Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's en kritiek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Voila Rusty,nu moet ik dat weeral niet typen.
    Maar ook niet te brut hé.
    mvg FrançoisVM
    Canon 7D

    Comment


    • #77
      Hustler het ene moment zit ge vol zelfmedelijden over uwe zere rug bezig ,het andere moment zit ge iemand uit te schelden voor al wat schoon en lelijk is .Wied maar eerst in uwe eigen hof voor ge naar het onkruid in een anders kijkt.

      Groeten Rusty
      Ik haat vriendjespolitiek

      Comment


      • #78
        wel rusty, soms is het niet plezant om met een rug als die van mij, door het leven te moeten gaan, of je dat zelfmedelijden vind of niet is aan u om daar over te oordelen, niet dat je daar het minste benul van hebt hoor, rusty, maar daar gaat het even niet over.

        maar ik weet wel zeker dat ik hier nog nooit op dit forum een foto afgebroken heb. waarschijnlijk heb ik wel een van de groorste muilen van heel dit forum, maar zo ben ik nu eenmaal. wie geen kritiek kan verdragen, moet zich ook geen enkele illusie maken dat ie er ooit zal zal kunnen geven, als dat bij jou nog niet het geval is: doe er wat aan. kritiek heb ik zeer zeker, vooral naar personen toe. maar dat heeft niks te maken met mijn fysische toestand. wie ik een zeiker vind, vind ik een zeiker zonder meer. medelijden hoef ik niet.

        het gebeurt zelden dat iemand uitscheld voor al wat schoon en lelijk is, maar als ik dat doe is dat om persoonlijke redenen, geen mens die mij dan op andere gedachten zal kunnen brengen.

        het kan natuurlijk ook zijn dat je me uit mijn tent wil lokkken, maar ik vrees dat zelfs als je je uiterste best doet, geen enkel misprijzen van mijnentwege kan forceren, gewoonweg omdat ik je niet ken, en ik alsdusdanig ook geen enkele reden heb om iets over jou te denken. laat staan iets slechts.

        virtuoze zelfgemaakte originele verwijten, zelf samengesteld uit alle scheldwoordenboeken tesamen, kunnen mij ook al niet niet raken. daar sta je dan in je blootje, wat in een hoekje te murmelen tegen jezelf. puber.

        het spijt me, rusty: uw poging uit de kleuterklas der eeuwige zittenblijvers deert mij niet. probeer eens iets stoms (beter kan je niet, maar dat is dan toch al een begin, en tevens het einde) bij de iets goedgeloviger slachtoffers. maar kom niet bleiten als je door de mand valt en van mij een oplawaai van jewelste krijgt. als je daar niet tegenkunt, trap het dan maar rap af.

        prettige feestdagen
        the hustler


        Comment


        • #79
          Jongens,jongens toch.
          Ben hier weg,dat is hier soms toch nogal een kindercreche.
          Ik ga naar foto's kijken op een ander forum.
          mvg FrançoisVM
          Canon 7D

          Comment


          • #80
            Laat het ons zo zeggen er zal al heel veel moeten gebeuren vooraleer ik ga bleiten om een reactie ,ik ben door de vele tegenslagen daarin gehard.
            Ik heb geleerd om het leven te nemen zoals het is en nooit zelfmedelijden te hebben,de persoon die me dit geleerd heeft zit al een 40 jaar in een rolstoel en heeft multiple sclerose en die zou met veel plezier je zere rug willen overnemen als hij de rest maar kwijtraakt.Je zegt zelf dat je mischien de goorste mond van het forum hebt ,in veel gevallen kan ik je goed volgen maar niet altijd de manier waarop.
            Ik ben van het principe dat alles op een beleefde manier gezegd kan worden .Wat betreft je dat uit de tent lokken daar heb je zelf omgevraagd ,en ik heb niemand nodig om voor mij te spreken en ben oud en lelijk genoeg om het zelf te doen.

            Groeten Rusty
            Ik haat vriendjespolitiek

            Comment


            • #81
              in dat geval, rusty: het ga je goed. (ik zit zelf nog geen 40 jaar in een rolstoel, dus wat heb ik eigenlijk te klagen).

              niet dat ik recentelijk niet in een rosltoel gezeten heb, hoor, (al 24 jaar lang spartel ik tegen) maar ik kan er tenminste nog af en toe terug uitkomen, ook al gaat dat soms gepaard met veel vloeken en tieren.

              Comment


              • #82
                Euh..., waar ging het ook al weer over O ja, kritiek en foto's oid . Nou Rusty, als er ergens een beginnersvriendelijk forum is dan is het BD wel. Tuurlijk krijg je mensen die vaak op elkaar reageren maar dat is ook een soort Chinese beleefdheid. Wie stopt het eerst met buigen, zoiets. Bovendien staat bv sportfotografie erg ver af van abstracten. Ieder z'n meug. Maar ik heb ook een geheugen als een zeef dus dit soort dingen valt me nauwelijks op, dat van die vriendjespolitiek. En turven daar die ik niet aan .
                Groeten,
                Ronald
                http://fotografie.jouwweb.nl/

                Comment


                • #83
                  @Hustler ik ben niet de persoon met MS maar mijn vader.Ik hoop dat je nooit of te nimmer in een rolstoel raakt en pijnloos door het leven kunt gaan.
                  @Maturin Ik vind niet dat je moet reageren uit beleefdheid maar omdat je wat op te merken hebt op een foto of als je hem goed vind.
                  Die opmerkingen dan wel op een manier waar de mensen nog iets kunnen uit leren.Tot nu toe was het redelijk beginnersvriendelijk maar als ik lees dat sommigen vinden dat de fotos middelmatig worden ,wie zijn zij om daar over te oordelen?Bij de ene zal de foto als heel goed overkomen ,bij de anderen heel slecht.Bij mij is het stellen dat de fotos van anderen middelmatig zijn ,jezelf een betere fotograaf bent.Als ik soms de fotos zie van mensen die met beperkte middelen nog een mooie foto uit hun toestel halen dan heb ik daar meer respect voor dan voor iemand die een gelijke foto neemt maar voor duizenden euros materiaal staan heeft.
                  Nog zoiets is bij de 1 wordt een onscherpe foto als slecht beschouwd terwijl bij een ander die onder de chinese vriendelijkheid valt ,de foto als artistiek of het heeft iets omschreven wordt.
                  Er wordt teveel met 2 maten en 2 gewichten gewerkt en dat valt me tegen,ik ben van het principe iedereen is gelijk .

                  Groeten Rusty
                  Ik haat vriendjespolitiek

                  Comment


                  • #84
                    pas terug uit het buitenland,...vlug inloggen en naar mijn geliefd forum surfen.....

                    en dan weer een serieus item dat in een slagveld moet veranderen!!!

                    ik ben het moe,zo moe...

                    'Kga de CD'tjes branden van de shooting day in Mol (want anders krijg ik daar ook nog vroeg of laat , een scheldbui over mijne kop),versturen en dan mij koesteren in de leuke momenten en vriend(innen)en die ik hier heb gehad en leren kennen heb.

                    En kiepert dan maar verder str... over mekaars kop.

                    t'was fijn,bedankt tot ziens (op een ander forum)

                    Comment


                    • #85
                      Ja jongens zet er gewoon een punt achter.
                      Iedereen zit hier in zijn vrije tijd omdat ie het leuk vind, iets kan bijleren .... elkeen heeft zijn redenen waarom ie op BD zit enz .......
                      Laten we het zo ook houden en respecteer iedereens mening.
                      Je kan je gedacht ook zeggen zonder iemand te kwetsen.
                      Mischien kan je met een deelforum beginnen voor 'gevorderden' maar breek de beginners niet af, iedereen is ooit zo begonnen.
                      Aan de 'gevorderden' om hen daarin verder te helpen.
                      Vergeet niet dat BD dit succes ook heeft omdat iedereen er eens een foto kan posten.
                      Groetjes,

                      Rudi Petitjean

                      NATURE GALLERY

                      Comment


                      • #86
                        "Give me the critic bred in Nature's school,
                        Who neither talks by rote, nor thinks by rule;
                        Who feeling's honest dictates still obeys,
                        And dares, without a precedent, to praise."



                        Martin Archer, Sir Shee (1769-1850), Irish portrait painter, president of Royal Academy
                        http://www.razziphoto.com/

                        Comment


                        • #87
                          Even een dagje Keulen achter de rug.
                          Even Off-topic : Ik stond daar versteld van het verschil in prijzen in gelijking met hier.
                          Een Canon 300D lag daar in een etalage samen met de standaardlens, prijs 947 euro, inclusief. Voldoende in voorraad. Niet dat ik op zoek was naar een ander toestel, gewoon interesse, ik behoud mijne sony 717 zeker nog een tijdje, er is voor mij geen betere
                          Heb daar ook in een winkel geweest stampvol 2de handslensen wel overwegend Nikon. Ja voor de prijs moet je het niet meer laten nu, als het je ding is. Overigens wordt er vanaf februari een serieuse prijsdaling verwacht, hopelijk hebben de duitsers daar gelijk in.
                          .

                          Terug naar het topic :
                          Het is inderdaad juist de ene kan een foto goed de andere slecht vinden. Dat doet geen afbreuk dat je zelf ook een mening kan hebben. Waarom deze mening dan niet op een waardevolle manier geven ?
                          Je kan achter Je kritiek ook een vraagteken zetten.
                          Moeten steeds de anderen dan kritiek geven ? Wat wanneer niemand meer een waardevol kritiek geeft ?
                          Voor mij kan mooi, knap enz. best, als dat ook je eerlijke mening is, en je er verder niets aan kan toevoegen. En dat zal ik ook wel eens een keertje doen.
                          Maar indien je tegelijkertijd vind dat het op de ene of andere manier nog beter kan, waarom dat dan niet zeggen ? Dat maakt het forum zo interessant.
                          Tegelijkertijd stellen dat je je zelf onvoldoende bekwaam acht om over een foto te oordelen, dan is je commentaar "knap en dergeljke" m.i. ook niet veel waard onder mijn foto.

                          Waarom zou ik de mening van een beginner niet mogen weten ? Kan ik daar niets uithalen ? Of ik er iets uithaal is mijn zaak (en die van iedere poster) Uiteindelijk blijft de poster van de foto nog altijd baas wat die met die foto zal gaan doen !

                          Twijfel je aan een foto wel zeg het. Waarschijnlijk komt daar wel reactie op. Zo leer je ook om een foto te "lezen".

                          Posten om te posten heeft geen enkele zin. Daar worden we allemaal moe van.
                          Mijn betoog is : Er moeten er meerdere zijn die een waardevolle kritiek op de geposte foto's geven, om vooral showcase en beoordeel mijn foto interessant te houden. En ja, we moeten de posters ook zelf doen nadenken over hun eigen foto's. Geef dus kritiek !
                          Het gaat voor mij niet over de zoveelste vogel, spin of wat dan ook, maar wel over de zoveelste op dezelfde manier gemaakte foto dikwijls, zelfs al heeft die een ander onderwerp en daar bedoel ik dan niet in de eerste plaats de beginners mee

                          Degenen die langer op het forum zitten zullen daar wat rapper last mee hebben, want voor de beginners zijn dit allemaal nieuwe foto's, is het dan niet logisch dat die zeggen whaw knappe foto, en ze zijn het ook héél dikwijls. Niet altijd maar dat zal ik dan wel weten te zeggen tegen de poster En hopelijk ik niet alleen.

                          Oei weer een lange reply

                          Comment


                          • #88
                            Originally posted by Cois
                            Jongens,jongens toch.
                            Ben hier weg,dat is hier soms toch nogal een kindercreche.
                            Ik ga naar foto's kijken op een ander forum.
                            Groot gelijk Francois, dat ga ik geloof ik ook maar doen.

                            Groetjes, JantjeB,
                            Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                            Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                            Comment


                            • #89
                              Zeg mannen,wat heeft dit nu allemaal nog te maken met foto's en kritiek?(alhoewel,kritiek is er genoeg)

                              Als je natuurlijk begint te zoeken en te vergelijken zal je altijd wel beoordelingen vinden die niet met elkaar stroken.Voor de ene is de foto te scherp en voor de andere had hij net een tikje scherper gemogen.En wat dan nog?Het zijn mensen die de foto's beoordelen en geen machines.

                              En wat betreft de vriendjespolitiek.Er zijn heel wat BD'ers die hier al lang vertoeven en die elkaars foto's en stijl zijn beginnen te waarderen en elkaar natuurlijk volgen op dit forum.Daar stoor ik me helemaal niet aan.Ik denk niet dat men op BD iemand laat links liggen.Ik ken niet zoveel van andere fora maar als er 1 sociaal ingesteld fotoforum is dan zal het BD wel zijn.Dus klaag eens wat minder...

                              Danny's Photosite

                              Comment


                              • #90
                                deze topic hoort meer thuis in "s h i t -chat"...

                                Comment

                                Working...
                                X