Ik heb eind juli 2 albums besteld bij FOTO.COM, daar ik in het verleden steeds goede ervaring heb gehad met deze leverancier.
Bij het krijgen van het betreffende album heb ik gemerkt dat de kwaliteit van sommige pagina's echt ondermaats was. Ook werden de kaders rond de foto's niet afgeprint zoals het hoort.
Ik heb van mijn problemen melding gemaakt, maar sindsdien verloopt de communicatie niet erg vlot. Inmiddels sleept dit al drie weken aan en heb ik mijn geld teruggevraagd, zoals vermeld staat in hun garantiebepalingen.
Plots is de herdruk van de albums verwerkt en werden deze verzonden, zodat de albums niet kunnen terugbetaald worden... TENZIJ ik de albums vernietig en hiervan het bewijs lever.
Moraal van het verhaal: als klant krijg je een product dat niet overeenstemt met wat je mag verwachten, wordt je klacht niet echt met de nodige zorg behandeld en moet je op het einde van de rit ook nog eens het initiatief nemen om hen aan te tonen dat de albums vernietigd werden om je centen terug te krijgen... Klantvriendelijkheid is hier dus ver te zoek
Is er nog iemand die gelijkaardige problemen heeft ondervonden met FOTO.COM? Iemand bij FOTO.COM iemand telefonisch kunnen bereiken?
Thx,
Toine
Bij het krijgen van het betreffende album heb ik gemerkt dat de kwaliteit van sommige pagina's echt ondermaats was. Ook werden de kaders rond de foto's niet afgeprint zoals het hoort.
Ik heb van mijn problemen melding gemaakt, maar sindsdien verloopt de communicatie niet erg vlot. Inmiddels sleept dit al drie weken aan en heb ik mijn geld teruggevraagd, zoals vermeld staat in hun garantiebepalingen.
Plots is de herdruk van de albums verwerkt en werden deze verzonden, zodat de albums niet kunnen terugbetaald worden... TENZIJ ik de albums vernietig en hiervan het bewijs lever.

Moraal van het verhaal: als klant krijg je een product dat niet overeenstemt met wat je mag verwachten, wordt je klacht niet echt met de nodige zorg behandeld en moet je op het einde van de rit ook nog eens het initiatief nemen om hen aan te tonen dat de albums vernietigd werden om je centen terug te krijgen... Klantvriendelijkheid is hier dus ver te zoek

Is er nog iemand die gelijkaardige problemen heeft ondervonden met FOTO.COM? Iemand bij FOTO.COM iemand telefonisch kunnen bereiken?
Thx,
Toine
Beste,
De correcties die moesten gebeuren op uw bestelling, zijn geen dingen die van vandaag op morgen kunnen gebeuren.
Op 2/08 werden de correcties die moesten gebeuren doorgegeven.
Helaas is hier wat tijd over gegaan en werd de correcte versie pas door ons op 18/08 ontvangen, waardoor deze dan pas terug in productie is kunnen gaan.
Wij stellen ook vast dat de herdruk van uw bestelling gisteren werd afgerond en verzonden.
U mag deze dan ook eerstdaags verwachten.
Hierdoor kan ik deze niet meer annuleren
Wat u wel nog kan doen, is ons na ontvangst een bewijs verzenden dat u de bestelling vernietigd heeft.
Zodoende kunnen wij u deze dan wel terugbetalen.
U mag dit doen adhv een foto of scan van de snippers van de bestelling die u in bijlage aan een mail toevoegt.
Onze excuses voor het ongemak!
Met vriendelijke groeten,
Inge
Dutch Customer Support Foto.com
Op 24/08/2010 18:55, Anthonny De Ron schreef:
Geachte,
Bij een van uw eerste mails beloofde u mij op de hoogte te houden van de gang van zaken. Pas nadat ik uw diensten een week later contacteerde wist u mij te zeggen dat men bezig was met de correcties. Nu ik na 14 dagen opnieuw informeer naar de stand van zaken blijkt dat de albums pas op 18 augustus werden gecorrigeerd en zullen verstuurd worden.
Ik stel vast dat er niet alleen in het productieproces soms fouten durven sluipen, ook de communicatie verloopt blijkbaar niet altijd even klantvriendelijk en vlot.
De fotoalbums werden inmiddels al opnieuw besteld bij een andere leverancier. Daarom had ik nogmaals willen vragen om mij de 'geld-terug-garantie' te bieden die jullie beloven op de website.
Ik hoop dat dit euvel, dat inmiddels nagenoeg een maand aansleept, op een gepaste wijze zal opgelost worden.
Met vriendelijke groet,
Anthonny De Ron
----- Original Message -----
From: Klantendienst België
To: Anthonny De Ron
Sent: Tuesday, August 24, 2010 2:23 PM
Subject: Re: Producten & prijzen
Beste ,
Wij hebben uw bestelling nog even nagekeken.
Bij nazicht stellen wij vast dat de correcties die moesten gebeuren afgerond werden op 18/08.
Uw boek werd dan ook in herdruk geplaatst.
De herdruk van uw bestelling is momenteel in productie.
Wij doen ons uiterste best deze zo spoedig mogelijk te verzenden.
Met vriendelijke groeten,
Inge
Dutch Customer Support Foto.com
Op 24/08/2010 11:21, Anthonny De Ron schreef:
Geachte,
Inmiddels is het een maand geleden dat wij melding hebben gemaakt van de problemen met ons fotoboek en is het ook al twee weken geleden dat wij van FOTO.COM nog bericht mochten ontvangen over de stand van zaken.
Gezien uw diensten er niet in slagen om na meer dan drie weken een gepaste oplossing te vinden had ik graag mijn bestelling terugbetaald gezien, zoals vermeld staat in de "geld-terug-garantie" op de website.
"Niet tevreden met het ontvangen product? Als u contact opneemt met ons customer service team, krijgt u binnen twee weken na uw bestelling uw geld terug. Deze garantie bewijst hoe zeker wij zijn over de kwaliteit van onze producten. De "Geld terug garantie" is onbeperkt en ongeacht de reden, het omvat het totale bedrag van uw bestelling, inclusief verzendkosten.
De "Geld terug garantie" is niet van toepassing:
a. Voor niet afgeleverde foto's door onachtzaamheid van de klant (bijv. onjuist afleveradres, onbekend postadres of indien de bestelling niet is afgehaald van het postkantoor, e.d.)
b. Op grote bestellingen die door hun omvang een "speciale behandeling" hebben ondergaan.
Ik ben in het verleden, net als bij de laatste bestelling, steeds tevreden geweest over de dienstverlening van FOTO.COM, maar wat de bestelling in kwestie betreft vind ik de dienstverlening helaas beneden peil.
Hopend op een spoedige oplossing verblijf ik,
met vriendelijke groeten,
Anthonny De Ron
----- Original Message -----
From: Klantendienst België
To: Anthonny De Ron
Sent: Tuesday, August 10, 2010 3:09 PM
Subject: Re: Producten & prijzen
Beste,
Het gaat om correcties in verband met de problemen die u aangeleverd heeft.
- Op pagina 20 de zwarte achtergrond.
- De kaders van de foto's die niet werden geprint zoals in de opmaak.
Met vriendelijke groeten,
Inge
Dutch Customer Support Foto.com
Op 10/08/2010 14:42, Anthonny De Ron schreef:
Beste,
Kan u mij zeggen om welke "correcties" het hier gaat?
Mvg,
Anthonny
Op 10 augustus 2010 14:34 schreef Klantendienst België <hulp.be@foto.com> het volgende:
Beste;
Wij hebben uw bestelling even nagekeken.
De correcties voor uw bestelling zijn nog bezig.
Wij hebben het nogmaals doorgegeven.
Onze excuses voor het ongemak!
Met vriendelijke groeten,
Inge
Dutch Customer Support Foto.com
Op 10/08/2010 12:11, Anthonny De Ron schreef:
Geachte,
Kan u mij zeggen hoe ver het staat met het nazicht, daar het inmiddels al meer dan een week geleden is dat ik nog nieuws heb ontvangen ivm mijn klacht.
Mvg,
Anthonny De Ron
Op 2 augustus 2010 14:54 schreef Klantendienst België <hulp.be@foto.com> het volgende:
Beste klant,
Bedankt voor het bestand.
Wij hebben het doorgegeven aan de productie verantwoordelijke om na te kijken.
Wij houden u verder op de hoogte.
Met vriendelijke groeten,
Inge
Dutch Customer Support Foto.com
Op 31/07/2010 18:36, Anthonny De Ron schreef:
Beste,
In bijlage het bestand.
Met vriendelijke groeten,
Anthonny De Ron
----- Original Message -----
From: Klantendienst België
To: Anthonny De Ron
Sent: Friday, July 30, 2010 9:53 AM
Subject: Re: Producten & prijzen
Beste klant,
Bedankt voor het doorsturen van de foto's.
Is het mogelijk om ons ook het dat bestand van uw bestelling te bezorgen, zodat we dit even kunnen nakijken?
Onze excuses voor het ongemak!
Met vriendelijke groeten,
Inge
Dutch Customer Support Foto.com
Op 29/07/2010 19:34, Anthonny De Ron schreef:
Geachte,
Gelieve in bijlage de gevraagde foto's terug te vinden.
Met vriendelijke groet,
Anthonny De Ron
----- Original Message -----
From: Klantendienst België
To: Anthonny.de.ron@telenet.be
Sent: Thursday, July 29, 2010 11:14 AM
Subject: Re: Producten & prijzen
Beste klant,
Is het mogelijk om van uw probleem een fotografisch bewijs aan te
leveren zodat we dit kunnen voorleggen aan onze productie verantwoordelijke?
U kan dit doen adhv een scan of een digitale foto dewelke u mag
toevoegen als bijlage aan de e-mail.
U mag dit dan doorzenden naar onze klantendienst op dit emailadres.
We zullen u berichten zodra dit ontvangen wordt.
Met vriendelijke groeten,
Inge
Dutch Customer Support Foto.com
Op 28/07/2010 21:29, Anthonny.de.ron@telenet.be schreef:
> Geachte,
>
> Op 21/07 bestelden wij twee fotoboeken met bestelnummer 902248085.
>
> Heden mochten wij deze albums ontvangen, maar bij nazicht moesten wij
> ongelukkig vaststellen dat:
> - niet alle foto's een dikke rand vertonen, terwijl dit in de
> fotoboekeditor die werd geupload weldegelijk het geval is
> - Op blz 20 vertoont het fotoboek een zwarte achtergrond, in plaats
> van de gepersonaliseerde achtergrond met keien die ook op alle andere
> pagina's van het fotoboek werd gebruikt.
> - De kwaliteit van sommige foto's is bedroevend, net zoals de
> kwaliteit van de gepersonaliseerde achtergrond waarvoor wij een thema
> van de albumeditor gebruikten
>
> Al deze zaken samen maken dat wij teleurgesteld zijn over de algemene
> kwaliteit van het fotoboek.
>
> Wij hebben na eerdere vakanties al foto's en fotoboeken besteld bij
> foto.com en zijn hier tot op heden steeds erg tevreden van geweest.
>
> Hopelijk kan dit probleem spoedig worden opgelost.
>
> Met vriendelijke groeten,
> Anthonny De Ron
De correcties die moesten gebeuren op uw bestelling, zijn geen dingen die van vandaag op morgen kunnen gebeuren.
Op 2/08 werden de correcties die moesten gebeuren doorgegeven.
Helaas is hier wat tijd over gegaan en werd de correcte versie pas door ons op 18/08 ontvangen, waardoor deze dan pas terug in productie is kunnen gaan.
Wij stellen ook vast dat de herdruk van uw bestelling gisteren werd afgerond en verzonden.
U mag deze dan ook eerstdaags verwachten.
Hierdoor kan ik deze niet meer annuleren
Wat u wel nog kan doen, is ons na ontvangst een bewijs verzenden dat u de bestelling vernietigd heeft.
Zodoende kunnen wij u deze dan wel terugbetalen.
U mag dit doen adhv een foto of scan van de snippers van de bestelling die u in bijlage aan een mail toevoegt.
Onze excuses voor het ongemak!
Met vriendelijke groeten,
Inge
Dutch Customer Support Foto.com
Op 24/08/2010 18:55, Anthonny De Ron schreef:
Geachte,
Bij een van uw eerste mails beloofde u mij op de hoogte te houden van de gang van zaken. Pas nadat ik uw diensten een week later contacteerde wist u mij te zeggen dat men bezig was met de correcties. Nu ik na 14 dagen opnieuw informeer naar de stand van zaken blijkt dat de albums pas op 18 augustus werden gecorrigeerd en zullen verstuurd worden.
Ik stel vast dat er niet alleen in het productieproces soms fouten durven sluipen, ook de communicatie verloopt blijkbaar niet altijd even klantvriendelijk en vlot.
De fotoalbums werden inmiddels al opnieuw besteld bij een andere leverancier. Daarom had ik nogmaals willen vragen om mij de 'geld-terug-garantie' te bieden die jullie beloven op de website.
Ik hoop dat dit euvel, dat inmiddels nagenoeg een maand aansleept, op een gepaste wijze zal opgelost worden.
Met vriendelijke groet,
Anthonny De Ron
----- Original Message -----
From: Klantendienst België
To: Anthonny De Ron
Sent: Tuesday, August 24, 2010 2:23 PM
Subject: Re: Producten & prijzen
Beste ,
Wij hebben uw bestelling nog even nagekeken.
Bij nazicht stellen wij vast dat de correcties die moesten gebeuren afgerond werden op 18/08.
Uw boek werd dan ook in herdruk geplaatst.
De herdruk van uw bestelling is momenteel in productie.
Wij doen ons uiterste best deze zo spoedig mogelijk te verzenden.
Met vriendelijke groeten,
Inge
Dutch Customer Support Foto.com
Op 24/08/2010 11:21, Anthonny De Ron schreef:
Geachte,
Inmiddels is het een maand geleden dat wij melding hebben gemaakt van de problemen met ons fotoboek en is het ook al twee weken geleden dat wij van FOTO.COM nog bericht mochten ontvangen over de stand van zaken.
Gezien uw diensten er niet in slagen om na meer dan drie weken een gepaste oplossing te vinden had ik graag mijn bestelling terugbetaald gezien, zoals vermeld staat in de "geld-terug-garantie" op de website.
"Niet tevreden met het ontvangen product? Als u contact opneemt met ons customer service team, krijgt u binnen twee weken na uw bestelling uw geld terug. Deze garantie bewijst hoe zeker wij zijn over de kwaliteit van onze producten. De "Geld terug garantie" is onbeperkt en ongeacht de reden, het omvat het totale bedrag van uw bestelling, inclusief verzendkosten.
De "Geld terug garantie" is niet van toepassing:
a. Voor niet afgeleverde foto's door onachtzaamheid van de klant (bijv. onjuist afleveradres, onbekend postadres of indien de bestelling niet is afgehaald van het postkantoor, e.d.)
b. Op grote bestellingen die door hun omvang een "speciale behandeling" hebben ondergaan.
Ik ben in het verleden, net als bij de laatste bestelling, steeds tevreden geweest over de dienstverlening van FOTO.COM, maar wat de bestelling in kwestie betreft vind ik de dienstverlening helaas beneden peil.
Hopend op een spoedige oplossing verblijf ik,
met vriendelijke groeten,
Anthonny De Ron
----- Original Message -----
From: Klantendienst België
To: Anthonny De Ron
Sent: Tuesday, August 10, 2010 3:09 PM
Subject: Re: Producten & prijzen
Beste,
Het gaat om correcties in verband met de problemen die u aangeleverd heeft.
- Op pagina 20 de zwarte achtergrond.
- De kaders van de foto's die niet werden geprint zoals in de opmaak.
Met vriendelijke groeten,
Inge
Dutch Customer Support Foto.com
Op 10/08/2010 14:42, Anthonny De Ron schreef:
Beste,
Kan u mij zeggen om welke "correcties" het hier gaat?
Mvg,
Anthonny
Op 10 augustus 2010 14:34 schreef Klantendienst België <hulp.be@foto.com> het volgende:
Beste;
Wij hebben uw bestelling even nagekeken.
De correcties voor uw bestelling zijn nog bezig.
Wij hebben het nogmaals doorgegeven.
Onze excuses voor het ongemak!
Met vriendelijke groeten,
Inge
Dutch Customer Support Foto.com
Op 10/08/2010 12:11, Anthonny De Ron schreef:
Geachte,
Kan u mij zeggen hoe ver het staat met het nazicht, daar het inmiddels al meer dan een week geleden is dat ik nog nieuws heb ontvangen ivm mijn klacht.
Mvg,
Anthonny De Ron
Op 2 augustus 2010 14:54 schreef Klantendienst België <hulp.be@foto.com> het volgende:
Beste klant,
Bedankt voor het bestand.
Wij hebben het doorgegeven aan de productie verantwoordelijke om na te kijken.
Wij houden u verder op de hoogte.
Met vriendelijke groeten,
Inge
Dutch Customer Support Foto.com
Op 31/07/2010 18:36, Anthonny De Ron schreef:
Beste,
In bijlage het bestand.
Met vriendelijke groeten,
Anthonny De Ron
----- Original Message -----
From: Klantendienst België
To: Anthonny De Ron
Sent: Friday, July 30, 2010 9:53 AM
Subject: Re: Producten & prijzen
Beste klant,
Bedankt voor het doorsturen van de foto's.
Is het mogelijk om ons ook het dat bestand van uw bestelling te bezorgen, zodat we dit even kunnen nakijken?
Onze excuses voor het ongemak!
Met vriendelijke groeten,
Inge
Dutch Customer Support Foto.com
Op 29/07/2010 19:34, Anthonny De Ron schreef:
Geachte,
Gelieve in bijlage de gevraagde foto's terug te vinden.
Met vriendelijke groet,
Anthonny De Ron
----- Original Message -----
From: Klantendienst België
To: Anthonny.de.ron@telenet.be
Sent: Thursday, July 29, 2010 11:14 AM
Subject: Re: Producten & prijzen
Beste klant,
Is het mogelijk om van uw probleem een fotografisch bewijs aan te
leveren zodat we dit kunnen voorleggen aan onze productie verantwoordelijke?
U kan dit doen adhv een scan of een digitale foto dewelke u mag
toevoegen als bijlage aan de e-mail.
U mag dit dan doorzenden naar onze klantendienst op dit emailadres.
We zullen u berichten zodra dit ontvangen wordt.
Met vriendelijke groeten,
Inge
Dutch Customer Support Foto.com
Op 28/07/2010 21:29, Anthonny.de.ron@telenet.be schreef:
> Geachte,
>
> Op 21/07 bestelden wij twee fotoboeken met bestelnummer 902248085.
>
> Heden mochten wij deze albums ontvangen, maar bij nazicht moesten wij
> ongelukkig vaststellen dat:
> - niet alle foto's een dikke rand vertonen, terwijl dit in de
> fotoboekeditor die werd geupload weldegelijk het geval is
> - Op blz 20 vertoont het fotoboek een zwarte achtergrond, in plaats
> van de gepersonaliseerde achtergrond met keien die ook op alle andere
> pagina's van het fotoboek werd gebruikt.
> - De kwaliteit van sommige foto's is bedroevend, net zoals de
> kwaliteit van de gepersonaliseerde achtergrond waarvoor wij een thema
> van de albumeditor gebruikten
>
> Al deze zaken samen maken dat wij teleurgesteld zijn over de algemene
> kwaliteit van het fotoboek.
>
> Wij hebben na eerdere vakanties al foto's en fotoboeken besteld bij
> foto.com en zijn hier tot op heden steeds erg tevreden van geweest.
>
> Hopelijk kan dit probleem spoedig worden opgelost.
>
> Met vriendelijke groeten,
> Anthonny De Ron
Comment