Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

en nu een vreemde vraag ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: en nu een vreemde vraag ...

    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Vroeger ware alle camera's van alle merken metaalkleurig.
    dat bedoel ik nu, waarom of welke onverlaat heeft dat zwart tot hoofdkleur gebombardeeerd ?
    Die zilver/zwarte modellen, ja, die waren nog eens 'classy' nu is het allemaal eenheidsworst (en ja mijn E-520 hoort daar ook bij...)
    Het zijn de dwarsliggers die het spoor recht trekken

    Comment


    • #17
      Re: en nu een vreemde vraag ...

      De zilver/zwarte modellen waren de goedkoopste uit de reeks (300D, 350D).


      Voor mij is het uiterlijk van de camera wel minder belangrijk dan wat eruit komt (maar dat wil daarom nog niet zeggen dat ik met een felgekleurde camera op pad wil).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #18
        Re: en nu een vreemde vraag ...

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Vroeger ware alle camera's van alle merken metaalkleurig.
        Een witmetalen finish dateert van na de tweede wereldoorlog, voor de duurzaamheid waarschijnlijk.

        Tot dan was de messing body van bv Leica kleinbeeldcameras gewoon glimmend zwart gelakt.

        Comment


        • #19
          Re: en nu een vreemde vraag ...

          Zwart valt gewoon minder op. Het springt er niet uit zoals rood of geel. Het trekt minder de aandacht.

          Als je vroeger op uit stap ging wou je moeder ook altijd dat je goed opviel tussen de andere en ze kocht je een knal rode klak of een knal rode boekentas of ze dee je een gele sjaal kopen in de winter... Ale toch in mijn lagere school periode.

          Zo'n kleuren trekken nu eenmaal sneller de aandacht. Nu trekt je DSLR de aandacht omwille van zijn omvang of omwille van wat er op zit. En niet omwille van de kleur, denk ik.
          ::: Flickr :::

          Comment


          • #20
            Re: en nu een vreemde vraag ...

            Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
            waarschijnlijk omdat zwart zowat het enige is dat geen licht reflecteert. En reflecties is wel het laatste wat we in de fotografie nodig hebben.

            Groeten, Bert
            reflecterende of fluoknopjes op de achterzijde zouden anders wel handig zijn in vele gevallen.
            Gurdy

            Comment


            • #21
              Re: en nu een vreemde vraag ...

              Vooral als iemand achter u met een licht schijnt, dat ge helemaal niets ziet?

              Kledij moet reflecteren, dat dient om gezien te worden, die knopjes op u dslr zullen u niet extra laten opvallen.

              Comment


              • #22
                Re: en nu een vreemde vraag ...

                Misschien ne roze voor de Gay People.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #23
                  Re: en nu een vreemde vraag ...

                  Toch wel raar dat hier al verschillende topics geopend zijn over de witte "L" telelenzen van Canon, maar nu zijn er weer die liever een meer opvallende camera zouden willen kopen...
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: en nu een vreemde vraag ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Voor mij is het uiterlijk van de camera wel minder belangrijk dan wat eruit komt (maar dat wil daarom nog niet zeggen dat ik met een felgekleurde camera op pad wil).
                    Ga eens met een felgekleurde camera een foto maken door een ruit of een foto maken van een gebouw ... zie dan eens hoe een verschil de kleur van uw camera maakt op het resultaat wat reflectie betreft.

                    Wat uit uw camera komt is dus in bepaalde gevallen mee afhankelijk van de buitenkant ervan.

                    Ik zie er zo al ene staan natuurfoto's nemen vanuit een camouflagetentje met een fluo camera.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: en nu een vreemde vraag ...

                      Van op mijn terrasje op de markt van Brugge zag ik een jong meisje met een witte
                      spiegelreflex. Dat ben ik toch even van dichtbij gaan bekijken. Het was een Pentax.
                      Heel mooi, vond ik.
                      Maar nu weet ik niet meer of dit de camera dan wel het meisje betrof.

                      Comment


                      • #26
                        Re: en nu een vreemde vraag ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                        Misschien ne roze voor de Gay People.
                        Wel verwarrend als die dan vraagt : 'kijk eens naar het vogeltje...'
                        Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                        Comment

                        Working...
                        X