Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Modellen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Modellen

    Jonges jullie lezen niet goed geloof ik.....
    Ik wil eerst leren gaan voordat ik ga lopen....
    Daarom zei ik ook..."laat staan naakt modellen"......Of was ik niet duidelijk genoeg..
    Wat ik wil zeggen is..
    Och laat maar..doet er nie toe....
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

    Comment


    • #32
      Re: Modellen

      Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
      Jonges jullie lezen niet goed geloof ik.....
      Ik wil eerst leren gaan voordat ik ga lopen....
      Daarom zei ik ook..."laat staan naakt modellen"......Of was ik niet duidelijk genoeg..
      Wat ik wil zeggen is..
      Och laat maar..doet er nie toe....
      Naaktmodellen is misschien gemakkelijker om te beginnen, Spikke. Dan moet je er niet op letten of de kleren goed passen en in de plooi hangen.

      Comment


      • #33
        Re: Modellen

        Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
        Ze zeggen zelf nog dat ze er niks van bakken en ze denken al aan naakt.
        Lees eens te goei aub?
        Wat ik wil zeggen is dat als je daar met een lens staat voor een onervaren meiske dat schuchter of verlegen is dat je dan ze moet kunnen sturen..Ik wordt er zelf zo zenuwachtig van als het model zelf niet goed weet wat ze moet doen....Laat staan dat ik ooit met een profecioneel model dat NAAKT zou kunnen gaan om die te sturen...dat was mijn way of point..snappie?
        Maar laat deze discussie maar niet ontaarden in een misverstand please...
        En ik weet wel waar ik mee bezig ben hoor..
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #34
          Re: Modellen

          Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
          Naaktmodellen is misschien gemakkelijker om te beginnen, Spikke. Dan moet je er niet op letten of de kleren goed passen en in de plooi hangen.
          yep... en die andere ( ongewilde) plooien kan je wegwerken in PS.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #35
            Re: Modellen

            Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
            Lees eens te goei aub?
            Wat ik wil zeggen is dat als je daar met een lens staat voor een onervaren meiske dat schuchter of verlegen is dat je dan ze moet kunnen sturen..Ik wordt er zelf zo zenuwachtig van als het model zelf niet goed weet wat ze moet doen....Laat staan dat ik ooit met een profecioneel model dat NAAKT zou kunnen gaan om die te sturen...dat was mijn way of point..snappie?
            Maar laat deze discussie maar niet ontaarden in een misverstand please...
            En ik weet wel waar ik mee bezig ben hoor..
            Niet zo persoonlijk opnemen, ik heb u wel geqoute maar het is omdat je over naakt begon.
            Als ik modellennet bekijk dan zitten daar een ganse hoop fotografen die echt niet weten waar ze mee bezig zijn en dan enkel naakt en toples foto's staan hebben.
            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
            http://www.stevevandegaer.be

            Comment


            • #36
              Re: Modellen

              Nu heb ik eigenlijk nog geen tips over het hoe en wat te doen als er zo een model voor je staat. ...
              Zal er eens een topic over starten...
              Thanx iedereen..
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment


              • #37
                Re: Modellen

                Het is aan te raden enkele dagen voor de shoot alles door te nemen: ideeen, styling, poses,.... zodat modellen zich wat kunnen voorbereiden. Ook voorbeeldfoto's doorsturen kan heel handig zijn.

                En stel haar op haar gemak, vraag haar geen dingen waarbij ze zich ongemakkelijk bij voelt. Zeg wel duidelijk waar je naartoe wilt. Sommige fotografen laten modellen volledig vrij....dat is heel goed bij een ervaren model, maar een beginnend model heeft over het algemeen sturing nodig.

                Comment


                • #38
                  Re: Modellen

                  Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                  Nu heb ik eigenlijk nog geen tips over het hoe en wat te doen als er zo een model voor je staat. ...
                  Zal er eens een topic over starten...
                  Thanx iedereen..
                  Dat moet je leren aanvoelen, dat is voor elk model anders. De ene gaat graag hebben dat je een pose voordoet en goed uitlegt de andere gaat dan het gevoel krijgen dat ze er niks van kent en helemaal dichtklappen. Zoals hier al meerdere keren gezegt, begin met mensen die je kent en bij wie je weet hoe je ze moet aanpakken en dan komt dat gevoel wel vanzelf. Als we dan weer terugkomen op als beginneling werken met ervaren modellen. Die gaan het niet pikken dat jij als beginneling hun gaat zeggen wat ze moeten doen.
                  Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                  http://www.stevevandegaer.be

                  Comment


                  • #39
                    Re: Modellen

                    Allez merci;..Maar gooi aub al je ideen op dit topic please...want daar is enorme interesse voor vermoed ik..
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment


                    • #40
                      Re: Modellen

                      Wat ook helpt, is een moodboard opmaken.
                      Kijk rond op internet, download foto's die je mooi vind en laat die je model zien als voorbeeld. Probeer in het begin wat te "kopiëren" en laat je model dezelfde poses aannemen en stuur zo bij (bijsturen in plaats van sturen).
                      En zo hebben jullie al een idee hoe en wat de foto eruit zal zien.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Modellen

                        een model op haar gemak stellen is idd van mersoon tot persoon verschillend.
                        En soms lukt het helemaal niet die klik te krijgen en bij andere is die er dan weer dadelijk.
                        Ik hou altijd een kennismakingsgesprek ondertussen dat de visagiste haar werk doet.
                        Beetje het ijs breken, grapje vertellen etc.
                        Soms laat ik een model wat gekke bekken trekken of lopen en rondzwieren etc.
                        maar zoals ik al zei, elk model is anders.
                        EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                        https://sites.google.com/view/pdh65/

                        Comment


                        • #42
                          Re: Modellen

                          Aangaande de naaktfotografie, wil ik graag een onderscheid maken tussen bloot fotografie en artistieke naakt fotografie. Het ene is even bloot als het andere maar is artistiek meer verantwoord, en meestal minder expliciet, en vaak in zwart-wit.

                          Wat zeer belangrijk is, bij alle vormen van naaktfotografie, je moet leren omgaan met "de naakte mens", en daarom hoef je zeker geen foto's te nemen, integendeel. Vaak hoor ik zeggen als er een naaktmodel in mijn studio staat, ik voel me echt op mijn gemak bij U, ook al sta ik hier in mijn blootje voor een vreemde man. En dan komen uiteraard ook de andere belevenissen die ze meemaakten bij andere fotosessies, niet zelden hoor ik dan zaken vernoemen als aanstaren, bibberen met de camera in de hand, kortom het model merkt aan de gedragingen van de fotograaf, dat die niet gewoon is van met "de naakte mens" om te gaan. Aldus straal je, je eigen onzekerheid over op je model. Dus zou ik voorstellen aan de kandidaat fotografen, die zich willen wagen aan de naaktfotografie, ga is één jaar, wekelijks naar de familiesauna, dat is niet alleen zeer gezond, leuk en ontspannend, maar je leert er omgaan met de naakte medemens, en je moet je zelf ook blootgeven, dus je machtspositie die je hebt als geklede fotograaf met een naakt model is weg, ik kan je verzekeren dat dit je veel gaat helpen met je naaktfotografie !

                          MVG, Jeff C.
                          Last edited by Digipics357; 11 oktober 2010, 10:59.
                          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                          Comment


                          • #43
                            Re: Modellen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                            Aangaande de naaktfotografie, wil ik graag een onderscheid maken tussen bloot fotografie en artistieke naakt fotografie. Het ene is even bloot als het andere maar is artistiek meer verantwoord, en meestal minder expliciet, en vaak in zwart-wit.
                            Dat het nu bloot of naakt is maakt vind ik weinig uit als de fotograaf weet wat hij doet. Er zijn mensen die bloot wel mooi vinden. Maar wat ik erg vind is van die fotografen die nog geen deftige foto kunnen maken en zich dan al aan naakt of bloot wagen.
                            Misschien wordt bij een goede fotograaf bloot ook meer artistiek dan bloot bij een tettentrekker (sorry voor het woord, maar kon op geen beter komen)
                            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                            http://www.stevevandegaer.be

                            Comment


                            • #44
                              Re: Modellen

                              http://www.modelmayhem.com/

                              iets professioneler precies , maar er zal ook wel TFP gedaan worden

                              Comment


                              • #45
                                Re: Modellen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                                Dat het nu bloot of naakt is maakt vind ik weinig uit als de fotograaf weet wat hij doet. Er zijn mensen die bloot wel mooi vinden. Maar wat ik erg vind is van die fotografen die nog geen deftige foto kunnen maken en zich dan al aan naakt of bloot wagen.
                                Misschien wordt bij een goede fotograaf bloot ook meer artistiek dan bloot bij een tettentrekker (sorry voor het woord, maar kon op geen beter komen)

                                Geen sorry nodig hoor "Tettentrekkers" is een veel voorkomend ras !

                                Jeff c.
                                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                                Comment

                                Working...
                                X