Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trouwfotograaf: vooraf te betalen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Trouwfotograaf: vooraf te betalen?

    En hoe is het afgelopen?

    Comment


    • #17
      Re: Trouwfotograaf: vooraf te betalen?

      Ik heb het volledige bedrag op voorhand betaald aangezien het in de kleine lettertjes stond bij de algemene voorwaarden die we getekend hadden (mijn eigen fout dus om dit niet op te merken).
      De trouw was nu een 2-tal weken geleden en het was een superdag en toffe fotograaf. Tot op heden nog geen resultaten gezien maar onze boek zou binnen een 2-tal weken moeten klaar zijn. Ik heb dus vertrouwen op de goede afloop.
      Check out our travel experiences in the British Columbia, Canada. http://pmcanada.wordpress.com

      Comment


      • #18
        Re: Trouwfotograaf: vooraf te betalen?

        Mooi, dan is hij toch komen opdagen ;-)

        In alle geval proficiat gewenst! :-)

        Comment


        • #19
          Re: Trouwfotograaf: vooraf te betalen?

          Oorspronkelijk geplaatst door Weirddoc Bekijk bericht
          Ik heb het volledige bedrag op voorhand betaald aangezien het in de kleine lettertjes stond bij de algemene voorwaarden die we getekend hadden (mijn eigen fout dus om dit niet op te merken).
          De trouw was nu een 2-tal weken geleden en het was een superdag en toffe fotograaf. Tot op heden nog geen resultaten gezien maar onze boek zou binnen een 2-tal weken moeten klaar zijn. Ik heb dus vertrouwen op de goede afloop.
          Mooi dat het allemaal toch in orde gekomen is

          Wat ik wel raar vind is dat je nog geen enkele foto hebt mogen zien en dat je album over twee weken klaar is ... ik heb enkele weken geleden op vrijdag een huwelijk gefotografeerd ... zaterdag namiddag kon het kersverse koppel bijna 1000 foto's bekijken en hun selectie maken op mijn website (netjes achter paswoord natuurlijk) ... jij mag toch de foto's kiezen die in het album moeten komen veronderstel ik ?

          Ik maak wel een pre-selectie uit de foto's die het koppel te zien krijgen, maar als ze het er niet mee eens zijn mogen ze gerust veranderen of toevoegen, maar een album laten drukken (wat vier weken kost) met foto's die ikzelf selecteer zonder dat het koppel ook maar iets ziet ... ik denk er niet aan

          Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #20
            Re: Trouwfotograaf: vooraf te betalen?

            Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            Mooi dat het allemaal toch in orde gekomen is

            Wat ik wel raar vind is dat je nog geen enkele foto hebt mogen zien en dat je album over twee weken klaar is ... ik heb enkele weken geleden op vrijdag een huwelijk gefotografeerd ... zaterdag namiddag kon het kersverse koppel bijna 1000 foto's bekijken en hun selectie maken op mijn website (netjes achter paswoord natuurlijk) ... jij mag toch de foto's kiezen die in het album moeten komen veronderstel ik ?

            Ik maak wel een pre-selectie uit de foto's die het koppel te zien krijgen, maar als ze het er niet mee eens zijn mogen ze gerust veranderen of toevoegen, maar een album laten drukken (wat vier weken kost) met foto's die ikzelf selecteer zonder dat het koppel ook maar iets ziet ... ik denk er niet aan

            Mark
            Eveneens mijn gedacht. Huwelijkskoppel kan soms foto's kiezen welke emotioneler hun aanspreken. Tegenwoordig ook met terug samengestelde koppels pas je beter op.
            Ik laat ze netjes kiezen en dan ben ik zeker dat het foto's zijn die zij doodgraag willen.
            [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

            Comment


            • #21
              Re: Trouwfotograaf: vooraf te betalen?

              Ik betaal op een voorschot van 10 % na nooit iets op voorhand...

              De grootste kosten voor de fotograaf komen denk ik toch pas als er afdrukken moeten gemaakt worden ?

              Dat er dan een 'tussentijds bedrag' betaald dient te worden om de kosten te dekken vooraleer de fotograaf de afdrukken vastlegt kan ik begrip voor opbrengen, maar niet eerder...

              Deze fotograaf kon er bij mij ferm aanhangen zoals wij dat hier zeggen.

              Comment


              • #22
                Re: Trouwfotograaf: vooraf te betalen?

                Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                Ik betaal op een voorschot van 10 % na nooit iets op voorhand...
                wat je op voorhand betaalt, staat (als alles officieel verloopt ) in de overeenkomst (die je vooraf tekent) duidelijk omschreven... als dat meer is dan 10%, is dat zo...

                Wil je dat niet betalen... dan is er geen overeenkomst, dat zijn de regels die ieder voor zich bepaalt.
                some toys 4 big boys
                http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

                Comment


                • #23
                  Re: Trouwfotograaf: vooraf te betalen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Huggy Bekijk bericht
                  wat je op voorhand betaalt, staat (als alles officieel verloopt ) in de overeenkomst (die je vooraf tekent) duidelijk omschreven... als dat meer is dan 10%, is dat zo...

                  Wil je dat niet betalen... dan is er geen overeenkomst, dat zijn de regels die ieder voor zich bepaalt.
                  Zo'n belangrijke clausule dient dan eerlijkheidshalve toch duidelijk vooraf gecommuniceerd te worden met de klant wat hier niet het geval was vermits topicstarter er niets van wist ...
                  Komt een beetje heimelijk over.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Trouwfotograaf: vooraf te betalen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                    Zo'n belangrijke clausule dient dan eerlijkheidshalve toch duidelijk vooraf gecommuniceerd te worden met de klant wat hier niet het geval was vermits topicstarter er niets van wist ...
                    Komt een beetje heimelijk over.
                    ik dacht dat ik dat net schreef....

                    "staat (als alles officieel verloopt ) in de overeenkomst (die je vooraf tekent) duidelijk omschreven"
                    some toys 4 big boys
                    http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

                    Comment


                    • #25
                      Re: Trouwfotograaf: vooraf te betalen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Huggy Bekijk bericht
                      ik dacht dat ik dat net schreef....

                      "staat (als alles officieel verloopt ) in de overeenkomst (die je vooraf tekent) duidelijk omschreven"
                      Als er een overeenkomst ondertekend werd is het sowieso officieel hé, topicstarter zegt hier toch dat hij overeenkomst tekende...dacht dat je dat bedoelde ?

                      Comment

                      Working...
                      X