Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotoclub omgeving gent

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: fotoclub omgeving gent

    Heb hier het topic eens gelezen en heb volgende hierover :
    Ik ben reeds een 4-tal jaren lid van de fotoclub Gafodi Gavere vzw. website www.gafodi.be . Toen ik mij lid maakte bestonden de activiteiten van de club voornamelijk uit een maandelijkse bijeenkomst waar de foto's van de leden bekeken en beoordeeld werden, jaarlijks een fotosalon en wedstrijd 'Het Vlaams landschap, de moeite waard' en een jaarlijkse uitstap (weekend).
    Toen ben ik met het voorstel gekomen om 2-maal per maand onze leden in te wijden in het werken met Photoshop en dat werd gunstig onthaalt. Nadat ik zo ongeveer rond was met de basis, hebben anderen ook taken op zich genomen en zijn er nu nog steeds avonden waar men iets kan leren, hetzij een workshop of een probleem aangedragen door een lid en dit gezamenlijk oplossen. Ook kunnen leden steeds een voorstel indienen om samen op pad te gaan. Met andere woorden, onze club is een actieve club geworden.
    Zo zie je maar waar een wil is , is een weg, en wat je niet vindt kan je creëren ;-)
    Groetjes Marieke
    Canon EOS 50 D met Sigma DC 18-200mm f/3.5-6.3 OS Canon
    - Compact Camera Olympus U850SW

    Comment


    • #32
      Re: fotoclub omgeving gent

      Oorspronkelijk geplaatst door viero Bekijk bericht
      Ik richt me vooral op modellen-, portret- en reportagefotografie.

      BD'ers die niet weten wat doen...
      Vandaag (08-08-10) aan de Blaarmeerse, BMX event. (http://www.bmxgent.be/)
      Morgen avond (09-08-10) aan de Korenlei herdenking Hiroshima/Nagasaki (http://www.vrede.be/index.php?option...=61%7C62%7C111)
      Ik had het ook gelezen deze morgen op de site van De Gentenaar.
      hier is de link naar de foto's die ik genomen heb (zip-file)
      http://cid-09187ae8625db1a4.office.l...aarmeersen.zip
      Het is misschien interessant, voor diegenen die mee willen werken aan een fotoclub, om ons mailadres door te geven.
      Mijne is koen.vandervennet@telenet.be
      Groeten,
      Koen
      Nikon D800 met Grip, Nikon D300s met grip, Nikkor 50 f/1.8, Nikkor 17-55 f/2.8G IF ED, Nikkor AF-S VR 80-400 f/4.5-5.6 ED, AF-S Micro Nikkor 105 f/2.8G ED, AF S Nikkor 10-24 f/3.5-4.5G ED, Nikon SB-600, Manfrotto 190XB, Manfrotto 804RC2

      Comment


      • #33
        Re: fotoclub omgeving gent

        ik zou zeggen dat de mensen die willen meewerken of lid worden best hun email naar mij of naar ief sturen in privebericht zodat we jullie kunnen op de hoogte houden
        http://users.telenet.be/jeroenclabos/
        Canon EoS 50D + Speedlite 430ex ||+ Canon EFS 18-200mm - Canon EF 100mm 1:2.8 USM - Canon EF100-400 f/4.5-5.6 L IS USM

        Comment


        • #34
          Re: fotoclub omgeving gent

          Ik kan me volledig vinden in wat Ief beschreef als 'vriendenclubje'. Mijn interesse voor fotografie is groot maar wordt helaas weinig in de praktijk ten uitvoer gebracht aangezien niemand uit mijn kennissenkring dezelfde interesse deelt. En alleen er op uit trekken is ook maar alleen en gebeurt daarom erg zelden.

          Ik lees dat jullie ondertussen bezig zijn om concreet iets op poten te zetten. Ik wacht vol interesse af. Ik zal jullie mijn emailadres bezorgen.

          Even wat meer over mij:
          Jongedame, 25jaar, wonende te Gent/Gentbrugge
          Twee maand in bezit van D90. (Door drukke afstuderen helaas nog maar zelden gebruikt)
          Voordien 2 jaar bridgetoestel gehad. Via fotoklas op de unief enkele lessen fotografie en photoshop gevolgd.
          Interesse is erg ruim: stadszichten, landschappen, natuur, architectuur, reisfotografie, surf
          Minder interesse gaat (voorlopig) uit naar portretten
          Nadien kan ik me ook uren bezighouden met (het spelen met) fotobewerking

          En verder blijf ik dit topic volgen :-)

          Groetjes!

          Comment


          • #35
            Re: fotoclub omgeving gent

            Ik zal mezelf ook eens voorstellen.
            Ik ben een 39-jarige (jonge)man uit Gent (Brugse Poort), werkende bij ABC-Diesel (scheepsmotoren) in Gent.
            Sinds een 4-tal jaar terug met fotografie bezig.
            Interesses zijn algemeen maar ook geen modelfotografie. Onlangs ook een Macro-lens gekocht waarmee in nog moet uitgebreid testen.
            Ben de huisfotograaf van de zeescouts van Gent (De Wilde Eend) en huisfotograaf van wijnrestaurant Vintage.
            Het zou inderdaad leuk zijn om er eens met meerdere op uit te trekken en ervaringen te delen.
            Mijn mailadres hoef ik niet meer door te sturen denk ik, dat staat in één van mijn vorige berichten.
            Groeten,
            Koen
            Nikon D800 met Grip, Nikon D300s met grip, Nikkor 50 f/1.8, Nikkor 17-55 f/2.8G IF ED, Nikkor AF-S VR 80-400 f/4.5-5.6 ED, AF-S Micro Nikkor 105 f/2.8G ED, AF S Nikkor 10-24 f/3.5-4.5G ED, Nikon SB-600, Manfrotto 190XB, Manfrotto 804RC2

            Comment


            • #36
              Re: fotoclub omgeving gent

              Dit draadje interseert mij ook wel..

              Was ook al eens aan het bedenken om mij aan te sluiten bij een fotoclub, maar heb een beetje mijn twijfels of ik me daar goed kan bij voelen.

              Mijn foto-interesse is nog altijd heel breed...
              En het probleem is dat manlief totaal geen interesse heeft in fotografie.
              Die begrijpt dus helemaal niet dat ik soms een half uur bezig ben voor 1 foto.
              Dus zit ik ook een beetje beperkt in tijd kwestie van de kerk in het midden te houden.

              Ik woon ook in het gentse en ben recreatief mountainbikster.
              Ik fotografeer onderweg de recreatieve fietsers tijdens mijn fietstochtjes en heb een fotobladzijde gekregen in een plaatselijk 2-maandelijks tijdschriftje.
              Buiten dat nog veel andere interesses dus... een gezamelijk uitstapje zie ik ook wel zitten.
              Zo geraak ik misschien op plaatsjes waar ik in men eentje de moeite niet ga voor doen.
              Heel veel ervaring heb ik nog niet, ik ben nog een beginner.

              Groetjes,
              Marie
              Canon 7D met een paar lensjes, statief en een flitser.

              Comment


              • #37
                Re: fotoclub omgeving gent

                Ik merk dat er wel degenlijk nood is aan een actieve fotovrienden club in onze buurt. Ook ongeveer om dezelfde reden, man of vrouw lief geen interesse of in de wijde omgeving niet echt iemand waarmee je kunt optrekken en met thuis blijven maak je geen mooie foto's natuurlijk.

                Aan de profielen te lezen krijgen we al een mooie verzameling van interesses en ervaringen, dat biedt veel mogelijkheden om regelmatig eens iets te doen

                Zeker als we ons in de natuur begeven zullen we kort op de bal moeten kunnen spelen omwille van het weer. Daarom een oproep om jullie email adres door te geven aan mij of aan Jeroen50D.
                Via het Belgium Digital Forum zullen we ook veel communiceren maar via email is het directer.
                https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                Comment


                • #38
                  Re: fotoclub omgeving gent

                  er komt schot in de zaak ze
                  http://users.telenet.be/jeroenclabos/
                  Canon EoS 50D + Speedlite 430ex ||+ Canon EFS 18-200mm - Canon EF 100mm 1:2.8 USM - Canon EF100-400 f/4.5-5.6 L IS USM

                  Comment


                  • #39
                    Re: fotoclub omgeving gent

                    Ik ben benieuwd :-)

                    Comment


                    • #40
                      Re: fotoclub omgeving gent

                      ik ook
                      Nikon D800 met Grip, Nikon D300s met grip, Nikkor 50 f/1.8, Nikkor 17-55 f/2.8G IF ED, Nikkor AF-S VR 80-400 f/4.5-5.6 ED, AF-S Micro Nikkor 105 f/2.8G ED, AF S Nikkor 10-24 f/3.5-4.5G ED, Nikon SB-600, Manfrotto 190XB, Manfrotto 804RC2

                      Comment


                      • #41
                        Re: fotoclub omgeving gent

                        ik lees ook mee
                        heb ook intresse
                        alleen ff kijken hoe alles loopt met mijn zieke papa
                        en 2 verhuizen voor de deur...
                        K hoop dat er tijd voor fotografie over blijft


                        maar ik wil zo graag he
                        fotograferen is mijn passie

                        Comment


                        • #42
                          Re: fotoclub omgeving gent

                          we houden jullie op de hoogte na vrijdag zal er nog meer schot in de zaak komen

                          mvg jeroen

                          Oorspronkelijk geplaatst door ingeke Bekijk bericht
                          ik lees ook mee
                          heb ook intresse
                          alleen ff kijken hoe alles loopt met mijn zieke papa
                          en 2 verhuizen voor de deur...
                          K hoop dat er tijd voor fotografie over blijft


                          maar ik wil zo graag he
                          fotograferen is mijn passie
                          http://users.telenet.be/jeroenclabos/
                          Canon EoS 50D + Speedlite 430ex ||+ Canon EFS 18-200mm - Canon EF 100mm 1:2.8 USM - Canon EF100-400 f/4.5-5.6 L IS USM

                          Comment


                          • #43
                            Re: fotoclub omgeving gent

                            Hey Ingeke,

                            Ik wens je het beste met je zieke pa en hoop voor jou dat je toch tijd kan maken voor fotografie!

                            Ikzelf heb helaas ook nog maar amper gebruik kunnen maken van mijn onlangs aangelocht fototoestel omdat ik volop bezig ben met afstuderen (thesis en achterstallige paper) en heb binnen een week a twee ook mijn verhuis gepland staan. Druk dus maar ik snak naar wat tijd om foto's te gaan maken.

                            Ik kijk er al naar uit om de mede-geïnteresseerden in dit topic in de toekomst te ontmoeten op een bijeenkomst van het nieuwe fotoclubje of wat het ook wordt :-)

                            Comment


                            • #44
                              Re: fotoclub omgeving gent

                              allereerst wens ik je ook het beste met je zieke papa

                              voor de mensen die geintereseerd zijn

                              ief en ik gaan elkaar deze week ontmoeten en eens brainstormen

                              mvg jeroen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Siren72 Bekijk bericht
                              Hey Ingeke,

                              Ik wens je het beste met je zieke pa en hoop voor jou dat je toch tijd kan maken voor fotografie!

                              Ikzelf heb helaas ook nog maar amper gebruik kunnen maken van mijn onlangs aangelocht fototoestel omdat ik volop bezig ben met afstuderen (thesis en achterstallige paper) en heb binnen een week a twee ook mijn verhuis gepland staan. Druk dus maar ik snak naar wat tijd om foto's te gaan maken.

                              Ik kijk er al naar uit om de mede-geïnteresseerden in dit topic in de toekomst te ontmoeten op een bijeenkomst van het nieuwe fotoclubje of wat het ook wordt :-)
                              http://users.telenet.be/jeroenclabos/
                              Canon EoS 50D + Speedlite 430ex ||+ Canon EFS 18-200mm - Canon EF 100mm 1:2.8 USM - Canon EF100-400 f/4.5-5.6 L IS USM

                              Comment


                              • #45
                                Re: fotoclub omgeving gent

                                Hier nog iemand uit Gent die interesse heeft om met enkele mensen op pad te gaan om fotokes te gaan "trekken"

                                Iets over mezelf
                                Man 47 jaar
                                Sedert een kleine 2 maand heb ik mijn eerste DSLR gekocht, wel al verschillende jaren ervaring met bridge toestellen.
                                Tot nu toe was ik vooral bezig met landschapsfotografie maar ik heb interesse in alle andere genres van fotografie ook (minder in model- en protretfotografie).
                                Last edited by cypho; 12 augustus 2010, 17:30.
                                Cypho
                                Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

                                Comment

                                Working...
                                X