Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Landen te vermijden met fototoestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Landen te vermijden met fototoestel

    Oorspronkelijk geplaatst door nicasie Bekijk bericht
    Om binnen het onderwerp te blijven: ik vertrek met een collega-fotograaf dinsdag met een mobilhome richting Hongarije-Roemenië om in het westelijke gedeelte van Roemenië (tussen Oradea en Cluj) de kleine boerendorpjes te verkennen met fototoestel. Iemand enige tips? Oude mensen, boerenfamilies, authentieke klederdracht,... is wat we zoeken.
    - Ze kletsen graag en veel. Vraag een van de keine mannen om te vertalen, en leer een paar woordjes.
    - Drink je glas niet tot op de bodem,... dat is geen water.

    Comment


    • #17
      Re: Landen te vermijden met fototoestel

      Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
      Brugge.

      Moe gewandeld ging een kennis van me op een terrasje zitten. Toestel netjes om de
      leuning van zijn stoel. Na zijn koffietje was zijn Nikon met de noorderzon verdwenen.
      Ik wil maar zeggen...
      op terrasjes plaats ik altijd mijn rugzak op een stoel en maak en steek de buikruim door de leuning.

      Comment


      • #18
        Re: Landen te vermijden met fototoestel

        Zelfs op de trein hier in belgie moet je ook opletten.
        Als ik ergens publiek mijn aandacht moet verdelen en ik zit ergens dan draai ik de draagriem van fototas rond mijn been.
        Willen ze de cam, dan moeten ze er mij bijnemen

        Best is niet te opzichtig rondlopen en nederig zijn.
        Geen duur kleren en veel show doen.

        Comment


        • #19
          Re: Landen te vermijden met fototoestel

          Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
          op terrasjes plaats ik altijd mijn rugzak op een stoel en maak en steek de buikruim door de leuning.
          Je kunt inderdaad niet voorzichtig genoeg zijn. Best kans, dat na een te diepe slok van je
          koffietje stoel en al weg is. Maar ja, we leven om te leren.

          Comment


          • #20
            Re: Landen te vermijden met fototoestel

            Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
            Als ik ergens publiek mijn aandacht moet verdelen en ik zit ergens dan draai ik de draagriem van fototas rond mijn been.
            Willen ze de cam, dan moeten ze er mij bijnemen
            Zo doe ik het ook, trouwens er is ook nog zoiets als een verzekering voor de mensen die dat niet kennen?
            Andy Lemaire

            andylemaire.be

            Comment


            • #21
              Re: Landen te vermijden met fototoestel

              Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
              Je kunt inderdaad niet voorzichtig genoeg zijn. Best kans, dat na een te diepe slok van je
              koffietje stoel en al weg is. Maar ja, we leven om te leren.
              nou het weekend maar geen terrasje pikken bij jullie in Brugge.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #22
                Re: Landen te vermijden met fototoestel

                Ik kom regelmatig in Roemenië, waaronder ook in Boekarest als fotograaf. Daarbij loop ik dikwijls rond met veel en duur fotomateriaal.
                Gebruik gewoon je gezond verstand: steek je materiaal niet in opzichtige foto-rugzakken, loop niet opzichtig rond met je materiaal, als iemand laat merken dat ie niet op de foto wil dan respecteer je dat enzoverder.
                Waar je dan wel voorzichtig voor moet zijn, zijn de zigeuners op 't platte land. Als ze je onderweg tegen houden, wat regelmatig gebeurd in de bergen, moet je vooral niet stoppen. Dwingen ze je toch te stoppen: raam dichtlaten.

                In 't kort: gebruik ge gezond verstand en geniet van 't prachtig land :-)
                Kleine hint: het is de gewoonte om gasten bij 't ontbijt een glas palinka te geven... probeer dat stiekem ergens leeg te gieten ;-)
                www.YourConcertShots.com

                Comment


                • #23
                  Re: Landen te vermijden met fototoestel

                  Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                  Ik denk dat je in dergelijke landen toch best op de 'openbare' plaatsen blijft met een indrukwekkende camera rond je nek ... eens je in de steegjes gaat om de 'beste shots' te vinden vrees ik het ergste eerlijk gezegd.

                  Ben zo enkele jaren in geleden in Moskou geweest, enorm mooi, maar als ik het hotel verliet met mijn camera kreeg ik automatisch een chauffeur/bodyguard mee ... en ik ben al niet van de kleinste ... maar dit was standaard ginder om je tegen je eigen stommiteiten te beschermen, hij wist perfect waar je beter niet naartoe moest gaan

                  Mark
                  M-o-s-k-o-w? En dat zou vergelijkbaar zijn? Laat me je ff ter kennis brengen dat dit vier dagen en nachten is, per trein, vanuit Roemenie. En dat zelfs hun eigen hoofdstad voor heel veel Roemenen erg ver weg is.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Landen te vermijden met fototoestel

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jasiu Bekijk bericht
                    Mijn ervaring,

                    Oostbloklanden:
                    uit de achterbuurtjes weg blijven, wil je die toch aandoen ,probeer dan met meerdere personen te gaan.

                    Russia en Oekraiine:
                    probeer met een groep te zijn, is beter dan alleen..

                    Spanje en Italie:
                    s'avonds beter niet alleen ..

                    en verder op het bekende "buikgevoel" afgaan ..

                    In ieder geval een hele fijn verlof toegewenst

                    gr. J@siu !!
                    Al deze punten gelden ook voor de belgische grootsteden !
                    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Landen te vermijden met fototoestel

                      Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                      Al deze punten gelden ook voor de belgische grootsteden !
                      Ben al in vele landen geweest en het onveiligste vond ik toen we op rondreis waren in Zuis-Afrika en daar de stad Durban bezochten rade men ons aan om zo weinig mogelijk zichtbare spullen mee te nemen...en daar heb ik wijselijk besloten om enkel ons klein compactje mee te nemen...voelden ons daar dan ook niks op ons gemak...al werden we begeleid door een lokale politieman met geweer dan nog....

                      Grtz

                      Templar
                      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Landen te vermijden met fototoestel

                        Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                        Ben al in vele landen geweest en het onveiligste vond ik toen we op rondreis waren in Zuis-Afrika en daar de stad Durban bezochten rade men ons aan om zo weinig mogelijk zichtbare spullen mee te nemen...en daar heb ik wijselijk besloten om enkel ons klein compactje mee te nemen...voelden ons daar dan ook niks op ons gemak...al werden we begeleid door een lokale politieman met geweer dan nog....
                        Dat kan ik zeker beamen. In 2000 waren we in Durban en waren we verwittigd om voor zonsondergang terug in het hotel te zijn. Toen we de volgende dag naar onze volgende bestemming reden hoorden we op de radio dat er 2 toeristen "bezeer" waren bij een overval op nog geen 50m van ons hotel. Blijkbaar liep de vrouw met nogal wat juwelen rond haar nek
                        Zelf met mijn alu-fotokoffer met analoge SLR heb ik mij er nooit onveilig gevoeld, ook niet in het centrum van Pretoria waar we op een gegeven ogenblik de enige "bleekscheten" waren

                        Common sense blijft van toepassing, zowel in binnen als buitenland. Je krijgt nogal snel het gevoel dat je ergens beter niet rondloopt, zonder paranoïde te worden natuurlijk.
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

                        Comment


                        • #27
                          Re: Landen te vermijden met fototoestel

                          In 1975 werd ik in de Efterling achtervolgd door 3 vreemde types die het op mijn nikon gemunt hadden, pas toen ik duidelijk liet merken dat ze hem niet zonder slag of stoot zouden krijgen dropen ze af.
                          Ik denk dat je overal op moet passen voor ongure types en het ook niet moet zoeken door het ze gemakkelijk te maken want sommige springen er toch ook wel onvoorzichtig mee om.
                          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                          Comment


                          • #28
                            Re: Landen te vermijden met fototoestel

                            Als je staat te zwaaien met je toestel (als of het straattoneel is )dan trek je uiteraard aandacht van allerlij mensen ook ongure.Daar tegenover staat als je op een bescheiden en serene wijze je materiaal hanteert zul je niet of nauwelijks opvallen.Ook wat betreft fotorugzak .Een paar jaar gebruik ik nu een Lowepro flipside 440aw is dus met sluiting langs de rug zijde :zeer veilig .En zet ik mij neer op een terras =altijd de rugzak tussen mijn benen,en een poot van stoel of zeteltje door de draagriemen ,dan moeten ze al raar doen om die mee te graaien.
                            Zo objectief als mijn objectieven.....
                            bd 616 be MVG Jan

                            Comment

                            Working...
                            X