Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotograferen Antwerpen Centraal station

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fotograferen Antwerpen Centraal station

Iedereen van harte bedankt voor de nuttige info. & tips !

Michel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grijzewolf Bekijk bericht
      op 23 juli 1996 werd er in de Belgische Senaat een vraag gesteld aan de Minister van Vervoer aangaande dit onderwerp.
      Het antwoord, door de NMBS zelf gegeven, luidde :
      Op het vlak van het maken van beeldopnamen (fotograferen, filmen) op spoorwegdomein voorzien de normen die de NMBS toepast dat geen enkele toelating is vereist voor opnamen met niet-commerciele doeleinden op die plaatsen die toegankelijk zijn voor het publiek en het cliënteel voor zover die de normale gang van de exploitatie, de cliënteel en het personeel niet hinderen (einde citaat)

ik denk dat dit vrij duidelijk is
      Dé NMBS bestaat niet meer sinds 2005 (je hebt minstens 3 Nmbs-en nu) en ik denk dat die wetgeving wel verouderd is, ze is dan ook al 15 jaar oud.

Vorig jaar heb ik geleerd dat de Holding daar toelating voor geeft op aanvraag.

En ik weet niet of het sowieso wel mag om mensen zonder hun toelating te fotograferen (behalve publieke figuren in funktie, bv rockartiesten op een podium, politici op een toespraak), je zal maar een man met een vrouw die niet de zijne is, fotograferen en die foto wordt publiek.
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

@Johan

wat de naamsverandering betreft, heb je natuurlijk gelijk, gaf alleen maar de vraag en het antwoord zoals het verscheen, weer
        wat die 15 jaar oude wet betreft
        ik wil niet beginnen tellen hoeveel wetten er nu nog dagdagelijks worden gebruikt die uit de tijd van Napoleon stammen, begin maar met het strafwetboek
        en ik dacht dat die toch al iets langer dood was dan 15 jaar

Comment

Michiel : geen foto's te posten ?
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Working...
          X