Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Instap DSLR's : waarom zijn ze toch zo verdomd klein ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Instap DSLR's : waarom zijn ze toch zo verdomd klein ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
    Probleem is wel dat heel veel beginners de eerste 2 jaar niet heel erg veel van die meer geavanceerde dingen als soort lichtmeting/off camera flash/oudere lenzen etc. niet echt meteen gaan gebruiken. Tegen de tijd dat de meesten daaraan zijn toegekomen is dat hogere model (bv een d90) al een stuk in prijs gezakt. Ook heb je op de 'instapmodellen' nu ook heel wat dingen die het de beginner gemakkelijker maken. De 'guide' mode van van de nikons is daar een goed voorbeeld van, die laat zien wat het toestel doet in verschillende omstandigheden.
    OK, het volgende model is in prijs gezakt... en wat krijg je dan terug voor je eerst gekochte toestel ?
    Ik ben ook helemaal niet akkoord wat betreft de lenzen. Een lichtsterke AF-D 50mm of een 35mm is vaak de tweede lens die mensen kopen, zeker de 50mm, omdat hij zo goedkoop is.
    Er zit inderdaad veel meer dingen op de D90 die je pas later gaat gebruiken, net zozeer dat er op de D3000 en op de D90 dingen zitten die je NOOIT gaat gebruiken.
    Het gebruiksgemak weegt voor mij echter dik door tegenover een guide-mode. ik vraag me trouwens af of dit echt zoveel gebruikt wordt ? De D90 heeft trouwens ook een uitgebreide ingebouwde hulpfunctie.

    Beginners die beginners blijven... nja, daar zeg je zo wat. Waarom blijven het beginners en zijn ze dan slechter af met een D90 ?

    Ik denk dat het instap-probleem vaak budgettair is, en dat dat de enige verklaring is voor deze budgetvriendelijke instapmodellen.

    Mvg
    Chris

    Comment


    • #17
      Re: Instap DSLR's : waarom zijn ze toch zo verdomd klein ?

      Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
      Beginners die beginners blijven... nja, daar zeg je zo wat. Waarom blijven het beginners en zijn ze dan slechter af met een D90 ?

      Ik denk dat het instap-probleem vaak budgettair is, en dat dat de enige verklaring is voor deze budgetvriendelijke instapmodellen.
      Voor elk (lees budget) wat wils ...
      Waarom zijn er zoveel verschillende automodellen in zoveel verschillende prijsklassen?
      Waarom zou je in een topmodel BMW (of elk ander merk) rijden als je het niet echt nodig hebt?
      Nikon D800 + D500, veel glas, licht, ballast, ...

      Comment


      • #18
        Re: Instap DSLR's : waarom zijn ze toch zo verdomd klein ?

        Wat jij een nadeel vind, vinden anderen een voordeel.....ik bijvoorbeeld
        Ook hier! Ik heb vlak voor mijn vakantie een 550D + 15-85mm combinatie als wandel/backup toestel gekocht. Voor 2 á 3 dagen vond ik de 550D erg klein. Daarna begon ik die steeds maar fijner te vinden. Nu als ik m'n 20D in de hand heeft denk ik "wat een groot ding!"


        mvg,

        Helen
        vriendelijke groeten, Helen
        Updated WWW.HELENICA.NL
        ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

        Comment


        • #19
          Re: Instap DSLR's : waarom zijn ze toch zo verdomd klein ?

          D400 , lekker klein, niet zwaar en past perfect in mijn "handjes"
          Met zo'n groot zwaar toestel zou ik geen hele dag kunnen rondlopen.
          't Zijn niet alleen mannen met grote handen die een toestel nodig hebben hoor

          Comment


          • #20
            Re: Instap DSLR's : waarom zijn ze toch zo verdomd klein ?

            Vandaag eventjes naar Saturn Wilrijk geweest en enkele DSLR's in de hand gehad :

            Canon 550D : te klein
            Nikon D90 : in tegenstelling tot wat ik eerder zei, toch nog iets te klein
            Sony A550 : perfect !

            Alles groter dan de A550 is natuurlijk ook perfect, juist maar om te zeggen dat ik écht geen kleine handjes heb. Eerlijk gezegd, naast de A550 lijkt de D5000 een compactje.

            Mocht ik nu een nieuwe body nodig hebben, zou het de A550 zijn (allee, 'k zou dan wel m'n lenzen mogen vervangen ook). Live View werkt ook heel snel, en in vergelijking is de live view van de D90 eigenlijk sh*t...
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment

            Working...
            X