Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Modellen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Modellen

    Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
    en wat men ook beweert,met een goed ervaren model ben je veel meer mee dan met "het buurmeisje" of tante annie... in den beginne heb je echt al je aandacht nodig voor je licht en je standpunten die je inneemt, laat het poseren voorlopig maar over aan een goed model,
    Dit klopt helemaal maar het verhaal over de familie of buren klopt ook.

    door veel te oefenen met "bekenden" leer je je apparatuur kennen, jezelf te ontspannen, lichtsituaties en locaties beoordelen en nog veel meer van die algemene zaken die op den duur routine moeten worden.
    Werken met een ervaren model leert je de fijne kneepjes. Hij of zij kan je wijzen op wat je wel moet/kunt doen en wat absoluut niet kan. Kortom alle zaken waar je op moet letten maar waar je zelf waarschijnlijk niet aan zou denken.

    In een vorig leven heb ik eens met een paar mensen van de fotoclub samen een professioneel model ingehuurd en die heeft ons op een paar uurtjes tijd geweldig veel geleerd. Ik kan dit iedereen aanraden.

    Groeten, Bert
    Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
    www.bertofotografie.be

    Comment


    • #17
      Re: Modellen

      Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
      idd nu net niet de plek waar je naartoe wil als je wat modelfotografie wil oefenen...
      en wat men ook beweert,met een goed ervaren model ben je veel meer mee dan met "het buurmeisje" of tante annie... in den beginne heb je echt al je aandacht nodig voor je licht en je standpunten die je inneemt, laat het poseren voorlopig maar over aan een goed model,
      +1 (en 3 extra tekens)
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

      Comment


      • #18
        Re: Modellen

        Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
        Da's iets nieuw dit jaar?
        Ja, alleen dat pro midrange en budget roept vragen op... te betalen? Of te proberen om het verschil te merken of te kunnen proeven van pro terwijl je toch met midrange gaat eindigen qua eigen materiaal?

        Je kan ook komen oefenen op BelgiumdigitalLIve.
        Catwalks en een 30 tal loslopende modellen die je daar kunt fotograferen in dit toch vrij uniek en mooi kader of bij een wagen, trike.
        Euh... met aanwezig licht dan... is toch niet hetzelfde als zelf flitsers aansturen. En die
        modellen lopen los (de uitdrukking: ), maar gaan die dan de hele tijd poseren van links naar rechts voor die bende fotografen?

        Nu ja, we zien wel. Zal toch een groot deel van de tijd in de workshops zitten.
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

        Comment


        • #19
          Re: Modellen

          Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
          en wat men ook beweert,met een goed ervaren model ben je veel meer mee dan met "het buurmeisje" of tante annie...
          niet mee eens hoor.
          je buurmeisje kan je nog sturen en een eigenstijl ontwikkelen, en heb je daar ook de tijd voor.
          bij een ervaren model heb je dat alles niet, die zijn eigenwijs, zeker die al wat ervaring hebben.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #20
            Re: Modellen

            ikgeloof dat je nog niet met een onervaren model gewerkt hebt Bouk, ik heb het al geregeld voorgehad dat ze daar maar staan en dat je elke pose moet uitleggen of voordoen, een onervaren model is meestal even zenuwachtig als de beginnende fotograaf....en geloof me , da werkt ni !
            nee voor een beginner in de modelfotografie raad ik zeker aan een meer ervaren model te nemen , als de fotograaf reeds ervaring heeft opgedaan en goed weet wat hij wil en goed weet hoe met het licht om te gaan kan er met onervaren modellen gewerkt worden anders word het niks...
            http://www.jvs-photography.be/

            Comment


            • #21
              Re: Modellen

              Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
              ikgeloof dat je nog niet met een onervaren model gewerkt hebt Bouk, ik heb het al geregeld voorgehad dat ze daar maar staan en dat je elke pose moet uitleggen of voordoen, een onervaren model is meestal even zenuwachtig als de beginnende fotograaf....en geloof me , da werkt ni !
              nee voor een beginner in de modelfotografie raad ik zeker aan een meer ervaren model te nemen , als de fotograaf reeds ervaring heeft opgedaan en goed weet wat hij wil en goed weet hoe met het licht om te gaan kan er met onervaren modellen gewerkt worden anders word het niks...
              hier kan ik me wel in vinden.
              zelf nog niet al te veel met modellen gewerkt, en als je model zowat weet wat ze kan/mag doen, is dat al 1 ding minder waar je op moet letten, dan kan je jezelf focussen op een goede eerste reeks foto's (goed voor jezelf)
              en dan kan je eventueel een aantal dingen vragen aan't model en dan gaat het meestal goe.

              al genoeg zelf meegemaakt, zelf te weinig ervaring met het sturen van een model en het model evenmin => shoot gaat voor geen meter vooruit.

              Das nu gelukkig stillekes aan aan't beteren, gelukkig maar.
              nikon stuff

              Comment


              • #22
                Re: Modellen

                mijn 1ste modelshoot was met 2 andere fotografen en 5 buurmeisjes van 1 v/d die fotografen. Samen toch tot een redelijk resultaat gekomen mits wat aansturing.

                2de shoot was ik alleen met een model dat al een hoop ervaring had opgedaan. Telkens ze klik had gehoord nam ze een andere pose aan. Dat gaat hier makkelijk dacht ik.
                Maar als je dan de volgende keren weer met een onervaren model (bvb buurmeisje) komt te werken is het even wennen.

                Maar de ervaring zegt me dan toch te kiezen voor beginnen van 0 met onvervaren modellen. Zo leer je ook aansturen en net als Bouk komt te zeggen eigen stijl ontwikkelen. En een buurvrouw of meisje dat je al wat kent zorgt ook weer voor minder stress.
                EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                https://sites.google.com/view/pdh65/

                Comment


                • #23
                  Re: Modellen

                  Oorspronkelijk geplaatst door yourt Bekijk bericht
                  ja, alleen dat pro midrange en budget roept vragen op... Te betalen? Of te proberen om het verschil te merken of te kunnen proeven van pro terwijl je toch met midrange gaat eindigen qua eigen materiaal?
                  bump...
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: Modellen

                    Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                    ikgeloof dat je nog niet met een onervaren model gewerkt hebt Bouk
                    breek me de bek niet open!!
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #25
                      Re: Modellen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                      Ja, alleen dat pro midrange en budget roept vragen op... te betalen? Of te proberen om het verschil te merken of te kunnen proeven van pro terwijl je toch met midrange gaat eindigen qua eigen materiaal?
                      Als je vreest dat je na het gebruik van "pro" materiaal niet meer tevreden zou zijn van "midrange" dan zou ik die hoekjes gewoon mijden
                      www.fotofolio.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: Modellen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                        bump...
                        Als we spreken over Pro dan spreken we over High-end professioneel apparatuur
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                        Comment


                        • #27
                          Re: Modellen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                          Als je vreest dat je na het gebruik van "pro" materiaal niet meer tevreden zou zijn van "midrange" dan zou ik die hoekjes gewoon mijden
                          Ik zou eens goed kijken naar filmpjes op youtube van bekende Vlaamse strobisten, en vooral naar het materiaal dat sommige gebruiken. En welk reultaat ze bereiken met uiterst bescheiden middelen. Pro is mooi maar niet noodzakelijk.

                          Paul
                          DPaul - A.FIAP
                          D810, nikkors and other stuff

                          Comment


                          • #28
                            Re: Modellen

                            IK vin dat allemaal goed en wel maar als je een Model neemt die uit je familie komt dan weten ze tochniet hoe te poseren?
                            Ik zie hier soms modellen voorbij komen die weten dadelijk zonder dat je iets moet zegen blijkbaar hoe ze met de camera moeten flirten....en dat zullen mijn dochters echt niet doen hoor..
                            Mijn vraag is dan ook...

                            Geef een wat tips om ze op hun gemak te stellen?
                            Wie geeft me hier eens een antwoord op?
                            Ik heb zondag ook de eerste keer op het salon van fotoclub scherpzicht een shoot gedaan en ik moet zeggen dat ik er niets van gebakken heb en dat het allemaal brafe portretjes zijn...en dat alleen omdat ik de meisjes niet kon sturen..laat staan dat ze naakt zouden staan...dan klap ik helemaal door hoor...
                            Als ze niet op hun gemak zijn dan zal je volgens mij altijd het brave schoolportretje maken zonder enige spanning....

                            Geef eens een paar tips...waar zijn die experts hier?
                            Misschien word dat wel mijn tweede roeping..
                            Mvg, Pascal,Schoonspikke
                            Als je schiet..schiet dan raak!
                            500 PIXHuawei P30 PRO

                            Comment


                            • #29
                              Re: Modellen

                              Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                              IK vin dat allemaal goed en wel maar als je een Model neemt die uit je familie komt dan weten ze tochniet hoe te poseren?
                              Ik zie hier soms modellen voorbij komen die weten dadelijk zonder dat je iets moet zegen blijkbaar hoe ze met de camera moeten flirten....en dat zullen mijn dochters echt niet doen hoor..
                              Mijn vraag is dan ook...

                              Geef een wat tips om ze op hun gemak te stellen?
                              Wie geeft me hier eens een antwoord op?
                              Ik heb zondag ook de eerste keer op het salon van fotoclub scherpzicht een shoot gedaan en ik moet zeggen dat ik er niets van gebakken heb en dat het allemaal brafe portretjes zijn...en dat alleen omdat ik de meisjes niet kon sturen..laat staan dat ze naakt zouden staan...dan klap ik helemaal door hoor...
                              Als ze niet op hun gemak zijn dan zal je volgens mij altijd het brave schoolportretje maken zonder enige spanning....

                              Geef eens een paar tips...waar zijn die experts hier?
                              Misschien word dat wel mijn tweede roeping..
                              Ik zie hier een heel grote fout die veel model fotografen maken. Ze zeggen zelf nog dat ze er niks van bakken en ze denken al aan naakt.
                              Als je wil beginnen, oefen dan met onevervaren mensen en verknoei de tijd niet van een goed model. Wat maakt het uit dat een pose niet 100% juist is als je zelf je instellingen nog niet deftig kan maken of weet hoe je je licht moet zetten. Wat gaat u na een van je eerste shoots het meeste voldoening geven, een model dat 100% goed staat maar slecht belicht is of een model dat niet goed staat maar dat je wel tevreden bent van je eigen werk. Bij mij in elk geval het laatste. Ik heb liever een iets minder mooi of goed meisje en dat ik nadien kan zeggen ik heb er uitgehaald wat er in zat dan dat er een topmodel voor mij staat en ik nadien moet zeggen dat er meer mee te doen was maar dat ik tegen mijn eigen beperkingen gelopen ben.
                              Als je dan gaandeweg beter wordt kan je ook betere modellen beginnen gebruiken.
                              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                              http://www.stevevandegaer.be

                              Comment


                              • #30
                                Re: Modellen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                                Ik zie hier een heel grote fout die veel model fotografen maken. Ze zeggen zelf nog dat ze er niks van bakken en ze denken al aan naakt.
                                Als je wil beginnen, oefen dan met onevervaren mensen en verknoei de tijd niet van een goed model. Wat maakt het uit dat een pose niet 100% juist is als je zelf je instellingen nog niet deftig kan maken of weet hoe je je licht moet zetten. Wat gaat u na een van je eerste shoots het meeste voldoening geven, een model dat 100% goed staat maar slecht belicht is of een model dat niet goed staat maar dat je wel tevreden bent van je eigen werk. Bij mij in elk geval het laatste. Ik heb liever een iets minder mooi of goed meisje en dat ik nadien kan zeggen ik heb er uitgehaald wat er in zat dan dat er een topmodel voor mij staat en ik nadien moet zeggen dat er meer mee te doen was maar dat ik tegen mijn eigen beperkingen gelopen ben.
                                Als je dan gaandeweg beter wordt kan je ook betere modellen beginnen gebruiken.
                                Super, mee eens en had het niet beter kunnen om/beschrijven.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                                Comment

                                Working...
                                X