeker wantrouwen bestaat zoals ook uit deze topic blijkt

            ik bezoek ook heel frequent de rubriek aangeboden op zoek naar beter/aanvullend materiaal; echte koopjes zijn hier zelden te doen, maar het is wel veel minder gedoe dan pakweg eBay - alleen jammer dat je niet steeds een reactie krijgt van een verkoper (al 2 maal voorgehad dat ik de dag van publicatie aangaf de gevraagde prijs te willen betalen, zonder echter enige reactie)

            waarom iemand iets verkoopt vind ik ook minder belangrijk, als ik het maar kan zien en testen, bij de persoon thuis kan ophalen en/of de doos/factuur mee in handen krijg...
            Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

            Comment


            • #21
              Re: BD rubriek aangeboden/gezocht

              ook ik ben wat verbaasd over de reacties hier.
              ben zelf een zeer bescheiden amateur die al heel wat heeft opgestoken over fotografie hier op BD. heb ook niet de behoefte om aan discussies deel te nemen, dikwijls wegens te weinig ervaring over de specifieke onderwerpen.
              blijkbaar plaats ik mezelf daardoor in de categorie 'verdachte aanbieder van tweedehands materiaal'
              ik begin ook stilaan te begrijpen waarom er inderdaad zo weinig reacties komen op aangeboden materiaal.
              ik zou het jammer vinden dat BD een select clubje wordt want zoals ik al zei, ik vind deze site meer dan de moeite waard.
              moest me even van het hart.

              Comment


              • #22
                Re: BD rubriek aangeboden/gezocht

                Oorspronkelijk geplaatst door lietbeca Bekijk bericht
                ... ik begin ook stilaan te begrijpen waarom er inderdaad zo weinig reacties komen op aangeboden materiaal. ...
                Ik denk dat je 't helemaal niet begrijpt. Je moet het sticky eens lezen (klik!) daarin staat:

                Het forum kan enkel gebruikt worden om een product aan te bieden. Alle verdere discussies, onderhandelingen en afspraken verlopen buiten het forum tussen de betrokken partijen.
                Vriendelijke groet,

                Jos

                Comment


                • #23
                  Re: BD rubriek aangeboden/gezocht

                  Oorspronkelijk geplaatst door lietbeca Bekijk bericht
                  ...
                  ik begin ook stilaan te begrijpen waarom er inderdaad zo weinig reacties komen op aangeboden materiaal...
                  Jos heeft je de 'letter van de wet' (het forumreglement) gewezen.

                  Ik kan alleen mijzelf hierboven citeren:
                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  ...(het is niet zomaar dat er geen mogelijkheid tot reactie is binnen de Aangeboden/Gezocht subfora).
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #24
                    Re: BD rubriek aangeboden/gezocht

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                    Ik denk dat je 't helemaal niet begrijpt. Je moet het sticky eens lezen (klik!)
                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Jos heeft je de 'letter van de wet' (het forumreglement) gewezen.

                    Ik kan alleen mijzelf hierboven citeren:
                    ik denk dat lietbeca, net zoals ikzelf, bedoelt dat er een eerder beperkte respons is op de zoekertjes (én dus niet dat er niet gereageerd wordt in het aangeboden-topic )

                    overigens wil ik ook benadrukken dat ik het forum bijzonder nuttig en leerzaam vind
                    Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

                    Comment


                    • #25
                      Re: BD rubriek aangeboden/gezocht

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
                      ik denk dat lietbeca, net zoals ikzelf, bedoelt dat er een eerder beperkte respons is op de zoekertjes (én dus niet dat er niet gereageerd wordt in het aangeboden-topic )
                      Tja, ik weet niet of je dat echt kunt inschatten (tenzij je een geroutineerde verkoper bent die, liefst onder verschillende namen, bijna dagelijks interessante spullen te koop aanbiedt. Ik heb de indruk dat echt interessante dingen snel weg zijn, hoor. Nu, persoonlijk heb ik niet zoveel ervaring, maar ik heb alleszins zeer snel gereageerd op de zaken die mij interesseerden, en het enige dat ik zelf ooit te koop heb aangeboden, was ook snel (binnen de week) de deur uit, zonder een extra "schopje".
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #26
                        Re: BD rubriek aangeboden/gezocht

                        Wat ik hier in mijn signature heb staan is grotendeels allemaal tweedehands gekocht... en al die upgrades kan ik niet bekostigen zonder dan het *vorige* materiaal te koop te zetten. Dus ja, ik heb hier ook nogal een geschiedenis van verkoop, wrs

                        En dat sommigen alleen maar in die verkooptopics posten als ze iets willen verkopen.. tja, ze zullen het te druk hebben om zich bezig te houden met forums zeker. Of zijn het handelaren, dan moet je maar zelf zien dat het een goeie prijs heeft. Ikzelf post ook niet veel omdat ik me toch niet echt thuis voel in het posten op forums. Ik maak nooit vrienden via forums, dus is eigenlijk een ver-van-mijn-bed-show. Krijg ook nooit veel reactie op mijn (zeldzame) foto's, maar dat is dan wrs omdat ik niet de feeling heb die nodig is.

                        Heb nooit slechte ervaringen gehad hier met aankoop. Alleen dat iemand zijn lens reserveerde voor mij en dan toch aan iemand anders verkocht, maar zulke mensen heb je overal. Dit is de meest betrouwbare verkoopssite die ik ken dus ik blijf erbij dat het hier het BESTE is.
                        Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

                        Comment

                        Working...
                        X