Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beschikbaarheid van iPad

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Beschikbaarheid van iPad

    Daarstraks een mailtje gehad van "applestore" met volgende inhoud:
    Geachte Jan Akkermans,
    Hierbij informeren we u over de verzending van uw Apple Store-bestelling met nummer Wxxxxxxx1. Uw leveringsnummer is 1xxxxxxxx9. Uw bestelling zal naar verwachting uiterlijk 17.08.2010 op het opgegeven adres worden afgeleverd.
    ......
    Een microsimkaartje had ik vorige woensdag reeds besteld bij Mobile Vikings, 's anderendaags (donderdag 12/8) zat er reeds een omslag met data-simkaartje in de brievenbus. Ik heb voor Mobile Vikings gekozen omdat dat deze provider op dit ogenblik de goedkoopste provider is voor mobiel internet (12 eur voor 1 GB/maand). Roaming heb ik niet echt nodig omdat ik in het buitenland meestal gebruik maak van WIFI hotspots (hotels, luchthavens, benzinestations etc.). Zo heb je in Nederland (waar ik vaak kom) reeds heel wat gratis (vaak gesponsorde) hotspots in benzinestations en centra van diverse steden).
    Indien je langere tijd (enkele weken) in het buitenland bent kan je best een plaatdelijk "pre-paid" kaartje kopen, dat is meestal beterkoop dan roaming.

    Hopelijk kan ik straks e.a. uitproberen en via m'n iPad hier mijn bevindingen kenbaar maken.
    Jan Akkermans
    (BD1097BE)
    Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

    Comment


    • #32
      Re: Beschikbaarheid van iPad

      Een vraagje : kan je het kaartje van Mobile Internet bij Belgacom gebruiken in de iPad ? Vermits ik een belgacom internet aansluiting heb is dit gratis in het weekeinde tot 500mb ... dan zou ik eventueel een 3G versie overwegen.

      Steekt dit micro sim kaartje in die usb stick die je koopt dan of hoe moet ik dat zien ?

      Zou een iPad vooral als portfolio gebruiken, maar af en toe even op het net kunnen lijkt me wel heel handig, ook als er geen wifi in de buurt is.

      Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

      Comment


      • #33
        Re: Beschikbaarheid van iPad

        Vanmiddag heeft UPS mijn nieuw "speeltje" gebracht. Ik heb mijn iPad net uitgepakt en nu "hangt" hij aan m'n PC en is hij (of is het een zij ) de firmware aan het updaten (van versie 3,2,1 naar 3,2,2).
        Als hij/zij straks ge-updated en gesynchriniseerd is via iTunes zal ik mijn bevindingen (via een ander topic, vermits hier off-topic) in dit forum neerpennen via mijn iPad.

        Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
        Een vraagje : kan je het kaartje van Mobile Internet bij Belgacom gebruiken in de iPad ? Vermits ik een belgacom internet aansluiting heb is dit gratis in het weekeinde tot 500mb ... dan zou ik eventueel een 3G versie overwegen.

        Steekt dit micro sim kaartje in die usb stick die je koopt dan of hoe moet ik dat zien ?

        Zou een iPad vooral als portfolio gebruiken, maar af en toe even op het net kunnen lijkt me wel heel handig, ook als er geen wifi in de buurt is.

        Mark
        Heb jij dan een microsimkaart of een "gewone" simkaart voor (de USB-stick van) je PC ?
        Voor je iPad heb je een kleine "microsimkaart" nodig die je in je iPad steekt.
        Je iPad heeft standaard geen USB-uitgang.
        Ik heb wel een "IPAD CAMERA CONNECTION KIT" aangeschaft. Deze komt met zowel een SD-kaarrtlezer als "externe" USB-poort, waarmee je je camera kan verbinden om je foto's te downloaden naar de iPad. Of er andere USB-devices met deze USB-poort werken weet ik (nog) niet. (een extern keybord zou wel lukken heb ik al ergens gelezen op het net).
        Ik heb zoëven mijn nieuwe micro-simkaart van mobile vikings via hun website geactiveerd en zal straks een uitproberen hoe snel/traag hun mobile internet is.
        Ik zal mijn iPad echter ook vooral via WIFI met het internet verbinden.
        Last edited by akkerjan; 17 augustus 2010, 14:18.
        Jan Akkermans
        (BD1097BE)
        Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

        Comment

        Working...
        X