Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FotoSG bedrog?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: FotoSG bedrog?

    @Flexfoto

    Als je alleen voor de winkel/showroom van FotoSG komt, zou ik het risico niet nemen, mocht je er nog een paar dagen Friesland aan willen plakken is het een overweging waard. Op de diverse fora is te lezen dat mensen voor een dichte deur zijn komen te staan. Ik kan de situatie nu niet op waarde inschatten, maar feit is dat mensen zowel per e-mail als telefonisch geen contact met FotoSG kunnen krijgen. Mogelijk dat je de de nederlandse fora kunt blijven volgen omtrent de laatste ontwikkelingen. Ik ken je situatie natuurlijk niet, maar ik zou als ik jou was er boven op blijven zitten.....

    Comment


    • #32
      Re: FotoSG bedrog?

      Heb afgelopen zondag bij Photokina de stand van Benel (leverancier aan Fotosg en Prostudio) spullen van Linkstar en FE besteld en 2 dagen later ook ontvangen.

      Terwijl ik bij Prostudio het verhaal kreeg dat ze al 7 a 8 maanden op spullen van Linkstar zat te wachten. Heb daarom mijn bestelling van 7 maanden geleden geannuleerd en mijn geld teruggevraagd en gelukkig ook gekregen. Heel apart dat Benel alles gewoon op voorraad heeft

      Begint allemaal toch naar faillisement en oplichting te ruiken
      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

      Comment


      • #33
        Re: FotoSG bedrog?

        Als ik aangifte wil doen bij de politie; mag dat bij de lokale politie (Belgische) of juist over de grens (Nederlandse)?
        Nico Magherman - http://www.flexfoto.be - http://www.modellenshoot.be - http://www.facebook.com/flexfoto

        Comment


        • #34
          Re: FotoSG bedrog?

          Ik heb rechtstreeks contact gehad met de politie in Harlingen. Die lijken er ofwel ook niet veel aan te kunnen doen, ofwel spelen ze onder hetzelfde hoedje. Ik weet niet goed wat ik uit hun antwoorden moet afleiden ...
          canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

          Comment


          • #35
            Re: FotoSG bedrog?

            Ik weet niet of iemand het vanmorgen gehoord heeft, maar vanmorgen is mijn voorval hier vermeld geweest op Radio 2 tijdens 'Inspecteur De Caluwe'. Conclusie: FotoSG zijn een bende oplichters waaraan weinig kan gedaan worden. Heel Vlaanderen is bij deze gewaarschuwd.
            canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

            Comment


            • #36
              Re: FotoSG bedrog?

              Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
              Terwijl ik bij Prostudio het verhaal kreeg dat ze al 7 a 8 maanden op spullen van Linkstar zat te wachten.

              Begint allemaal toch naar faillisement en oplichting te ruiken
              Even een berichtje van Prostudio... Wij zijn ook flink bedonderd door FotoSG. Dat was de distributeur van Linkstar waar vandaan wij spullen inkochten. Ook wij hebben hier nog flink wat geld in zitten wat wij niet terug krijgen en ons is ook altijd voorgehouden dat de spullen niet leverbaar waren. En dat blijkt dus helemaal niet het geval te zijn...

              Wij zijn inmiddels zelf weer "back to business" met Linkstar want we kunnen het weer volop leveren, maar het geld wat wij nog tegoed hebben van FotoSG hebben wij ook nog niet terug gezien. Zelf zijn we inmiddels een juridische procedure begonnen tegen dit bedrijf want wij zijn niet van plan ons zomaar te laten bestelen.

              Voor de duidelijkheid, Prostudio is NIET hetzelfde bedrijf als FotoSG en wij zijn al helemaal niet failliet. Linkstar is volop leverbaar en binnen 2 a 3 dagen na ontvangst van betaling worden goederen verzonden. Indien iets niet voorradig is leveren wij een alternatief wat net zo goed is, of naar keuze het geld retour op de rekening van de klant.

              Ook wij zijn niet blij maar wel strijdlustig om op te komen voor onze rechten!

              Dit krijgt ongetwijfeld een vervolg en indien mogelijk zal ik hier updates plaatsen.

              Groet,
              Cor van Dijk
              Prostudio.nl
              Prostudio.nl
              Nu tot het eind van het jaar 10% korting op Linkstar flitssets!

              Comment


              • #37
                Re: FotoSG bedrog?

                Oorspronkelijk geplaatst door Cvdijk Bekijk bericht
                Even een berichtje van Prostudio... Wij zijn ook flink bedonderd door FotoSG. Dat was de distributeur van Linkstar waar vandaan wij spullen inkochten. Ook wij hebben hier nog flink wat geld in zitten wat wij niet terug krijgen en ons is ook altijd voorgehouden dat de spullen niet leverbaar waren. En dat blijkt dus helemaal niet het geval te zijn...

                Wij zijn inmiddels zelf weer "back to business" met Linkstar want we kunnen het weer volop leveren, maar het geld wat wij nog tegoed hebben van FotoSG hebben wij ook nog niet terug gezien. Zelf zijn we inmiddels een juridische procedure begonnen tegen dit bedrijf want wij zijn niet van plan ons zomaar te laten bestelen.

                Voor de duidelijkheid, Prostudio is NIET hetzelfde bedrijf als FotoSG en wij zijn al helemaal niet failliet. Linkstar is volop leverbaar en binnen 2 a 3 dagen na ontvangst van betaling worden goederen verzonden. Indien iets niet voorradig is leveren wij een alternatief wat net zo goed is, of naar keuze het geld retour op de rekening van de klant.

                Ook wij zijn niet blij maar wel strijdlustig om op te komen voor onze rechten!

                Dit krijgt ongetwijfeld een vervolg en indien mogelijk zal ik hier updates plaatsen.

                Groet,
                Cor van Dijk
                Prostudio.nl

                Mijn comment over oplichting en faillisement was ook gericht op FotoSg hoor :-)
                Dat Prostudio een van de vele slachtoffers van die oplichters is, dat was me al lang duidelijk.
                D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                Comment


                • #38
                  Re: FotoSG bedrog?

                  Nee, dat snap ik hoor! Het is alleen even ter verduidelijking voor mensen die denken dat wij hetzelfde bedrijf zijn onder een andere naam. EN om aan te geven dat Linkstar gewoon snel leverbaar is en dat er voldoende artikelen zijn om een pakhuis mee te vullen.

                  Groet,
                  Cor
                  Prostudio.nl
                  Nu tot het eind van het jaar 10% korting op Linkstar flitssets!

                  Comment


                  • #39
                    Re: FotoSG bedrog?

                    FotoSG is bij deze een frauduleuze firma. Ik heb enkele weken geleden een aangetekende brief gestuurd om m'n geld terug te eisen. Bel ik vandaag naar de Post om te vermelden dat ik hier nog geen nieuws van heb ontvangen. Krijg ik bericht dat ik die binnenkort ga terugkrijgen omdat het 'adres niet klopt', terwijl dit wel MOET kloppen, aangezien dit ook het adres is waar de politie is heengegaan.
                    Hier wordt een vuil spelletje gespeeld door FotoSG.
                    canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

                    Comment


                    • #40
                      Re: FotoSG bedrog?

                      Ik heb gisteren aangifte gedaan, zodra ik meer hoor laat ik t jullie weten.

                      @gothim welk adres heb je gebruikt?

                      Comment


                      • #41
                        Re: FotoSG bedrog?

                        Het adres op de website (Marconistraat of zoiets)
                        canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

                        Comment


                        • #42
                          Re: FotoSG bedrog?

                          @gothtim privéadres is (was) waaronder zij ingeschreven staan bij de KVK: A S Talmastraat 30, 8862WV Harlingen. Marconistraat is het winkelpand.

                          Comment


                          • #43
                            Re: FotoSG bedrog?

                            Zoals je op de webpagina TROSRADAR hele verhalen kunt lezen en we daadwerkelijk worden opgelicht is t meest trieste van het hele verhaal dat de website van FotoSG dus nog gewoon online is en er dagelijks slachtoffers bijkomen die van niks weten, bestellen en betalen, dat terwijl hun showroom al geheel is uitgeruimd, de leveranciiers niet meer leveren aan fotoSG en oude en nieuwe klanten dus nooit meer iets zullen ontvangen en betalen voor lucht. Dit kan kennelijk gewoon doorgaan, dat terwijl de oplichter in kwestie vrolijk vanavond op een locatie in Harlingen zijn nieuwe CD gaat presenteren met mijn geld.....te triest voor woorden.... Ik heb er eigenlijk gewoon geen woorden meer voor....ik ben 456,00 euro kwijt...en volgens anonieme tips " valt er bij fotoSG niets meer te halen".....

                            Comment


                            • #44
                              Re: FotoSG bedrog?

                              Bedankt voor de informatie. Hopelijk worden er gerechtelijke stappen ondernomen.
                              Nico Magherman - http://www.flexfoto.be - http://www.modellenshoot.be - http://www.facebook.com/flexfoto

                              Comment


                              • #45
                                Re: FotoSG bedrog?

                                Heb daar vorig jaar een flitsset gekocht, moest wel wat wachten en eens bellen maar verder geen problemen. Is toch wel erg dat die gewoon nog on-line staan zeg
                                I love my D500

                                Comment

                                Working...
                                X