Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotopapier uit Aldi

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Ik heb de gok ook gewaagd en me 2 pakjes Aldi papier aangeschaft.
    Eén enkel probleempje, ik heb nog geen fotoprinter en mijn oude HP 870 Cxi print zo afgrijselijk dat ik hieraan zelfs geen velletje van 6 oude belgische frankskes wil verspillen
    Wachten dus tot het Kerstmannetje mij een nieuwe printer (Canon i965) wil brengen voordat ik kan testen ....

Groetjes,
    Amby.

Comment

Ik heb vandaag nieuwe printer Canon i865 gekocht,daarna naar de aldi geweest en 5 pakken fotopapier gekocht samen getest en ben over beide zeer tevreden

Comment

Originally posted by grisjos
        Ik heb vandaag nieuwe printer Canon i865 gekocht,daarna naar de aldi geweest en 5 pakken fotopapier gekocht samen getest en ben over beide zeer tevreden
        Jef Proficiat, met uw printer goede keuze gij zult nu tijd zat hebben voor uw hobby, wij zullen eens samen op SD gaan.

Comment

Originally posted by Cyrox
          Er is bij mij (Canon 830) een enorm verschil in kwaliteit wanneer ik de papierinstellingen wijzig, de afdruk is veel beter geslaagd als ik "Hoogglans film papier" selecteer ipv. Pro papier, wat het enige is dat ik gisteren geprobeerd heb. Pro papier wordt door de printer veel sneller bedrukt, wat mogelijk resulteert is meer korrel en minder scherpte en zelfs slechte kleuren. Ik denk dat dat papier de hoge druksnelheden van de recente Canons niet aankan. Wat je op dat film papier echter niet kan is randloos afdrukken.
          Heb dat ook zo ingesteld op mijn Canon S520. Mooie resultaten op papier uit den Aldi. Heb 5 pakken, nu. Dan laat ik het dure Canon Pro-papier maar lekker liggen, voor als ik eens een echt goede foto maak, hé.
          Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM

Comment

Op de verpakking van het fotopapier staat welke instellingen je moet gebruiken voor het beste resultaat. Met mijn S500 heb ik in elk geval een heel goede kleurweergave. Veel beter dan met Ilford photo glossy paper 238gr/m².
            Ik heb vroeger ook Canon papier getest, en in mijn S500 viel dat tegen. Dat was zelfs nog slechter dan dat Ilford papier.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

heb het nu ook, gebruik het voornamelijk voor cd-hoesjes e.d.

tof is dat het 1. goede kwaliteit levert, ietsiepietsie minder als het canon, maar prijs/kwaliteit zeker beter, maar vooral 2. dat het niet zo "krult aan de randen", zodat het niet uit de cd-doosjes schuift.
              ToM.___ //Fuji s602.
              www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
              It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Heb bij de Aldi Unicorn hoogglanzend 5760 dpi Inkjet 180 grams fotopapier gekocht.

Het is drie keer niks .
                ik heb een epson stylus Photo 900.
                ik heb alle papier soorten die de epson aangeeft gebruikt maar bij alle is het resultaat niks.
                ik heb gelukkig maar 1 pak gekocht.
                het is echt niks alle maal vlekken en barsten er op het groene gras is licht groen en je zien de lijnen.
                Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX

Comment

Slechte printer zeker? Ik heb het papier ook en het geeft prima kwaliteit (heb wel een HP printer, van mijn vroeger epson was ik helemaal niet tevreden)
                  hoe ouder hoe gekker- there's no fool than an old fool
                  member of HanFanClan on http://hanfanclan2.web-log.nl/
                  visit my blog on http://gerdayd.web-log.nl/

Comment

In Nederland was er deze week inderdaad ook fotopapier te koop in de Aldi maar dat was niet hetzelfde als wat we in België hadden, dan was namelijk van Sihl ipv. Unicorn.
                    Mark (300D)

Comment

Ik heb drie pakken van dat papier gekocht (Sihl), en dat is heel goed.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

ik heb ook een Hp maar die kan nog niet in de buurt komen van mijn nieuwe Epson 900.
                        zeker geen slechte printer wandt op ander papier is het perfect.
                        UNICORNis dus bocht.
                        op de beurs papier gekocht voor €17.00 per kilo 280gram.
                        goed koop maar goed, geen topper.
                        ik ga het papier in mijn HP zetten kijken wat hij daar mee doet.
                        Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX

Comment

Ik denk dat er verschillen zitten tussen Unicorn en Sihl. Ik heb de Sihl versie en ben best tevreden over met mijn HP 950C. Alleen heeft de foto's last van paars zweem. Dat heeft eerder met de refill inkt te maken dan het papier.
                          Groetjes, Blord

Canon 7D en wat lenzen.

Comment

ik heb mij direct 5 pakken gekocht in den aldi
                            in belgie is dat papier van sihl en het is van 5760 dpi en 200 gr
                            het is veel beter of het papier van vorig jaar en het heeft naar mijn gedacht een heel goed resultaat
                            ik print op een simpele hp916 c ook van uit den aldi
                            en voor deze prijs kan je echt niet sukkelen hoor
                            het enige waar ik wat last van heb is dat pizarollen efeckt
                            maar je moet toch al goed kijken hoor
                            en wat wil je voor die prijs kan je natuurlijk geen fotlabo kwaliteit willen
                            alhoewel het er bij sommigste fotolabos nie beter is
                            bd0379be

Comment

Ik denk dat er verschillen zitten tussen Unicorn en Sihl.
                              Klopt ja, dat komt omdat de Belgische consumenten veeleisender zijn, daarom is Sihl beter van kwaliteit dan Unicorn
                              Mark (300D)

Comment

Dan moet ik maar wachten tot er in Belgie er weer zoiets is.

Comment

Working...
                                X