Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotopapier uit Aldi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Heeft iemand dit fotopapier al eens getest op een canon-printer? (i950 of i850 ofzo?)
    Ik heb al een aantal andere merken van fotopapier getest op m'n printer, maar de resultaten waren soms echt bedroevend.

    Comment


    • #17
      Heb bij de Aldi Unicorn hoogglanzend 5760 dpi Inkjet 180 grams fotopapier gekocht, de inkt droogt zéér langzaam.

      Groet Mthree.






























      Comment


      • #18
        http://www.sihl.ch/products/offpro_ijphm_e.htm

        Hier kan je wat meer uitleg vinden.
        Het papier is wel spotgoedkoop.
        Het papier zou ook nog watervast zijn???
        Kan dit voor zo'n prijs?
        Da's minder dan 6 oude BFR. per blad.

        Comment


        • #19
          Merci allemaal!! Zal het toch maar gaan halen morgen
          Nikon D90 + Canon Powershot G3

          Comment


          • #20
            Ben deze ochtend 2 pakken van 50 Blz. gaan kopen bij Aldi.
            Het papier uitvoerig getest op mijn Epson Photo 890 en mijn HP 930c.
            Schitterende, scherpe resultaten en prachtige kleuren.
            Ben rond de middag nog 2 dozen van 15 pakken à 50 Blz. gaan bijkopen en nu kan ik wel een poosje foto's printen naar hartelust en tegen een prijs van minder dan 6 oude Bfr.
            Deze prijs kan ik zelf niet vinden op de computerbeurzen.

            Brieje, alvast bedankt voor je aankondiging via BD, ik had het anders nooit vernomen.

            Comment


            • #21
              Ben rond de middag nog 2 dozen van 15 pakken à 50 Blz. gaan bijkopen
              Je bent de Aldi gaan leegkopen of zo ?
              Mark (300D)

              Comment


              • #22
                jaaaaa, ik ook (maar véééél bescheidener). Blij dat ik weer een tijdje verder kan. Ook dank Brieje voor het seintje!
                hoe ouder hoe gekker- there's no fool than an old fool
                member of HanFanClan on http://hanfanclan2.web-log.nl/
                visit my blog on http://gerdayd.web-log.nl/

                Comment


                • #23
                  Ik ben ook eens een pakje gaan halen in den aldi en heb het rap eens getest op mijn canon S9000 printer.
                  Mijn subjectieve mening is de volgende:
                  - de kleuren vallen goed mee
                  - scherpte is matig tot goed
                  - ik mis de "WOW" van canon photo paper pro
                  - inkt doet het papier krullen en lange droogtijd

                  Conclusie: voor een goed maar niet top resultaat zeker aan te raden, goeie prijs/kwaliteit

                  Comment


                  • #24
                    Ik moet meegaan met de laatste reply. Ik heb uit nieuwgierigheid ook een pakje laten meebrengen en dezelfde afdruk gemaakt van een foto dat ik op het Canon papier had.
                    Op het eerste zicht is het mooi, het is wel nog niet helemaal droog als het uit de printer komt (Canon wel) maar dat is niet echt een probleem. Als je dan wat dichter gaat kijken, zie je toch veel onscherpe dingen en een soort van ruis op de afdruk. Ook het gevoel van het papier (dun) vind ik niet echt fijn. Het Canon papier is scherper,dikker, heeft ook betere kleuren maar ja de prijs is een goede 29fr/stuk verschil. Ik zal nu niet zeggen dat het weggegooid geld is maar ik blijf toch liever bij mij Canon Paper Pro papier.
                    "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by dannymarina
                      Ben deze ochtend 2 pakken van 50 Blz. gaan kopen bij Aldi.
                      Het papier uitvoerig getest op mijn Epson Photo 890 en mijn HP 930c.
                      Schitterende, scherpe resultaten en prachtige kleuren.
                      Waar is nu jouw opmerking over de groene zweem die je vanmorgend maakte ?
                      Ben rond de middag nog 2 dozen van 15 pakken à 50 Blz. gaan bijkopen en nu kan ik wel een poosje foto's printen naar hartelust en tegen een prijs van minder dan 6 oude Bfr.
                      Deze prijs kan ik zelf niet vinden op de computerbeurzen.

                      Brieje, alvast bedankt voor je aankondiging via BD, ik had het anders nooit vernomen.
                      Ah daar was die opmerking dus voor bedoeld. En zeggen dat ik deze aanbiedingen hierdoor bijna aan mijn neus voorbij heb laten gaan.
                      Mavica CD200 VCL-HG2037X VCL-MHG07A

                      Comment


                      • #26
                        @ blue eyes : het papier ligt nog met stapels in de winkels hoor, zelfs in de winkel waar dannymarina gepasseerd is

                        Ik heb me ook laten verleiden en moet zeggen dat ik het resultaat bevredigend vind, van die groene zweem is iets van aan, vooral huidskleur vind ik persoonlijk te veel aan de groene kant, maar dan vooral als je er met je neus gaat opzitten en het vergelijkt met een Canon Pro afdruk. Ik blijf bij Pro papier voor de afdrukken die ik perfect wil, maar ga dit Aldi papier toch blijven gebruiken om al eens iets meer af te drukken, in een kadertje aan de muur zie je het verschil echt niet hoor.
                        Mark (300D)

                        Comment


                        • #27
                          Zopas van iemand vernomen dat er wat verschil te bespeuren valt tegenover het veel duurdere papier van Canon en da's begrijpelijk.
                          Ik liet deze namiddag mensen foto's zien gemaakt met duurder papier van Epson en het goedkoper van Aldi.
                          Beide personen vonden de foto's gemaakt met het papier van Aldi beter. Ik werk met een Epson 890 en hervul mijn cartridges zelf met inkt van bij Millennium.
                          Misschien heeft Canon wat problemen met het papier van Aldi.
                          Ik heb de laatste tijd nogal heel wat gelezen over klachten aangaaande printen mat fotoprinters van Canon.
                          Alleen prints gemaakt met het Pro papier van Canon zou mooie perfecte resultaten geven en al de rest zou van veel mindere kwaliteit zijn. Ik dacht me ook een nieuwe Canon te kopen, doch ga nu eerst eens uitvoerig testen op de HCC-dagen te Utrecht op het einde van deze maand. We zien dan wel of Canon beter is dan Epson, al betwijfel ik dit laatste.

                          Comment


                          • #28
                            Moet me hierbij aansluiten.
                            De enige die op dit moment een mindere kwaliteit rapporteren zijn blijkbaar de Canon gebruikers. Op de Photosmart printers van HP geeft het aldi papier een duidelijk betere of evenredige afdruk dan het (overigens stukken duurdere) HP premium plus papier.
                            Dit is wel iets dikker, maar dat is voor mijn doeleinden niet echt van belang.
                            De afdrukken vertonen een heel goede kleurweergave en zeer scherpe aflijning. Als ik vergelijk met de middenmoot van het HP papier geeft het aldi papier een veel scherpere en zuiverdere indruk.

                            Over het feit dat de inkt nog niet droog is als het papier uit de printer komt. Bij de HP's nog niets van gemerkt. Zal misschien ook van het soort inkt afhangen dat Canon gebruikt.




                            Originally posted by dannymarina
                            Zopas van iemand vernomen dat er wat verschil te bespeuren valt tegenover het veel duurdere papier van Canon en da's begrijpelijk.
                            Ik liet deze namiddag mensen foto's zien gemaakt met duurder papier van Epson en het goedkoper van Aldi.
                            Beide personen vonden de foto's gemaakt met het papier van Aldi beter. Ik werk met een Epson 890 en hervul mijn cartridges zelf met inkt van bij Millennium.
                            Misschien heeft Canon wat problemen met het papier van Aldi.
                            Ik heb de laatste tijd nogal heel wat gelezen over klachten aangaaande printen mat fotoprinters van Canon.
                            Alleen prints gemaakt met het Pro papier van Canon zou mooie perfecte resultaten geven en al de rest zou van veel mindere kwaliteit zijn. Ik dacht me ook een nieuwe Canon te kopen, doch ga nu eerst eens uitvoerig testen op de HCC-dagen te Utrecht op het einde van deze maand. We zien dan wel of Canon beter is dan Epson, al betwijfel ik dit laatste.
                            Greetz,

                            Comment


                            • #29
                              Er is bij mij (Canon 830) een enorm verschil in kwaliteit wanneer ik de papierinstellingen wijzig, de afdruk is veel beter geslaagd als ik "Hoogglans film papier" selecteer ipv. Pro papier, wat het enige is dat ik gisteren geprobeerd heb. Pro papier wordt door de printer veel sneller bedrukt, wat mogelijk resulteert is meer korrel en minder scherpte en zelfs slechte kleuren. Ik denk dat dat papier de hoge druksnelheden van de recente Canons niet aankan. Wat je op dat film papier echter niet kan is randloos afdrukken.
                              Mark (300D)

                              Comment


                              • #30
                                ik heb ook zo'n pakje gaan halen en kwam thuis tot de conclusie dat ik nog 1,5 pak liggen had dus ik ga het nieuwe pakje nog niet onmiddellijk openen maar toch bedankt voor de tip
                                = = = = = = = = = = = =
                                CANON PowerShot SX 130

                                Comment

                                Working...
                                X