Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Internet of winkel?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Internet of winkel?

Oorspronkelijk geplaatst door bluesphoto Bekijk bericht
    was het bij mijn weten maar 1 jaar, ik weet ook wel dat het 2 jaar is volgens de Europese wetgeving maar die is in Nederland nog niet overal van toepassing heb ik ergens gelezen.
    In Nederland wordt de garantietermijn omschreven 'als een goede werking gedurende een tijd, die je mag verwachten' oid in juridische termen, kijk eens op consuwijzer.nl bij electronica. Het probleem is vaak niet het gelijk hebben, maar het krijgen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Kopen in NL is meestal net iets goedkoper omdat:
      - NL groter is dan vlaanderen / belgie
      - NL lager btw heffing doet

Ik ben geen jurist maar europeese garantie is 3 jaar waarvan eerste 2 jaar niet te bewijzen door de consument.

Concreet is iets stuk (buiten verbruiksonderdelen gerekend) dan kan je 2 jaar rekenen op een kostenloze herstelling of vervanging.
      In het derde jaar heb je nog steeds garantie maar moet je wel je zaak kunnen bewijzen en dat is niet zo eenvoudig.
      Het is handig als je bv 20 cameras gekocht hebt en de helft gaat kappot het 3de jaar, dan heb je zowiezo je bewijs maar voor 1 cam zal je niets kunnen doen.

Een misvatting is wie de garantie leverd.
      Dat is ALTIJD voor consumentenverkoop jou verkooppunt! niet de fabrikant!!
      Het is de fabrikant die kontrakten heeft met een distibuteursnet, en die heeft op zijn beurt kontrakten met de handelaars.
      De handelaar heeft een kontrakt met jou (verkoopsbewijs).

Koop je een cam in korea, dan kan moet je naar korea terug voor garantieafhandeling
      Koop je bij boer snot om de hoek, dan moet je daar terug.

Alternatief is het wel zo dat servicecentra zowiezo een verbintenis hebben met fabrikanten en jou herstelling finaal toch bij hen terecht komt.
      Procirep, Videp en andere nemen dan ook soms rechtstreeks reparaties aan voor de merken die ze doen. Maar ook daar zal je aankoop moeten kunnen bewijzen in de EU of ze gaan het je aanrekenen.
      Opletten vooral weer met die cam die je in korea gekocht zou hebben.
      Je snapt al waarom

Conclusie: binnen de EU kan je kopen waar je maar wil, en je kan laten herstellen in de EU waar je maar wil (meestal/niet alle merken)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
        Ik ben geen jurist maar europeese garantie is 3 jaar waarvan eerste 2 jaar niet te bewijzen door de consument.
        Het eerste klopt blijkbaar De EU garantie is 2 jaar waarvan de eerste 6 maanden.... enz...
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

Comment

Hallo,
          Eerst en vooral aan iedereen een gelukkig fotografies 2011.
          Ik heb mijne Nikon D5000 +kitlens 18-55 gekocht bij foto Verschoore in Oostburg
          50€ goedkoper dan bij de goedkoopste winkel hier in 't ronde.
          En omdat Oostburg nier ver ligt van bij mij thuis.
          Heb wel een boete gekregen voor overdreven snelheid van 31€
          Nikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6

jako

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jako Bekijk bericht
            ...
            Heb wel een boete gekregen voor overdreven snelheid van 31€
            HAHAHA Hilarisch, sorry zun, is echt grappig voor iemand die het leest.

Comment

Working...
            X