Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

oproep fotografen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: oproep fotografen

    Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
    Na al deze reacties blijf ik toch bij mijn deelname aan de workshop.
    Ofwel weten ze het niet, ofwel hebben ze de centen niet, ik weet echter één ding
    je krijgt waar voor je geld.

    MVG, Jeff c.
    zo is het Jef!
    en dat je waar voor je geld krijgt heb ik al uit verschillende bronnen vernomen dus....
    http://www.jvs-photography.be/

    Comment


    • #17
      Re: oproep fotografen

      Zeer mooi initiatief, en ik vind de prijs zeker aanvaardbaar.

      Ongelooflijk hier, voor body's en lenzen steekt het niet op een paar honderd tot duizend Euro, maar als er voor een laptop of een cursus 200-400€ meer betaald moet worden is alles te duur!

      Comment


      • #18
        Re: oproep fotografen

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Zeer mooi initiatief, en ik vind de prijs zeker aanvaardbaar.

        Ongelooflijk hier, voor body's en lenzen steekt het niet op een paar honderd tot duizend Euro, maar als er voor een laptop of een cursus 200-400€ meer betaald moet worden is alles te duur!
        kweet het , t'is ongelooflijk....
        http://www.jvs-photography.be/

        Comment


        • #19
          Re: oproep fotografen

          Je kan dan beginnen over veel workshops.
          Ik neem bvb die van Marcel van Oosten. Die kosten ook behoorlijk wat...

          Een workshop is voor een fotograaf meer dan één dag werk. Je hebt er altijd héél wat voorbereiding aan.
          Ik organiseer zelf ook af en toe een workshop. Een persoonlijke workshop van één dag kost bij mij €250. Klinkt misschien veel, maar daar hou ik sowieso al maar €200 meer van over na aftrek BTW en op dat bedrag betaal je dan ook nog eens belastigen...
          Ik heb er ook meer dan één dag werk mee. Het opvolgen van de gebieden, het voorbereiden van de workshop en de feedback voor en achter de workshop neemt ook minstens nog een dag in beslag... Ik probeer de deelnemers altijd waar voor hun geld te geven en daar kruipt tijd in.
          Met een worshop in groepsverband kan je inderdaad iets meer verdienen als er voldoende opkomst is, maar ook hier heb je telkens die voorbereiding en opvolging. En ook BTW en belastingen.
          Als die persoon zijn workshops degelijk zijn, dan vind ik €200 absoluut niet teveel.

          Tegenwoordig is de tendens trouwens om te mailen met allerhande vragen over fotografie. Meestal ben ik alrijd zo vriendelijk om de tijd te nemen grondig te antwoorden, maar als je die persoon dan verteld dat hij al die informatie in het lang en het breed uitgelegd kan krijgen tijdens een workshop, dan is het antwoord vaak "Oei dat is wat duur". Zielig!
          Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

          Comment


          • #20
            Re: oproep fotografen

            Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
            niemand verplicht je deel te nemen he dat al om te beginnen, ten tweede dat zijn normale prijzen !
            en in bf rekenen moet je niet doen he, die tijd is allang passe....
            wat heb je vandaag nog voor 400 euro?
            ik heb het er voor over zondermeer, en wat meer is...
            dit is GEEN initiatief van Frank zelf he, dit is MIJN initiatief, dus laat frank erbuiten aub

            dit is zijn prijs en daarmee uit

            kwaliteit en kennis kost nu eenmaal geld , en het model moet ook betaald worden ....

            en het is ook niet zomaar dat de workshops van Frank zo een suc6 kennen he
            praat anders eens met de mensen die er reeds een workshopje volgde.....

            en graag zou ik willen dat er over de prijs niet meer gezeverd word, vandaar dat ik hem eerst ook niet gepost had maar op vraag wel gedaan....

            Indien je in het forum topic algemeen post heb ik het recht gelijk iedereen op BD om zijn welgemeende mening erover te geven. Diegenen die de hoge prijs van deze workshop teveel vinden moet hier blijkbaar direct de mond gesnoerd worden.Als gewone pro arbeider moet ik heel wat meer doen dat om 400 euro te verdienen zenne.Ik vind persoonlijk 400 euro(enkel workshop) veel geld voor slechts een 2 dagen. De reden waarom Frank hier geen reclame komt maken is omdat het ook helemaal verboden is als zelfstandige om je diensten ( hier in de vorm van een workshop) aan te bieden op een forum. Ik veronderstel dan ook meteen dat het daarom is waarom jij het initiatief hier in Franks plaats neemt. Ik hoop dat het u ook wat centjes opbrengt om hier reclame te komen maken.

            uit het forumregelement ; 6. Adverteerders en handelaars op Belgiumdigital

            We merken regelmatig dat ook professionele fotografen (in hoofd- of nevenberoep) en (foto)handelaars de weg naar Belgiumdigital hebben gevonden. Ook deze gebruikers zijn van harte welkom, zeker als ze nuttige commentaren, tips en informatie aanbrengen.

            Het is echter niet de bedoeling om het forum te misbruiken om iemands handeltje aan te prijzen, om via de koopjeshoek met een commerciële instelling producten aan te bieden, enz.

            In de loop van de eerste helft van 2010 wil Belgiumdigital in overleg met deze forumgebruikers
            duidelijke en praktische afspraken maken die beter aan de huidige toestand en billijke wensen tegemoetkomt. Op die manier kunnen we de informatie en dienstverlening naar alle forumgebruikers verbeteren.

            Voorlopig houden we ons aan enkele eenvoudige regels, waarrond met gezond verstand zal worden gemodereerd:

            - Expliciete verwijzingen door handelaars/ondernemers naar de eigen (al dan niet online) zaak is absoluut verboden. Een uitzondering hierop is het antwoorden op een in het forum gestelde vraag van een forumlid. Een handelaar mag dus op een door een ander forumlid gestelde vraag antwoorden dat hij/zij deze diensten of voorwerpen aanbiedt.
            - Verwijzingen (bv. in de handtekening) naar een portfolio-gedeelte van een commerciële website zijn toegelaten.
            - Zelf een topic starten met reclame voor producten en diensten is en blijft verboden.
            - Reviews van producten en diensten zijn toegelaten, voor zover er significante gebruik(er)sinformatie wordt aangeboden, niet enkel het herhalen van specificaties of commerciële slagzinnen).
            - In de koopjeshoek wensen we geen systematische activiteit van handelaars.
            - Handelaars die toch promotie willen voeren (bv. door bannering) of producten of diensten aan de man willen brengen (ook tweedehands), en die daardoor Belgiumdigital vzw willen steunen, kunnen steeds contact opnemen via de Helpdesk (kies als Afdeling ‘Commerciële Ondersteuning’) of via e-mail naar advertising @ belgiumdigital . com.
            - Lucratieve handelaars - mensen die enkel privaat kopen en verkopen om (woeker)winsten te maken - worden niet geduld en riskeren dat hun account wordt beëindigd.

            Raadpleeg de forumleiding of de moderators ingeval van twijfel. Ook hier zijn de beslissingen van forumleiding en moderators bindend, er wordt daarover geen publieke discussie gevoerd.

            Met beste dank voor jullie begrip en medewerking, in afwachting van nieuwe afspraken!
            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

            Comment


            • #21
              Re: oproep fotografen

              Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE
              De reden waarom Frank hier geen reclame komt maken is omdat het ook helemaal verboden is als zelfstandige om je diensten ( hier in de vorm van een workshop) aan te bieden op een forum.
              Dit is voor mij hard lachen

              Ik heb al meermaals gevraagd aan RvB of ik reclame mag maken voor mijn workshops, en dat ik hiervoor graag wens te betalen. Tot op vandaag nog steeds geen antwoord verkregen, enkel de tip om het te plaatsen bij "Waarheen vandaag" want daar zou het "door de vingers gezien worden".

              Dus niet alle zelfstandigen komen hier "zomaar" reclame maken, ik ken er meerdere (kan er meteen 5 opsommen) die graag willen betalen om zo'n topic te mogen openen. Een banner kopen is géén optie, hier krijg je te weinig respons op.
              www.fotofolio.be

              Comment


              • #22
                Re: oproep fotografen

                nogmaals , Frank heeft hier niks mee te maken het is MIJN initiatief!!
                wat digipics betreft, die heeft blijkbaar idd reeds een workshop gevolgd bij frank en maakt kenbaar hier zeer tevreden over te zijn, en dat is zijn goed recht!

                ik ken digipics totaal niet , nooit ontmoet in real live ....
                verder wil ik benadrukken dat ik en ook digipics hier geen enkele euro aan verdien, het tegengestelde is waar het kost mij evengoed geld omdat ik ook mijn deel zal betalen

                het gaat hier niet over geld verdienen , ik heb aan frank gevraagd voor een "totaal workshop" te geven in belgie, heeft toegezegd en zijn prijs gegeven
                in plaats van verschillende kleine workshops te gaan volgen bij hem komt hij naar belgie en bied een heel pakket aan...

                ieder is vrij te doen wat hij wil , maar ik vind dit een uitzonderlijke gelegenheid om mee te maken en er een hele hoop van te leren,

                degene die dit te duur vinden alle respect daarvoor maar laat dit topic dan voor wat het is ...

                wat mij verschrikkelijk tegen de borst stoot is het feit dat iemand het initiatief neemt om iets te organiseren dat er steeds zulke commentaren moeten komen ,

                oja als ge wil onze nonkel lowie heeft ook ne camera en wil best ook ne workshop geven hoor en deze is "GRATIS"....
                http://www.jvs-photography.be/

                Comment


                • #23
                  Re: oproep fotografen

                  Zal ik dan toch maar reageren, kreeg dit net via twitter te horen.

                  Laat ik een paar dingen voorop stellen.
                  Ik ben benaderd door organisator of ik bereidt was de workshops te doen op locatie.
                  Aangezien ik de workshops wereldwijd geef heb ik natuurlijk geen problemen met Belgie.

                  Dan over de prijs.

                  Normaal kosten de workshops in Emmeloord tussen de 150-199.00 per dag per persoon.
                  Groepen zijn meestal tussen de 5-8 man groot.
                  Hiervan gaat echter netjes de belasting af aangezien we hier alles netjes wit doen.

                  Voor de locatie workshops is dit om heel eerlijk te zijn een zeer goedkope workshop.
                  De workshops in het buitenland liggen meestal tussen de 299.00 en 350.00 euro.
                  De reden hiervoor is heel simpel.

                  We moeten regelen :
                  Verblijf in een hotel voor 4 dagen bij een 2 daagse workshop
                  Reisvergoeding
                  Modelkosten
                  Locatie huur
                  Lunch voor de cursisten
                  MUA

                  Verder gaat hier de deur dus voor 4 dagen dicht wat geld kost.

                  Het is heel simpel, voor wat je krijgt is 200.00 per dag gewoon te goedkoop.
                  De reden dat ik dit doe is omdat ik de workshops leuk vind om te geven en omdat met een lagere prijs we altijd uitverkocht zijn waar ze ook gegeven worden.

                  Boek voor de grap eens iemand als Joe McNally, Scott Kelby en ik denk dat je schrikt van die prijzen......
                  http://www.frankdoorhof.com

                  Comment


                  • #24
                    Re: oproep fotografen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                    Dit is voor mij hard lachen

                    Ik heb al meermaals gevraagd aan RvB of ik reclame mag maken voor mijn workshops, en dat ik hiervoor graag wens te betalen. Tot op vandaag nog steeds geen antwoord verkregen, enkel de tip om het te plaatsen bij "Waarheen vandaag" want daar zou het "door de vingers gezien worden".

                    Dus niet alle zelfstandigen komen hier "zomaar" reclame maken, ik ken er meerdere (kan er meteen 5 opsommen) die graag willen betalen om zo'n topic te mogen openen. Een banner kopen is géén optie, hier krijg je te weinig respons op.
                    dit is iets wat ik zelf heel graag zou willen zien op bd, dat de betere fotografen hier hun diensten mogen aanbieden zodat je niet moet gaan zoeken naar waar vind ik dit of dat maar gelijk hier terecht kan op je eigenste forum....
                    maar wel graag op een manier zoals bij "aangeboden" dat er niet gereageert kan worden maar enkel via mail of pm dan ben je gelijk van dat gezeur vanaf over dat de prijs te duur is enz...
                    http://www.jvs-photography.be/

                    Comment


                    • #25
                      Re: oproep fotografen

                      Oorspronkelijk geplaatst door FrankD Bekijk bericht
                      Zal ik dan toch maar reageren, kreeg dit net via twitter te horen.

                      Laat ik een paar dingen voorop stellen.
                      Ik ben benaderd door organisator of ik bereidt was de workshops te doen op locatie.
                      Aangezien ik de workshops wereldwijd geef heb ik natuurlijk geen problemen met Belgie.

                      Dan over de prijs.

                      Normaal kosten de workshops in Emmeloord tussen de 150-199.00 per dag per persoon.
                      Groepen zijn meestal tussen de 5-8 man groot.
                      Hiervan gaat echter netjes de belasting af aangezien we hier alles netjes wit doen.

                      Voor de locatie workshops is dit om heel eerlijk te zijn een zeer goedkope workshop.
                      De workshops in het buitenland liggen meestal tussen de 299.00 en 350.00 euro.
                      De reden hiervoor is heel simpel.

                      We moeten regelen :
                      Verblijf in een hotel voor 4 dagen bij een 2 daagse workshop
                      Reisvergoeding
                      Modelkosten
                      Locatie huur
                      Lunch voor de cursisten
                      MUA

                      Verder gaat hier de deur dus voor 4 dagen dicht wat geld kost.

                      Het is heel simpel, voor wat je krijgt is 200.00 per dag gewoon te goedkoop.
                      De reden dat ik dit doe is omdat ik de workshops leuk vind om te geven en omdat met een lagere prijs we altijd uitverkocht zijn waar ze ook gegeven worden.

                      Boek voor de grap eens iemand als Joe McNally, Scott Kelby en ik denk dat je schrikt van die prijzen......
                      volledig met je eens frank!
                      http://www.jvs-photography.be/

                      Comment


                      • #26
                        Re: oproep fotografen

                        200 euro voor een workshop ,ça va nog. valt nog goed mee.

                        echter je normale prijs maal 2 doen voor 2 opeenvolgende dagen wordt normaliter niet gedaan.

                        Tevens een workshop van een dag is blijkbaar van 10h00 tot 15h00.Dat noem ik persoonlijk geen dag maar een halve dag. opgelet misschien is het hier anders. dit is enkel wat ik lee sop zijn website.Daar het meerdere cursussen zijn op 2 dagen zal het dus wel anders zijn vermoed ik.

                        Indien een groep mensen een cursus wensen volgen en zich zo aanbieden wordt er normaliter ook een korting gegeven.

                        Dit alles zijn mijn ervaringen in het bedrijfsleven en cursussen aldaar.

                        Maar nogmaals 400 euro voor 2 dagen cursus is goedkoop.
                        Een cursus van 1200 euro voor 2 dagen die nog op niets trekt is legio in de bedrijfswereld
                        Last edited by stach; 23 juni 2010, 16:24.
                        www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

                        Comment


                        • #27
                          Re: oproep fotografen

                          Oorspronkelijk geplaatst door FrankD Bekijk bericht
                          Zal ik dan toch maar reageren, kreeg dit net via twitter te horen.

                          Laat ik een paar dingen voorop stellen.
                          Ik ben benaderd door organisator of ik bereidt was de workshops te doen op locatie.
                          Aangezien ik de workshops wereldwijd geef heb ik natuurlijk geen problemen met Belgie.

                          Dan over de prijs.

                          Normaal kosten de workshops in Emmeloord tussen de 150-199.00 per dag per persoon.
                          Groepen zijn meestal tussen de 5-8 man groot.
                          Hiervan gaat echter netjes de belasting af aangezien we hier alles netjes wit doen.

                          Voor de locatie workshops is dit om heel eerlijk te zijn een zeer goedkope workshop.
                          De workshops in het buitenland liggen meestal tussen de 299.00 en 350.00 euro.
                          De reden hiervoor is heel simpel.

                          We moeten regelen :
                          Verblijf in een hotel voor 4 dagen bij een 2 daagse workshop
                          Reisvergoeding
                          Modelkosten
                          Locatie huur
                          Lunch voor de cursisten
                          MUA

                          Verder gaat hier de deur dus voor 4 dagen dicht wat geld kost.

                          Het is heel simpel, voor wat je krijgt is 200.00 per dag gewoon te goedkoop.
                          De reden dat ik dit doe is omdat ik de workshops leuk vind om te geven en omdat met een lagere prijs we altijd uitverkocht zijn waar ze ook gegeven worden.

                          Boek voor de grap eens iemand als Joe McNally, Scott Kelby en ik denk dat je schrikt van die prijzen......
                          Deju dat is snel......het tromgeroffel in het woud gaat snel heel ver blijkbaar
                          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                          Comment


                          • #28
                            Re: oproep fotografen

                            2 dagen, zijn 2 dagen en feitelijk combineer ik 3 workshops.
                            Op locatie lopen de dagen sowieso altijd uit naar vaak 16:00

                            En geloof me, als je ooit een workshop hebt gehad die ik geef dan weet je dat je zelfs om 15:00 al vol zit

                            Ik ben niet iemand die licht neerzet en dan de mensen laat fotograferen.
                            Alle workshops beginnen met 1-2 uur theorie en daarna een praktijk gedeelte.

                            En daarbij komt, als je het te duur vind dan kom je toch gewoon niet ?
                            Ik snap het probleem niet helemaal ?
                            Sowieso zijn de prijzen die ik vraag veel te laag voor wat je krijgt, nogmaals vergelijk het met andere mensen die workshops organiseren (en dan bedoel ik niet de mensen die een workshop geven dat feitelijk niet meer is dan een begeleide naakt fotoshoot, met alle respect).

                            Maar goed, dit is gewoon zonde van de energie.
                            Je ben vrij om te komen, kom je dan heb je een goede en ik denk zeer leerzame workshop, kom je niet dan weet je niet wat je mist.

                            Een opmerking geven zonder onderzoek te doen naar HOE mijn workshops werken is alleen maar zonde. Je ziet mensen inschrijven die al een workshop bij me gedaan hebben, waarom zouden die geld "weggooien" als ze het al een keer gedaan hebben.....
                            Juist ..... ze zijn allemaal anders en meer dan de moeite waard

                            Maar goed, nu ben ik aan het posten terwijl ik feitelijk niets met de organisatie te maken heb, nogmaals ik ben gewoon gevraagd of ik het wil doen, en ik heb positief geantwoord. Dit is dus niet door mij georganiseerd.
                            http://www.frankdoorhof.com

                            Comment


                            • #29
                              Re: oproep fotografen

                              Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                              Deju dat is snel......het tromgeroffel in het woud gaat snel heel ver blijkbaar
                              met internet word de wereld steeds kleiner ja....
                              http://www.jvs-photography.be/

                              Comment


                              • #30
                                Re: oproep fotografen

                                Ikzelf heb reeds 3 keer een workshop gevolgd bij Frank en was meer dan tevreden. Het voordeel van deze aangeboden 2-daagse workshop, is dat je geen 4 uren moet rijden naar de rand van Nederland. Geloof me, als 't bij Frank hard waait, dan vlieg je tot in Denemarken :-)
                                Voor de rest: inderdaad, bij elke workshop ben ik rond half 5 vertrokken, na not wat napraten, foto's bekijken etc.
                                400 euro is inderdaad duurder dan een workshop bij je lokale fotoclub, maar geloof me, wat bij Frank leert is onbetaalbaar :-)
                                En nee, ik ben niet door hem ingehuurd of familie of zo....
                                www.YourConcertShots.com

                                Comment

                                Working...
                                X