Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe begin je eraan?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoe begin je eraan?

Oorspronkelijk geplaatst door ErrEs Bekijk bericht
    Heeft hier ook iemand een foto om te beoordelen? We zitten tenslotte infotohoek..
    gelukkig een reactie.
    dacht deze keer..........eens afwachten!
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      gelukkig een reactie.
      dacht deze keer..........eens afwachten!
      grt,bouk.

Ik zat al te denken waar blijft Bouk

Even terug on topic (los van dat er geen foto gepost werd).

Ik heb ook geen tijd om opleiding te volgen. 3 kinderen steek je inderdaad niet in je broekzak. Na lang twijfelen heb ik vorig week besloten een online opleiding te bestellen via nti.be. Niet goedkoop, maar ik had een post gezien op een forum op belgiumdigital.com met enkele positieve reacties (los van de prijs).

Ik kreeg het eerste cursusdeel toegestuurd. Het boek ziet er "af" uit. Via zelfstudie moet je opdrachten (bvb. foto's ter beoordeling, oplossingen opdrachten per hoofdstuk, ...) insturen via e-mail naar je docent. En huiswerk maken op een forum.
      Via een forum kom je in contact met andere studenten en hun fotowerk.
      Ik heb gisteren hoofdstuk 1 afgewerkt, en m'n eerste huiswerk ingestuurd.
      Ze rekenen 9 maand voor de opleiding (als je het tempo niet kan volgen kan je gratis 6 maand verlengen), 20 hoofdstukken, 3 cursusboeken (camera, fotograferen, en nabewerking). Je kan ook (optioneel) praktijkdagen bijwonen in Belgie en Nederland (bvb. Oostende, stadsfotografie in Brussel, Antwerpen, ...). Mijn docent is een fotograaf uit Amsterdam (http://www.martheinsmit.com).

Ik zal later eens een update posten van het verdere verloop in een beter passend forum.

Groeten,
      Stefan

Comment

[Mod]
        Ik heb het topic verplaatst van de Fotohoek - Beginnershoek naar Algemeen.
        In de Fotohoek is het de bedoeling om foto's te plaatsen ter beoordeling.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door steenkst Bekijk bericht
          Ik zat al te denken waar blijft Bouk
          Idem. Maar ik dacht ook: Bouk hoeft die last toch niet alleen te dragen..

Comment

Koop gewoon die tweedhandscamera die je je kan of wil permitteren.
            In het begin heeft wat je koop echt weinig belang.

Vermits je in het stadium van de slapeloze nachten zit, denk ik dat je al een mooi onderwerp hebt om op te oefenen.
            Dus heel veel foto's maken, en dan veel foto's weggooien en er uit leren.

Comment

Uit eigen ervaring: Hoe minder je kent van fotografie, hoe makkelijker het is, hoe meer je ervan kent, hoe moeilijker het wordt

Mvg,
              Frederic

Comment

nog een tipje: "pruts" met sluitertijden, diafragma en isowaarden...

ik doe dat zelf ook bij het trekken van foto's, het voordeel aan digitaal, is dat je op je scherm het resultaat al kan bekijken, is het te licht, sluitertijd verkorten enzo...
                Mijn Blog
                D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marieke28 Bekijk bericht
                  Hier geen tijd wegens werken, kindjes, verbouwingen...
                  Nog een vraagje: is het 'veilig' om ergens 2dehands op het net een camera te kopen? Welk toestel is een recent model dat ideaal is voor een beginner? Ik zou inderdaad beetje bij beetje proberen wat bij te leren.
                  Zelf ben ik ook niet vies van tweedehands. Mijn laatste camerbody en telelens komen van forumleden hier. 2 keer ben ik hier op uiterst sympathieke mensen gestoten en de zaak zonder problemen afgehandeld . Meestal zie je wel aan de staat van het materiaal hoe het behandeld geweest is en met simpele testjes weet je snel meer. Ik laat wel niets opsturen, ik koop enkel als ik het mag testen.
                  Als je liever niet via het net koopt, kan langs de lokale fotoboeren passeren. Die hebben meestal wel 2dehandsmateriaal liggen en kunnen u op weg helpen met je keuwe + je krijgt er nog een aantal maanden garantie er bovenop. Ik weet niet van waar je bent maar rond het antwerpse zijn er een aantal fotozaken met aardig wat 2dehands materiaal.

Comment

Working...
                  X