Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotograferen voor Schlagerhits

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fotograferen voor Schlagerhits

ich heb in 't verleden noch geholpfen bei mein broeder, die ist slager. telt das ook?
    EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
    https://sites.google.com/view/pdh65/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
      Als er nu liefhebbers zijn, waarom niet? Ga eens uit van de mogelijke win-win-situatie. Zorg voor jezelf, en je haalt er wel net iets meer uit dan je erin steekt.

Jouw tarief ligt op €200 per halve dag zeker?
      wat is er , probeer je wat na te trappen....? zielig....

het gaat hier over de vraag naar mensen die geinvesteerd hebben in prof. fotomateriaal (want gewoon is niet genoeg) en bereid zijn grote afstanden af te leggen , en voor hun evenementen wat foto's komen maken......en natuurlijk, "gratis"
      ja watte zeg, .....
      http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht

het gaat hier over de vraag naar mensen die geinvesteerd hebben in prof. fotomateriaal (want gewoon is niet genoeg) en bereid zijn grote afstanden af te leggen , en voor hun evenementen wat foto's komen maken......en natuurlijk, "gratis"
        ja watte zeg, .....
        Zeur zo niet...
        Voor die site is een DSLR al professioneel.
        Er staat toch niet geschreven dat bv een EOS 5D Mark II vereist is?
        Ik denk dat iemand met een EOS 300 evengoed welkom is.

En als iemand dit wilt doen zonder er iets voor te krijgen... wat is dan het probleem?
        Begrijp echt niet waarom sommige zo in hun gat gebeten moeten zijn...
        But keep it up!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht

ja watte zeg, .....
          waar jaagt ge u eigenlijk in op?

nog nooit gehoord van vraag & aanbod?

ik fotografeer zelf ook vrijwillig voor the top of music en ik mag wel best stellen dat ik professioneel materiaal heb (1D2, 70-200 2.8 IS, 85 1.8, ... zonder te willen stoefen he pas op)... als IK dat graag doe en IK wil dat GRATIS doen, is dat toch mijn zaak.

Ik content = gratis inkom op leuke concerten & daar mijn hobby uitvoeren : foto's maken
          TTOM content = gratis foto's van leuke concerten

Het moet tegenwoordig allemaal maar direct geld opbrengen anders deugt het niet.

Als er dus onder ons fotografen schlagerfans zijn (en daar twijfel ik niet aan), is dat voor hen een leuke kans om bij optredens van hun favoriete zangers/zangeressen hun hobby fotografie gaan uit te voeren.

Stop dus met zeiken en laat iedereen vragen wat ie wil. Als je er niet akkoord mee bent, reageer je toch gewoon niet zeker.

Ben het wel met Evi haar opmerking eens over zo'n site en correct nederlands
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht

ik fotografeer zelf ook vrijwillig voor the top of music en ik mag wel best stellen dat ik professioneel materiaal heb (1D2, 70-200 2.8 IS, 85 1.8, ... zonder te willen stoefen he pas op)... als IK dat graag doe en IK wil dat GRATIS doen, is dat toch mijn zaak.

Ik content = gratis inkom op leuke concerten & daar mijn hobby uitvoeren : foto's maken

Het moet tegenwoordig allemaal maar direct geld opbrengen anders deugt het niet.

Als er dus onder ons fotografen schlagerfans zijn (en daar twijfel ik niet aan), is dat voor hen een leuke kans om bij optredens van hun favoriete zangers/zangeressen hun hobby fotografie gaan uit te voeren.

Stop dus met zeiken en laat iedereen vragen wat ie wil. Als je er niet akkoord mee bent, reageer je toch gewoon niet zeker.

Awel, je bespaart me een hoop typwerk.

Maar ik hoop dan ook dat die site een goede eindredacteur heeft, want die taalfouten storen nogal..
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

post verwijderd
              Last edited by tommmm; 10 januari 2011, 19:59.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                Awel, je bespaart me een hoop typwerk.

Maar ik hoop dan ook dat die site een goede eindredacteur heeft, want die taalfouten storen nogal..
                int vervolg ikke 10 minuten wachten en ik bespaar mezelf van een kramp in de hand van te typen
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

Comment

veel plezier met controles.(gratis bestaat niet meer voor de overheid)

Gratis is 1 zaak,dat is iedereen zijn eigen keuze echter denken menigen niet verder dan dat.
                  verantwoordelijkheid bij gebeurlijke ongevallen?
                  In dat straatje wil je niet terecht komen.

Sluit uw "opdrachtgever" een verzekering burgerlijke aansprakelijkheid voor u af ?
                  UW familiale zal niet tussen komen want je was daar in opdracht van (werk dus)

ALs er iemand drank over uw toestel kapt. Wat dan ?
                  www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stach Bekijk bericht

Gratis is 1 zaak,dat is iedereen zijn eigen keuze echter denken menigen niet verder dan dat.

Sluit uw "opdrachtgever" een verzekering burgerlijke aansprakelijkheid voor u af ?

Waarom zou uw familiale verzekering terugtrekken?
                    Wie zegt dat je daar was in 'opdracht van'?
                    Wie zegt dat je daar niet op vrijwillige basis was?
                    Ik denk dat iedere concertfotograaf de gevaren wel weet.
                    Als het nu in opdracht van is of vrijblijvend.

Daarbij denk ik niet dat je een 'contract' gaat afsluiten met die site.
                    Dus nogmaals wat hier gezegd is geweest:
                    '
                    Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs

Comment

Awel, Stach, dan gebeurt er hetzelfde als wat er gebeurt als nonkel Jos op je bbq met een stuk in z'n kl*ten een glas sangria over je toestel kiepert.

Ik heb 't al een paar jaar geprobeerd: mailke naar den Herman: 'Herman, ook dit jaar bied ik mezelf aan om 4 dagen foto's te komen trekken op Werchter. Het kost je maar 1200 euro, zonder onkostenvergoeding en 65 euro per gepublishte foto.'
                      Helaas, ook dit jaar weer nougabollen.

Dankzij de sites waar ik voor fotografeer kom ik frontstage bij grote concerten in bijv Vorst Nationaal, de AB etc. Dit kost mij mijn vervoer, maar zoals ik tegen mijn vrouw zeg: 'Als ik duivenmelker was, dan moest ik mijnen naft ook betalen...' :-)
                      Zonder deze sites, waarvoor je gratis fotografeert, kom je gewoon niet binnen bij concerten/festivals. Zo simpel is't.
                      Conclussie: elke hobby kost geld...
                      www.YourConcertShots.com

Comment

Controles kunnen perfect. Waarschijnlijk wordt er wel ergens vastgelegd dat die persoon geen bezoldiging ontvangt, dus dan is het aan de overheid om het tegendeel te bewijzen.

Ondertussen komen de familiale verzekeringen wel tussen wanneer men in opdracht werkt (vrijwillige basis), want dit ligt in het verlengde van de privé-sfeer.
                        Dit kan gebeuren op elk ogenblik, elke plaats, van zodra je je camera bovenhaalt.
                        Als ik vrijwillig (zonder opdracht) naar een festival ga, of ik ga wel in opdracht (maar nog steeds vrijwillig) dan voel ik me steeds verantwoordelijk voor alles wat er gebeurt met mijn camera. Er is geen haar op m'n hoofd dat er aan denkt om die kosten te verhalen op de organisatie, eerder op de familiale van die kl*j* die z'n drank over m'n toestel giet.
                        Canon EOS 5DmkII | Canon Speedlight 580EX | Canon 50mm F1.4 - Canon 24-70mm F2.8 L - Canon 70-200mm F2.8 IS L

Comment

Dit topic gaat nu over een "Schlager"-website die op zoek is naar fotografen die tegen een zo laag mogelijke kost (drank, ingang ...) foto's willen nemen van een optreden die hun waarschijnlijk interesseert.

--- een mooi concept en een ideale kans voor de hobby fotograaf die dit soort van festivals/optredens wel kan smaken, en er het nuttige aan het aangename kan koppelen ---

Maar ...
                          Zoals bij soortgelijke topics op BD staat er niemand bij stil dat er wel ergens in ons kleine landje misschien wel een gevestigde fotograaf zijn "niche" wil maken van deze festivals/optredens ... deze fotograaf heeft de stap gewaagd om zijn gezin te voeden van de foto's die hij kan maken op dit soort festivals.

Toch ...
                          Weet ik dat er weer 10-tallen BD-leden zullen aanhalen dat deze gevestigde fotograaf maar zijn "niche" moet verdedigen door betere beelden te maken dan de hobby fotografen, het is tenslotte "zijn werk".

Anderzijds ...
                          Kan ik deze 10-tallen BD-leden geen ongelijk geven want hun beelden zijn nu eenmaal 100 keer beter dan deze "so-called" gevestigde fotograaf.

Dus ...
                          Het blijft een "rare" kwestie

Ik stel voor ...
                          Dat je het spel "eerlijk" speelt:

- fotografeer je x keer per jaar, sporadisch - gratis, een optreden ... dan ben je volgens mij de naam "oneerlijke concurrent" niet waardig, beoefen gerust je hobby en geniet van de eventuele publicaties!

- fotografeer je op geregelde basis optredens ... tjah dan is het aan jouw om de keuze te maken, oftewel laat je steeds bij elke "opdracht" duidelijk op papier zetten dat je als "vergoeding" je ingang betaald krijgt ... oftewel neem je het risico dat de fiscus akkoord gaat met het feit dat je op regelmatige basis "vrijwilligerswerk" verricht.

Graag wil ik er ook even bij vermelden dat de fiscus ondertussen al zo slim geworden is dat ze digitale fotografie linken met "digitale nabewerking", de band tussen FOD Economie & Business Software Alliance is nogal "nauw" te noemen op dat vlak. Neem dus geen risico als je geregeld "vrijwilligerswerk" verricht want in het het bezit zijn van geldige software licenties is een must ... durf ik uit ondervinding te stellen

Wat je ook doet ... doe het goed!
                          www.fotofolio.be

Comment

Fotofolio,

Ik vind dit geen oneerlijke concurrentie. Waarom niet? Die Schlagerwebsite zal nooit gaan betalen voor foto's van de gevestigde fotograaf. Als 't ooit zover zal komen, dan stopt die site er gewoon mee.
                            Dus is 't simpel: die gevestigde fotograaf verkoopt zijn foto's aan diverse media's die nog wel voor hun foto's willen betalen. En de rest van de fotografen werkt gratis voor websites die toch nog nooit een gevestigde fotograaf zullen betalen.
                            Dus vult elkaar mooi aan.
                            www.YourConcertShots.com

Comment

Ik wil wel foto's komen maken...als ik tijd heb.
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Iedereen is vrij van doen, en ook vragen staat vrij, daar ga ik dus geen kritiek op geven, wat meer is, ik heb zelfs eenmaal voor hun een concert gedaan, en ze waren tevreden van mijn beelden, alleen was ik niet tevreden van hun amateuristisch geklungel om de beelden op te laden. Dat je kwaliteit vraagt, daar kan ik ik volgen, dat het gratis is, dat was ook mijn keuze, dus daar moet je achteraf niet op terugkomen. Maar als je dan als vragende partij, steken laat vallen in de aangeboden software, dat was voor mij der net iets over. Na enkele vergeefse pogingen tot upload, heb ik toen mijn selectie van de beelden op de server van fototime.com geplaatst, en heb hun een mailtje gestuurd, met de melding, jongens hier staan de beelden, je kan ze downloaden indien je wenst! Wat ze ook gedaan hebben.

MVG, Jeff C.
                                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Working...
                                X