Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bijleren via thuisstudie - HELP!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Bijleren via thuisstudie - HELP!

    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Zou die promocode er niet zijn voor mensen die b.v. via Syntra les volgen? Ik meen te weten dat men daar die boeken gebruikt.
    Kan zijn ja...
    Maar ik kon het maar eens vragen hé?
    Owner of a Sony Alpha DSLR-550 + Sony 18-55 mm F3.5-5.6 + Sony 55-200 mm F4-5.6 + Sony 50 mm F1.8 + Minolta 70-210 mm F4 (Beercan) + Sigma 24 mm F2.8 + Minolta 35-70 mm F4 + Sony 85 mm F2.8 + Metz Mecablitz 50 AF-1 + Velbon Sherpa 450R

    Comment


    • #17
      Re: Bijleren via thuisstudie - HELP!

      Hallo iedereen,

      Ik ben namelijk pas de cursus via thuisstudie.be aan het volgen. Je kan de opleiding ook voor de helft betalen via opleidingcheque's. Zo heb ik het in ieder geval gedaan, maar ik weet niet of dit nog kan ondertussen ( er is iets veranderd in verband met hobbycursussen en opleidingcheques, maar dit is ook niet enkel een hobbycursus dus...)
      In verband met de cursus zelf, is het een zeer leerrijke cursus, maar ik persoonlijk had er iets meer van verwacht. De beginselen worden erin uitgelegd (ISO, diafragma, sluitertijd, belichtingsdriehoek, enz.. , ook zit er een deel in ivm fotobewerking, en compositiebepaling.
      Als je het enkel moet hebben voor de basisbeginselen te leren, zijn er goedkopere boeken en/of cursussen denk ik.
      Het grote voordeel is dat je een raad kan vragen aan een mentor, die tevens professionele fotografe is (debby huysmans). Je moet ook taken per hoofdstuk maken. Foto's met verschillende diafragma waarde, en deze vergelijken enz... Deze taken moet je ook sturen naar je mentor. Deze geeft je dan vervolgens raad en tips.


      Al bij al een zeer goede cursus , maar ik denk dat je de tijd van je mentor ook voor een groot deel betaald.
      http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

      Comment


      • #18
        Re: Bijleren via thuisstudie - HELP!

        zijn er inmiddels nog anderen die gebruik gemaakt hebben van de cursus via thuisstudie.be? Wat ik vooral zoek is een mentor die me tips en advies geeft en specifieke oefeningen, evtl workshops rond bepaalde thema's... dat vind je niet in boeken. Kan je dat in thuisstudie.be terugvinden?

        Comment


        • #19
          Re: Bijleren via thuisstudie - HELP!

          Waar je enorm snel en veel uit kan leren zijn de boeken van scott kelby .
          Ik had al veel boeken gelezen maar deze springt er toch bovenuit.
          je kan zijn boeken zeker vinden bij standaard boekhandel.
          je begint best met dit boek: http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-...069/index.html

          Kelby heeft ook online trainingen , je kan de lessen bekijken op het momenten die u best uitkomen .

          Ook de andere boeken die Kelby te bieden heeft in bewerkingen is PS etc, zijn super.

          Comment


          • #20
            Re: Bijleren via thuisstudie - HELP!

            Mag het ook in het Engels zijn? Thom Hogan raadt deze boeken aan.



            Een andere tip die ik je kan geven is: ga een '365' doen. Iedere dag een foto maken die goed genoeg is om aan anderen te laten zien, en die online publiceren. Dit is geweldig leerzaam. Je leert er niet alleen je camera van bedienen, maar ook kijken, nabewerken, op tijd presteren, creatief zijn als het moet, kiezen, relativeren, plannen, en doorzetten.

            Ook is het een geweldige aanleiding om je in de theorie te verdiepen zodra je ergens tegenaan loopt. Voor mij werkt dat in ieder geval veel beter dan boeken lezen en daarna eens kijken hoe ik het allemaal in de praktijk breng.
            Mijn Project 365

            Comment


            • #21
              Re: Bijleren via thuisstudie - HELP!

              Ik heb zelf geprobeerd een "365 te doen", maar uiteindelijk maar één maand volgehouden. Bedoeling was ook elke dag minstens één foto te schieten, maar soms was dat (op het laatste moment) een oninteressante binnenopname in de keuken of de living. Volhouden is zeer moeilijk. Maar het klopt wat cwi zegt: boeken geven meestal geen specifieke opdrachten. Ook ik heb hier vroeger dezelfde vraag gesteld.
              Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.


              (en het klopt: in de boeken van JStaels, dfonline vind je wel wat oefeningen, maar nog niet 'gestructureerd' genoeg; volgens mij ligt hier een 'opportuniteit' voor een doorwinterde fotograaf: een boek met gewoon oefeningen)
              Last edited by LesC; 10 mei 2011, 14:16.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

              Comment


              • #22
                Re: Bijleren via thuisstudie - HELP!

                Ik heb al een paar website's met wat info maar heb liever iets dat ik kan meenemen met mij om buiten eens te gaan oefenen ofzo...
                Niks beter dan iemand die fotograferen degelijk onder de knie heeft, om mee op te trekken.
                Is zoveel leerzamer dan boeken of cursussen.

                Ik heb zelf geprobeerd een "365 te doen", maar uiteindelijk maar één maand volgehouden
                heb ik ook niet volgehouden.
                het heeft iets geforceerd.
                later ben ik overgestapt naar een "12je".
                een paar tiental foto's per maand en daaruit enkel beste overhouden.
                dat systeem werkt nu al jaren vlot bij mij.
                soms is er een week dat je niets fotografeert, soms is er dan een dag waarop je 30 of meer foto's neemt.
                zo heb je meer flexibiliteit.

                Comment


                • #23
                  Re: Bijleren via thuisstudie - HELP!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                  later ben ik overgestapt naar een "12je".
                  een paar tiental foto's per maand en daaruit enkel beste overhouden.
                  Waar publiceer je die? Ik zou wel benieuwd zijn naar een jaargang.
                  Mijn Project 365

                  Comment


                  • #24
                    Re: Bijleren via thuisstudie - HELP!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rednaxela Bekijk bericht
                    Waar publiceer je die? Ik zou wel benieuwd zijn naar een jaargang.
                    zie contactinformatie in mijn profiel

                    Comment


                    • #25
                      Re: Bijleren via thuisstudie - HELP!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                      zie contactinformatie in mijn profiel
                      Bedankt!
                      Mijn Project 365

                      Comment

                      Working...
                      X