Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FotoSG bedrog?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: FotoSG bedrog?

    Niet echt lichttechnieken dus verplaatst naar Algemeen
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #17
      Re: FotoSG bedrog?

      Over foto SG kan ik weinig zeggen, maar het is mij duidelijk opgevallen dat er overal leverings problemen zijn op moment. Meerdere items zijn bij haast alle winkels in bestelling.

      grtz,
      Helen
      vriendelijke groeten, Helen
      Updated WWW.HELENICA.NL
      ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

      Comment


      • #18
        Re: FotoSG bedrog?

        Gisteren ben ik persoonlijk langs geweest en ben pas de deur uitgegaan toen ze me een afschrift van de bank lieten zien dat het geld geretourneerd was. Dus dat werkt.

        Mijn indruk was ooit goed van de winkel, was er ooit geweest. Nu was het een zooitje geworden. Ze liegen alles aan elkaar en houden je aan het lijntje.

        De politie in Harlingen adviseerde om aangifte te doen en zijn zeker geinteresseerd als er meerdere gedupeerde zijn. Dus ik zou zeggen verenigd u en doe allen aangifte van oplichting.

        Mijn advies. Geloof niet meer in deze winkel want je bent je geld kwijt.
        Als je je geld terug wilt waag een retourtje Harlingen. Niet te vroeg komen anders zit je de hele dag in de winkel op je geld te wachten :-).

        Comment


        • #19
          Re: FotoSG bedrog?

          Oorspronkelijk geplaatst door palermo Bekijk bericht
          Gisteren ben ik persoonlijk langs geweest en ben pas de deur uitgegaan toen ze me een afschrift van de bank lieten zien dat het geld geretourneerd was. Dus dat werkt.

          Mijn indruk was ooit goed van de winkel, was er ooit geweest. Nu was het een zooitje geworden. Ze liegen alles aan elkaar en houden je aan het lijntje.

          De politie in Harlingen adviseerde om aangifte te doen en zijn zeker geinteresseerd als er meerdere gedupeerde zijn. Dus ik zou zeggen verenigd u en doe allen aangifte van oplichting.

          Mijn advies. Geloof niet meer in deze winkel want je bent je geld kwijt.
          Als je je geld terug wilt waag een retourtje Harlingen. Niet te vroeg komen anders zit je de hele dag in de winkel op je geld te wachten :-).
          Een beetje extreme en overdreven actie zeg!
          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

          Comment


          • #20
            Re: FotoSG bedrog?

            Google eens en je komt (helaas) veel meer personen tegen die sinds dit jaar problemen hebben met dit bedrijf. Op diverse fotofora vind je hier veel over terug.

            Voor wat betreft de voorraden, van in ieder geval Falcon Eyes artikelen. Er zit 1 importeur in NL. Die hier eerder ook al werd genoemd. Eerder dit jaar was er een groot tekort aan artikelen, grotendeels door problemen in China. Momenteel zijn de Falcon Eyes producten grotendeels allemaal voldoende op voorraad bij de importeur.

            Zelf zijn wij één van die vele leveranciers. Onze ervaring is inderdaad, dat wanneer iets niet op voorraad is bij de importeur, het heel onzeker is wanneer de artikelen per schip in NL aankomen. De importeur besteld voldoende, maar er wordt niet altijd uitgeleverd. De importeur weet ca. 1,5 week van tevoren wat er in de container zit.

            Tip voor de 'kopende klanten'. In vele (web)winkels staan momenteel de artikelen op status 'in bestelling' of 'niet op voorraad'. Terwijl vele artikelen wel op voorraad zijn bij de importeur. Wanneer dit het geval is, bel de winkel in kwestie en vraag hen te informeren bij de importeur naar de voorradigheid en/of levertijd. Binnen enkele minuten hebben zij een antwoord. En ga daarna pas over tot bestellen.

            Hoe gaan wij hierin te werk, wij hebben vrijwel geen voorraad. Wij adviseren klanten op werkdagen contact op te nemen en te informeren naar de actuele voorraad. Hebben wij de artikelen zelf niet op voorraad, dan nemen wij contact op met de importeur. Is iets daar wel op voorraad, geen probleem, levertijd 2/3 werkdagen. Is iets niet op voorraad, maar zit het in de container die onderweg is, geven wij dit aan de klant door en is er een levertijd van ca. 2 weken. Wanneer het niet op voorraad is en het zit ook niet in de aankomende container, dan is het de keus aan de klant om te kiezen voor een vervangend artikel, de bestelling in zijn geheel te annuleren, of te wachten tot de onbekende leverdatum.

            Deze informatie heeft niet veel te maken met de betreffende fotozaak, maar geeft hopelijk wat opheldering omtrent de voorradigheid van in ieder geval de Falcon Eyes producten.
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

            Http://www.ikzaghet.nl Canon 50D + Canon 18/55 + Sigma 55-200 + SIGMA 70-200 F2.8

            Comment


            • #21
              Re: FotoSG bedrog?

              Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
              FotoSG is normaal perfect betrouwbaar hoor. Ze zijn wel wat laks bij het beantwoorden van vragen soms.

              Falcon Eyes is amper of niet leverbaar als het niet in stock is. Wachttijden die oplopen tot 6 maanden of meer.
              Cameranu.nl heeft een uitgebreid assortiment in falconeyes flitskoppen (en andere merken). OP VOORRAAD! Net nog besteld, binnen 2 dagen binnen

              Comment


              • #22
                Re: FotoSG bedrog?

                Bij mij ging het om profoto spullen. FotoSG zei tegen mij dat de spullen besteld waren bij de leverancier en dat ik daarop moest wachten. Na maanden wachten ben ik zelf met de leverancier gaan bellen die zei geen bestelling ontvangen te hebben van FotoSG. Dus Fotosg zat gewoon te liegen tegen mij. Zelf hadden ze ook problemen met betalingen van FotoSG.

                Comment


                • #23
                  Re: FotoSG bedrog?

                  Heb de importeur nog eens gecontacteerd en die ging nogmaals contact opnemen met FotoSG.
                  Ik heb zelf ook al tientallen keren geprobeerd hen te telefoneren vandaag, maar ik word elke keer opnieuw geconfronteerd met een bezettoon.
                  canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

                  Comment


                  • #24
                    Re: FotoSG bedrog?

                    Heb in april Falcon Eyes materialen besteld, tot op heden nog niets ontvangen. Allemaal smoesjes over levering en laatste week zelfs over 'een inbraak in het pand'... het wordt steeds ongeloofwaardiger. Die bezet-toon krijg ik ook steeds... frustrerend. Heb wel een email gekregen afgelopen maandag dat de levering was verzonden (vanaf de leverancier), maar heb dus nog niets binnen. Heb ook geen idee waar de leverancier zit en hoe lang het zou kunnen duren mocht het waar zijn dat het verzonden is.

                    Fijn om wat reacties van anderen te lezen, ben dus niet de enige...

                    Comment


                    • #25
                      Re: FotoSG bedrog?

                      Heb begin juli ook van alles besteld. 'k Heb ook een paar keer contact mogen opnemen. Blijkbaar was de prijs gestegen buiten deze in de mail (verzendingskosten). Moest ik zelf geen contact opgenomen hebben waren ze nog altijd op "extra geld" aan het wachten...
                      Dan was het vakantie bij de leverancier, dan bij hen (volgens een telefonisch onderhoud een paar weken geleden). Begin september ging er een groot deel geleverd worden. Ik wacht nog steeds. Op mijn mails wordt niet gereageerd, ik krijg geen telefonisch contact meer. Nu geprobeerd een fax te sturen... Ik denk er aan om mijn studiomateriaal te gaan halen bij een andere winkel (fysiek naar een winkel in Belgie).
                      Als ze toch nog leveren ga ik proberen deze tweedehands te verkopen ofwel ga ik proberen via een advocaat of zelf rijden (wel ver in Nederland) om mijn geld.
                      Nico Magherman - http://www.flexfoto.be - http://www.modellenshoot.be - http://www.facebook.com/flexfoto

                      Comment


                      • #26
                        Re: FotoSG bedrog?

                        krijg hier toch wel een deja vu gevoel bij.
                        hebben we zo iets al eerder gehad op BD. (C van I)
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #27
                          Re: FotoSG bedrog?

                          Hoi,

                          Begin Juli hetzelfde besteld en dezelfde dag betaald tot op heden nog niets ontvangen.
                          Ik heb al twee mails gestuurd waarop geen reactie, ik heb ook al telefonisch contact opgenomen waar ze me wisten te vertellen dat de betaling binnen was verder niets.

                          Ik hoop dat dit maar goed komt want ook ik maak me een beetje zorgen...

                          mvg,

                          Marnix
                          I shall love the whole world,But I shall control Only myself.

                          Comment


                          • #28
                            Re: FotoSG bedrog?

                            Vrijdag contact opgenomen met de leverancier van FOTOSG, die vertelden mij dat fotosg problemen heeft en dat ze daarom alles stil hebben gelegd, ook zij wachten nog op betalingen. Ik ben bang dat fotosg bijna failliet is en we kunnen fluiten naar geld en spullen. Ze zijn dus niet in eerste instantie bedrog, maar gewoonweg problemen gekregen.

                            Comment


                            • #29
                              Re: FotoSG bedrog?

                              Ik heb mij maar even geregistreerd op dit forum. Ik woon in Nederland en bezoek af en toe deze site en daarbij het forum. Ik zag in het forum deze discussie omtrent de leveringsproblemen van FotoSG.

                              Graag wil ik jullie even attent maken op een discussie op het Nederlands forum DutchPhotoZone. Op dit forum is ook een aardige thread bezig omtrent FotoSG. Misschien dat daar wat meer info voor jullie in staat.

                              http://dutchphotozone.com/viewtopic.php?f=43&t=64827

                              Comment


                              • #30
                                Re: FotoSG bedrog?

                                Loont het de moeite om naar hun winkel te rijden in Noord Holland? Ik zou mijn geld terug vragen; maar het is wel 330km (enkel). Dus ik wil zeker zijn dat ik niet voor niets rij.
                                Nico Magherman - http://www.flexfoto.be - http://www.modellenshoot.be - http://www.facebook.com/flexfoto

                                Comment

                                Working...
                                X