Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe beheren en bewaren jullie jullie archief?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Neem Photoshop Album 2.0 Veel kwaliteit voor € 40 en een directe doorkoppeling naar PS !!

    Originally posted by Tim De Backer
    Dat is een vraag die ik me al een tijdje stel... Ik heb momenteel meer dan drieduizend foto's op mijn harde schijf staan, mooi verdeeld in mapjes... Toch vind ik het alles behalve overzichtelijk... Bovendien vrees ik de dag dat mijn iBookje het gaat begeven... Dan ben ik meteen alles kwijt... Ik ben ondertussen begonnen met alles op cd te branden, maar ook dat vind ik niet echt overzichtelijk...

    Vandaar mijn vraag: hoe doen jullie dat?

    Groetjes,

    Tim

    Comment


    • #17
      Neem Photoshop Album 2.0 Veel kwaliteit voor € 40 en een directe doorkoppeling naar PS !!
      Doorkoppeling naar PS via IMatch is ook geen probleem hoor.

      Comment


      • #18
        Zeur
        Originally posted by CDirk
        Neem Photoshop Album 2.0 Veel kwaliteit voor € 40 en een directe doorkoppeling naar PS !!
        Doorkoppeling naar PS via IMatch is ook geen probleem hoor.

        Comment


        • #19
          Wat doe je als je een album hebt met 1 000 000+ foto's verspreidt over een 100 tal cds ?

          Ik heb 2 databases gemaakt, 1 tekstbestand met alle namen locatie van iedere file en de oorsprong van ieder bestand (+/-80mb).
          Een 2de database base (+/-60mb) bevat de locatie, bestandsgrootte en een checksum van ieder bestand zodat nieuwe bestanden onmiddelijk en automatisch tov deze database vergeleken kunnen worden en als ze reeds aanwezig zijn aangeduid worden om verwijderd te worden, waarbij ook aangeduid wordt met welke file ze identiek zijn en waar en op welke cd die zich dan weer bevind.

          Hoewel alle fotos op iedere cds thematisch gerangschikt zijn, is een specifiek bestand terugvinden in de practijk onmogelijk.
          Alle beelden die een bepaald thema hebben zijn wel te localiseren door een grep/search op het tekstbestand.
          Mavica CD200 VCL-HG2037X VCL-MHG07A

          Comment

          Working...
          X