Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[AANKOOP NIEUWE LAPTOP] tips nodig!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: [AANKOOP NIEUWE LAPTOP] tips nodig!

    hier kun je vergelijken wat er vandaag op de markt is, spec. kun je zelf aangeven wat je wilt en sorteer je zo je wensen

    http://www.laptopshop.be/keuzehulp/?...e&dir=a&option[1]=5905

    greets
    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
    www.korandoke.be

    Comment


    • #17
      Re: [AANKOOP NIEUWE LAPTOP] tips nodig!

      Akkoord dat we dit niet weer laten evolueren tot een Mac vs PC topic.

      Apple is inderdaad heel goed, maar wat jij wil zal je met jouw budget niet bij Apple vinden. Mocht je budget groter zijn, zou Apple inderdaad een goeie optie zijn.

      Maar voor jouw budget : Dell.
      Inspiron of Studio, beiden in 15 of 17 inch, en voor jouw budget vind je zeker iets naar jouw gading.
      En mooi ? Tja, is subjectief, maar dan denk ik dat de Studio's van Dell toch wel iets voor jou zijn...

      Dell provides technology solutions, services & support. Buy Laptops, Touch Screen PCs, Desktops, Servers, Storage, Monitors, Gaming & Accessories
      Panasonic Lumix FZ2000

      Comment


      • #18
        Re: [AANKOOP NIEUWE LAPTOP] tips nodig!

        Wat ik mij afvraag is waarom de studenten hun laptop moeten meenemen naar de cursus. Zijn daar geen pc's of macs ter beschikking dan ?

        De ideale laptop heeft volgens mij een goed 15 tot 17 inch scherm met i3 of i5 processor en minimum 4 Gbyte geheugen. Geen intel video, maar nvidia of radeon moet aanwezig zijn. Heb je geen goede desktop thuis, dan voorzie je ook een goed scherm dat je hierop aansluit. Dan heeft de grootte van het scherm geen nut, maar wel de rekenkracht. Weliswaar alleen voor thuis.

        Comment


        • #19
          Re: [AANKOOP NIEUWE LAPTOP] tips nodig!

          Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
          Voor mij is het belangrijkste de batterij, want een laptop die het maar 2 uur uithoudt heeft eigenlijk niet zoveel zin.
          Helaas zeggen de meeste fabrikanten weinig over die batterij, en helaas gaan de meeste van die dingen ook maar 2 uur mee.
          Het is normaal dat een laptop na twee uur leeg is. Tenzij je de bezuinigingsfunctie allemaal aanzet, maar dan draait het niet meer vlot. Weinigen gebruiken dat.

          Wil je het echt zuinig, maar met weinig rekenkracht, dan moet je een nettop-pc aanschaffen.

          Comment


          • #20
            Re: [AANKOOP NIEUWE LAPTOP] tips nodig!

            Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
            Wat ik mij afvraag is waarom de studenten hun laptop moeten meenemen naar de cursus. Zijn daar geen pc's of macs ter beschikking dan ?

            De ideale laptop heeft volgens mij een goed 15 tot 17 inch scherm met i3 of i5 processor en minimum 4 Gbyte geheugen. Geen intel video, maar nvidia of radeon moet aanwezig zijn. Heb je geen goede desktop thuis, dan voorzie je ook een goed scherm dat je hierop aansluit. Dan heeft de grootte van het scherm geen nut, maar wel de rekenkracht. Weliswaar alleen voor thuis.
            17 inch is wel groot voor iets dat je moet meenemen. Maar dat is mijn idee.
            Dus liever een 13 inch voor onderweg en eventueel een extra scherm op de bureau thuis voor als je meer beeld wilt.
            Of een 14/15 inch als tussenmaat, een beetje het compromis tussen draagbaar en groot.
            Tot sluitertijd, Dirk

            Comment


            • #21
              Re: [AANKOOP NIEUWE LAPTOP] tips nodig!

              Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
              Het is normaal dat een laptop na twee uur leeg is. Tenzij je de bezuinigingsfunctie allemaal aanzet, maar dan draait het niet meer vlot. Weinigen gebruiken dat.

              Wil je het echt zuinig, maar met weinig rekenkracht, dan moet je een nettop-pc aanschaffen.
              Kan wel maar het mocht geen wellens/nietes spelletje worden. De laptops van mijn dochters draaien 4/5 uur zonder problemen.

              Maar studenten kunnen op de schoolbanken misschien eenvoudig aan stroom geraken? Ik weet het niet. Ik mocht destijds geen grafieken gemaakt met PC afleveren bij een verslag. Want een grafiek dat werd gemaakt op millimeter papier anders kon het niet goed zijn (zo zie je maar die wellens/nietes discussies waren er toen ook al )

              Ik ben geen voorstander van die netbooks, zie de voordelen tegenover een gewone laptop niet echt. En die schermpjes zijn echt wel heel klein.

              Wel altijd opletten fabrikanten die de gebruiksduur van de batterij opgeven doen dat bijna altijd zonder Wifi en Bluetooth. Zonder Wifi is uiteraard een beetje zinloos, want als je een kabel voor netwerk nodig hebt, dan kan die voor de stroom er ook wel bij. En Bluetooth dat is dan afhankelijk of zo een muis wilt gebruiken of eventueel uw GSM als modem. Dus als ze een gebruiksduur opgeven dan deel je die best door 2.
              Tot sluitertijd, Dirk

              Comment


              • #22
                Re: [AANKOOP NIEUWE LAPTOP] tips nodig!

                Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                Kan wel maar het mocht geen wellens/nietes spelletje worden. De laptops van mijn dochters draaien 4/5 uur zonder problemen.
                Welles/nietes ? Het overgrote deel van de Dell laptops kan je uitrusten met een 9-cell batterij, ipv de standaard 6-cell. Dan geraak je al een heel eind. En toch nog voor veel minder geld dan het "nietes" (of "welles") merk...
                Panasonic Lumix FZ2000

                Comment


                • #23
                  Re: [AANKOOP NIEUWE LAPTOP] tips nodig!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Seemysterylights Bekijk bericht
                  Ik heb zelf ook een voorkeur voor Apple (werk er op school mee) maar dan zou ik al een dure macbook pro moeten kopen en voor veeeel minder geld heb ik een evengoede of betere windows laptop (:

                  en iedereen bedankt voor alle tips!
                  Was je vraag enkel een verkapte aankondiging dat je een nieuw toestel ging kopen of wat, ik kan mij onmogelijk voorstellen dat je tot een degelijke , uitgekiende en overwogen keuze kwam door de reactie's van deze topic.

                  Zou er niet beter een mededlingsrubriek komen van " Ik koop een nieuw toestel en dat is het beste!."

                  Comment


                  • #24
                    Re: [AANKOOP NIEUWE LAPTOP] tips nodig!

                    Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                    17 inch is wel groot voor iets dat je moet meenemen. Maar dat is mijn idee.
                    Dus liever een 13 inch voor onderweg en eventueel een extra scherm op de bureau thuis voor als je meer beeld wilt.
                    Of een 14/15 inch als tussenmaat, een beetje het compromis tussen draagbaar en groot.
                    17 inch is groot, maar als je deze gebruikt voor grafische toepassingen is dit volgens mij wel belangrijk. Draagbaar is hij dan wel minder.
                    Ik heb al een jaar of twee een sony laptop met 16 inch scherm en Pxxxx processor met ati videochip. werkt vlot en een paar keer per jaar neem ik deze mee naar de fotovereniging voor wat uitleg te verschaffen aan de leden. Maar je hebt voor de meeste laptops een rugzak waar je deze in kan steken, dus de manier waarop je deze meeneemt speelt een rol. Ook mag je niet vergeten dat wanneer je een rugzak met een reflex en wat objectieven, ook wel aan een aardig gewicht komt. Dit terzijde.

                    Comment


                    • #25
                      Re: [AANKOOP NIEUWE LAPTOP] tips nodig!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                      Welles/nietes ? Het overgrote deel van de Dell laptops kan je uitrusten met een 9-cell batterij, ipv de standaard 6-cell. Dan geraak je al een heel eind. En toch nog voor veel minder geld dan het "nietes" (of "welles") merk...
                      Dat heeft ieder merk wel. alleen maakt dell hier wat reklame rond als je on-line besteld.

                      Comment


                      • #26
                        Re: [AANKOOP NIEUWE LAPTOP] tips nodig!

                        Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                        Dat heeft ieder merk wel. alleen maakt dell hier wat reklame rond als je on-line besteld.
                        Weet ik wel. Maar ik denk niet dat Fotodirk het over de 'andere' PC-merken had toen hij batterijduur ter sprake bracht...
                        Panasonic Lumix FZ2000

                        Comment


                        • #27
                          Re: [AANKOOP NIEUWE LAPTOP] tips nodig!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                          Welles/nietes ? Het overgrote deel van de Dell laptops kan je uitrusten met een 9-cell batterij, ipv de standaard 6-cell. Dan geraak je al een heel eind. En toch nog voor veel minder geld dan het "nietes" (of "welles") merk...
                          Ik weet het zit ook in mijn Lenovo laptop, maar die gaat toch geen 4/5 uur mee.
                          Tot sluitertijd, Dirk

                          Comment


                          • #28
                            Re: [AANKOOP NIEUWE LAPTOP] tips nodig!

                            Denk er aan hoe dikwijls je de laptop wil meenemen.

                            Als je de laptop regelmatig moet meenemen zou ik maximum 13 of 14' kopen.
                            Een 17' is voor mij al bijna een desktop en een 15' is goed voor occasioneel eens mee te nemen.

                            Een 13' met een extra scherm lijkt mij de beste optie.

                            Dell wil ik afraden omdat ze zo moeilijk doen over hun garantie tenzij je een heel pak extra betaalt voor eigenlijk wat wettelijk voorzien is.

                            Comment


                            • #29
                              Re: [AANKOOP NIEUWE LAPTOP] tips nodig!

                              Ik ben ook geen voorstander van Dell, heb er al verschillende in mijn handen gehad, en ze geven mij geen al te stevige indruk.
                              Ook redelijk wat klachten over de systemen gehoord, maar dat ligt in vele gevallen natuurlijk ook aan de gebruiker.

                              Persoonlijk ben ik wel tevreden van IBM/Lenovo, vooral als je de laptop veel wil meenemen. Dit zijn stevige toestellen, maar grafisch misschien iets minder dan andere toestellen.
                              Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

                              Comment


                              • #30
                                Re: [AANKOOP NIEUWE LAPTOP] tips nodig!

                                Oorspronkelijk geplaatst door Quinck Bekijk bericht
                                Ik ben ook geen voorstander van Dell, heb er al verschillende in mijn handen gehad, en ze geven mij geen al te stevige indruk.
                                Ook redelijk wat klachten over de systemen gehoord, maar dat ligt in vele gevallen natuurlijk ook aan de gebruiker.

                                Persoonlijk ben ik wel tevreden van IBM/Lenovo, vooral als je de laptop veel wil meenemen. Dit zijn stevige toestellen, maar grafisch misschien iets minder dan andere toestellen.
                                Ik ben wél voorstander van Dell. Geen problemen mee en ze zijn degelijk vervaardigd. IBM/Lenovo : ok, misschien wel betere kwaliteit, maar zo duur dat je dan eigenlijk beter een Mac koopt...
                                Panasonic Lumix FZ2000

                                Comment

                                Working...
                                X