Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

communiefoto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: communiefoto's

Oorspronkelijk geplaatst door magietje Bekijk bericht
    ja het overvalt mij ook hoor. Maar collega zou de foto's anders zelf maken met een gewoon kodakske dus denk da het dan met relfexcamera toch al iet beter zou zijn.
    Het is niet het toestel dat de foto maakt, maar de fotograaf... Wat je hier boven schrijft is geen garantie. Mijn eerste digitale communiefoto's maakte ik met een compactje met 3.2 miljoen pixels. Mijn vrouw had onze analoge, veel betere, camera ter hand en maakte daar foto's mee. 't Was raar... nadien kozen de mensen bijna allemaal foto's van mij, met dat nietige compactje, om te laten bijmaken, terwijl de foto's die met de analoge camera gemaakt waren, kwalitatief veel beter waren (veel mooiere tinten).
    (Ik zeg 't niet om mezelf te bestoefen, maar gewoon als tegenvoorbeeld voor jouw stelling...)

Mvg
    Chris

Comment

Ik blijf zoiets ongelooflijk vinden dat mensen per definitie denken: oh, hij/zij heeft een DSLR dus moet deze wel schitterende foto's kunnen maken.
      Beste, op zijn Engels gezegd: walk away from it.
      Dit zal alleen maar teleurstelling geevn voor jou en de collega. Zomaar even een fotootje trekken lijkt me niet verstandig maar dit is dan maar mijn idee.

Comment

Bij CVO Ieper is er een cursus 'digitale fotografie met spiegelreflex'. Dus specifiek voor reflextoestellen. Zeer interessant. Ik begin nu aan de tweede reeks.
        Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
          Het is niet het toestel dat de foto maakt, maar de fotograaf ... Wat je hier boven schrijft is geen garantie. Mijn eerste digitale communiefoto's maakte ik met een compactje met 3.2 miljoen pixels. Mijn vrouw had onze analoge, veel betere, camera ter hand en maakte daar foto's mee. 't Was raar... nadien kozen de mensen bijna allemaal foto's van mij, met dat nietige compactje, om te laten bijmaken, terwijl de foto's die met de analoge camera gemaakt waren, kwalitatief veel beter waren (veel mooiere tinten).
          (Ik zeg 't niet om mezelf te bestoefen, maar gewoon als tegenvoorbeeld voor jouw stelling...)

Mvg
          Chris
          Da's het eerste zinnetje dat iemand die aan fotografie doet moet vanbuiten leren.
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            Ik blijf zoiets ongelooflijk vinden dat mensen per definitie denken: oh, hij/zij heeft een DSLR dus moet deze wel schitterende foto's kunnen maken.
            Dit zal alleen maar teleurstelling geevn voor jou en de collega. Zomaar even een fotootje trekken lijkt me niet verstandig maar dit is dan maar mijn idee.
            Ik sta hier volledig achter! Eerst je camera door en door kennen en dan nog aan je belichting en compo werken.....dan eens gaan nadenken of je zo'n shoot aankan.
            Dit lijkt mij geen goed plan....legt zoveel spanning op je schouders,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
              Ik sta hier volledig achter! Eerst je camera door en door kennen en dan nog aan je belichting en compo werken.....dan eens gaan nadenken of je zo'n shoot aankan.
              Dit lijkt mij geen goed plan....legt zoveel spanning op je schouders,
              Eigenlijk is het andersom...
              Eerst moet je een plan hebben, en dan kan je het gaan uitvoeren.
              Zelfs met geen kennis van je toestel, op stand "Automatisch" of "Scene-Portret" of "P", kan je compositorisch en naar idee sterke foto's maken. Dat toestel gaat zijn best doen om "in de buurt" te komen, en waarschijnlijk gaat het amper opvallen.
              De kennis van je toestel en van de techniek maakt het makkelijker om goede en juistere foto's te maken, en naar licht, en naar kleur en naar scherpte en scherptediepte toe.
              Ik meen dat "het idee", vooral de manier van fotograferen, belangrijker is dan de techniek. Sommige mensen hebben "het" nu eenmaal, om keer op keer mooie beelden te produceren, zonder veel kennis van hoe ze het "technisch" gedaan hebben. Anderen moeten echt gaan zoeken naar een beeld.

Mvg
              Chris

Comment

ik geloof zeker wat jullie zeggen en sta hier ook helemaal achter! compositie en belechting en ideetjes hebben is bij fotografie heel belangrijk!
                daarom had ik echt graag die cursus bij cvo gevolgd, ben niet echt tevreden dat ik nog op een wachtlijst kom van januari dus nergens een zekerheid heb dat ik kan beginnen met een cursus! wil er nu al aan beginnen :-)
                zelf al proberen natuurlijk maarja ...

Comment

Ik zou in uw geval eens wat proef foto's maken met de communiekant of met iemand anders, en dan uw foto's eens goed bekijken, je ontdekt dan al vele dingen waar je op moet letten.
                  Ik noem wat beginnersfouten: totaalfoto zonder voeten, toestel scheef gehouden, halve gezichten, foto's waar ze van te ver op staan enz.
                  Meestal valt het wel mee hoor die communiekanten zijn dikwijls zo fier dat ze graag op de foto gaan dat ze soms zelf al mooi gaan staan voor op de foto.
                  Natuurlijk als je een hoop ervaring hebt word de kans op mooie foto's wel flink groter maar ja we zijn allemaal van 0 moeten beginnen.
                  De foto's gaan toch al zeker beter zijn dan dat ze met een klein kodakske zijn gemaakt he, de mevrouw verwacht toch ook niet de kwaliteit van een beroepsfotograaf als ik het zo lees.
                  D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door magietje Bekijk bericht
                    ik geloof zeker wat jullie zeggen en sta hier ook helemaal achter! compositie en belechting en ideetjes hebben is bij fotografie heel belangrijk!
                    daarom had ik echt graag die cursus bij cvo gevolgd, ben niet echt tevreden dat ik nog op een wachtlijst kom van januari dus nergens een zekerheid heb dat ik kan beginnen met een cursus! wil er nu al aan beginnen :-)
                    zelf al proberen natuurlijk maarja ...
                    Oefen alvast en plaats de foto's in de beginnershoek. Van de feedback leer je enorm veel. DAT is mijn cursus geweest Dus hop hop...schieten maar!

Comment

laat eens iets zien wat je zoal maakt...

als je de techniek niet beheerst... alles op automatisch zetten en je vooral concentreren op een mooie compositie... gewoon op't gevoel werken...
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oefen alvast en plaats de foto's in de beginnershoek. Van de feedback leer je enorm veel. DAT is mijn cursus geweest Dus hop hop...schieten maar!
                        Een betere cursus is er imho ook niet (de praktijk).
                        Mijn objectieven zijn all round...

Comment

De mijne ook hoor.
                          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

laat je niet afschrikken door opmerkingen als: lopen voordat je kunt wandelen.
                            Probeer het gewoon uit. Zorg dat er tijd genoeg is om evt. nog een andere fotograaf in te schakelen, mocht het echt niets worden (maar daar hoef je vooraf echt niet vanuit te gaan).
                            Bedenk en bespreek wat er mogelijk, gewenst of leuk gevonden wordt en ga aan de slag.
                            Kijk wel even na het aanwezige licht (is het buiten of binnen?). Als er te hard licht is, is het lastiger, wanneer er maar weinig licht is, is het ook lastig. Als er gewoon niet te fel maar wel genoeg licht is, dan heb je de grootste kans van slagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                              Niet meer dan alleen maar een terechte opmerking! In zo'n vroeg stadium zou ik me zeker niet aan zo'n dergelijke reportage wagen.
                              www.brunodyserinck.be
                              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

topic verplaatst van camera's naar algemeen
                                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                                X