Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Originally posted by nnf
Wat maakt het nu uit wie hier iets verkoopt?
Wees blij dat sommige hier hun ding verkopen, want wie weet kan die persoon er een andere mens mee gelukkig maken.
Ik schrijf alleen dat ik het jammer vind dat men daarna verdwijnt.
Ik kan je reactie best begrijpen, maar ook de andere kant, want ikzelf heb een G3 gekocht, toevallig van een BD-member maar via een ander kanaal. Na een gesprek en het vermelden van BD heb ik hier zelf mijn 'oude' camera verkocht, maar voor de rest probeer ik me voorlopig zoveel mogelijk op de achtergrond te houden terwijl ik wel ongeveer alle topics zo goed mogelijk opvolg om er zelf van te leren. Dit om te vermijden dat ik dingen zou vragen die reeds verscheidene keren vermeld zijn, maar ook het posten van foto's waarvan ikzelf als beginner (maar intussen wel betalend member) weet dat ze niet goed zijn te vermijden.
Van zodra ik het gevoel heb klaar te zijn om zelf actief deel te nemen aan de verschillende fora zal je me wel meer en actiever zien deelnemen.
Dit gewoon maar eventjes om aan te tonen dat niet IEDEREEN die iets verkoopt via de koopjeshoek op deze manier 'misbruik' maakt van BD.
Wat betreft degenen die dus enkel willen verkopen en voor de rest geen interesse hebben ben ik het volledig met je eens.
mvg
Originally posted by NataliaNL
't valt me vaak op dat mensen zich bij BD aanmelden speciaal om hun fotoapparatuur te koop te zetten. Koopjeshoek is alleen voor forumleden, men is forumlid, dus doet niets fout.
Ik vind het wel jammer dat je daarna vaak niets meer ziet of hoort van die forumleden.
Ligt aan mij zeker?
Beste Natalia,
Hier het verhaal :
Na lange tijd eigenaar te zijn van een digitaal fototoestel, maar niet in staat om prachtige foto's te maken, heb ik me ondertussen eenn nieuw toestel gekocht. Ook hier lukte het niet zoals ik wou. Na lange nachten surfen kom ik bij deze site hier terecht. Dit was een blijde gebeurtenis. Hier kom ik aan de weet hoe ik met mijn toestel kan omgaan en wat ik erna met de foto nog kan doen. Nu blijkt dat beide toestellen wel goed zijn maar dat ik het verkeerd bediende.
Ondertussen leer ik bij van deze site en ben er zo'n uur of 3 per dag mee bezig. Heb dan ook mijn eerste toestel hier te koop gezet.
Dit wil dan niet zeggen dat ik deze site lings laat liggen voor de rest, maar hoe wil je dat een beginner "goede kritiek" uit op de andere forums.
Daar waar kan zal ik helpen bij vragen van andere leden. Ik was van het standpunt dat deze site meer zoiets was van "Met zijn allen komen we er wel".
Ik denk dat ik hier niet als enige spreek. Natuurlijk begrijp ik je reactie, maar uiteindelijk zijn de leden er ook mee gesteld als ze voor een zachter prijsje het materiaal kunnen overnemen van mensen die er de brui aan geven.
Het is natuurlijk niet leuk als men zich lid maakt enkel en alleen om spulletjes te kunnen (ver)kopen.
Anderzijds kan je je bedenken dat velen van die "koopjes"members uiteindelijk hier wel blijven terugkomen omdat het hier, geef toe, toch een interessant forum is als je met fotografie bezig bent. En dat is natuurlijk wel positief.
Originally posted by Little
Beste Natalia,
Hier het verhaal :
Na lange tijd eigenaar te zijn van een digitaal fototoestel, maar niet in staat om prachtige foto's te maken, heb ik me ondertussen eenn nieuw toestel gekocht. Ook hier lukte het niet zoals ik wou. Na lange nachten surfen kom ik bij deze site hier terecht. Dit was een blijde gebeurtenis. Hier kom ik aan de weet hoe ik met mijn toestel kan omgaan en wat ik erna met de foto nog kan doen. Nu blijkt dat beide toestellen wel goed zijn maar dat ik het verkeerd bediende.
Ondertussen leer ik bij van deze site en ben er zo'n uur of 3 per dag mee bezig. Heb dan ook mijn eerste toestel hier te koop gezet.
Dit wil dan niet zeggen dat ik deze site lings laat liggen voor de rest, maar hoe wil je dat een beginner "goede kritiek" uit op de andere forums.
Daar waar kan zal ik helpen bij vragen van andere leden. Ik was van het standpunt dat deze site meer zoiets was van "Met zijn allen komen we er wel".
Ik denk dat ik hier niet als enige spreek. Natuurlijk begrijp ik je reactie, maar uiteindelijk zijn de leden er ook mee gesteld als ze voor een zachter prijsje het materiaal kunnen overnemen van mensen die er de brui aan geven.
Mvg Peter
DAT is juist wat ik leuk vind, Peter, dat mensen blijven hangen. Nogmaals ik schrijf alleen dat ik het jammer vind als mensen gelijk weer verdwijnen. Welke camera heb je?
Veel mensen die uit de koopjeshoek een camera kopen zijn getipt door andere bezoekers. Vaak kopen ze dus hun eerste digicam. Nou zie je op dit forum vaak de meest prachtige foto´s, en vaak ook zeer mooie bewerkingen. Ik kan me voorstellen dat iemand niet direct actief gaat posten.
Maar het beste voorbeeld ben ik zelf denk ik. Ik ben een redelijke beginner met de fotografie, en ik heb door gewoon lezen hier verschrikkelijk veel opgestoken. Natuurlijk met veel plezier. Toch zal je sporadisch een foto van mij vinden. De reden? ik was/ben gewoon nog niet tevreden. Oorzaak daarvan zijn de volgende. Mijn monitor bleek gewoon niet goed in staat te zijn om de foto´s goed weer te geven, en de laatste versie van Photoshop is eindelijk een versie waarbij ik me prettig voel. Nou ja.. dat is nogal wat toch? Met mij zullen velen hetzelfde euvel hebben.
Maar jij weet niet hoeveel van die mensen wel dagelijks de BD bezoeken, en genieten van wat iedereen hier post
Nu bezit ik een canon G5, begin er nu mooie foto's mee te maken en hoop volgend jaar een DSLR.
Ondertussen hou ik me goed bezig met PS en binnenkort een album online he...
[/quote]
DAT is juist wat ik leuk vind, Peter, dat mensen blijven hangen. Nogmaals ik schrijf alleen dat ik het jammer vind als mensen gelijk weer verdwijnen. Welke camera heb je?
Je gaat daar toch niet van wakker liggen.
Ik heb me bij de verkoop van mn camera ook lid gemaakt op andere fora.En dan?
Ik bezoek die fora nu en dan nog eens maar zal er nooit iets posten.
Als je kijkt op dit forum,hier zijn toch ook veel leden die bijna nooit iets posten?
Ik heb daar geen last van hoor dat iemand hier enkel komt om zn spullen te verkopen.Er zijn ergere dingen in de wereld oa ik die al 1 maand wacht op mn 300D
Wat een gezeik is deze nutteloze post.
Als er wat is die niet door de beugel kan zullen de moderators wel optreden.Daar zijn ze tenslotte voor aangesteld.
Er zijn nu eenmaal veel nieuwelingen die topics lezen van anderen en niet meteen 100den topics starten .
Er zijn er hier trouwens ook die beter wat meer zouden lezen en minder nutteloze posts doen.Of proberen ze nu ineens allemaal hun jubileum van posts te vieren?
Natalia, die laatste reactie van jou staaft nu net wat ik bedoel, wat minder nutteloos gezever en wat meer reactie op foto's. Daar wordt iedereen beter van. Van topics zoals deze daarentegen....
Comment