Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onbetrouwbare en triestige verkopers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Onbetrouwbare en triestige verkopers

    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    kijk eerst naar het postgedrag van koper of verkoper alvorens je er mee in zee gaat!
    grt,bouk.
    een gouden raad !!!
    http://www.jvs-photography.be/

    Comment


    • #17
      Re: Onbetrouwbare en triestige verkopers

      Oorspronkelijk geplaatst door pdrke Bekijk bericht
      Soms zou het wel handig zijn dat een topic afgesloten wordt wanneer het object verkocht is.
      Dat wordt gedaan, tenminste als de verkoper ons laat weten dat zijn object verkocht is.


      Grtz, RF
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #18
        Re: Onbetrouwbare en triestige verkopers

        Ik heb wel degelijk de gegevens van de verkoper; maar ik kan toch moeilijk naar de kust rijden om mijn factuur te eisen. De verkoper post niet alleen bij "te koop" en is een actief lid; maar ik kan hem toch moeilijk hier aan de schandpaal nagelen. Als je ter goeder trouw gelooft dat men de papieren zal nasturen, dan zit je vast als ze dit niet willen heb ik gemerkt.
        Overigens werkt de lens perfect op mijn D700 maar zal ik problemen hebben moest ik ze ooit willen verkopen als nikon toch eens eindelijk met een nieuwe zoom tot 400 à 500mm uitkomt.

        Comment


        • #19
          Re: Onbetrouwbare en triestige verkopers

          En voorstelke ivm met verkoop materiaal .

          Misschien eens beter een soort aanmeldingsformulier aanmaken hier waar je je materiaal kan verkopen ,wil hiermee zeggen heb je nog materiaal met een factuur dat je verplicht bent het factuurnummer in te vullen en op wiens naam het staat ,en alle nodige gegevens van verkoper .

          Er zijn hier genoeg mensen die met programmeertaal overweg kunnen ,en mss zoiets in elkaar willen steken ,om de verkoop van goederen en beetje aangenamer te maken voor verkoper en koper .

          Grtz

          Ardesign
          Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

          Comment


          • #20
            Re: Onbetrouwbare en triestige verkopers

            Oorspronkelijk geplaatst door Basketfan Bekijk bericht
            Ik heb wel degelijk de gegevens van de verkoper; maar ik kan toch moeilijk naar de kust rijden om mijn factuur te eisen. De verkoper post niet alleen bij "te koop" en is een actief lid; maar ik kan hem toch moeilijk hier aan de schandpaal nagelen. Als je ter goeder trouw gelooft dat men de papieren zal nasturen, dan zit je vast als ze dit niet willen heb ik gemerkt.
            Overigens werkt de lens perfect op mijn D700 maar zal ik problemen hebben moest ik ze ooit willen verkopen als nikon toch eens eindelijk met een nieuwe zoom tot 400 à 500mm uitkomt.
            Vraag het hem via het forum. En als hij nog niet reageert of met een domme smoes afkomt, dan zeg je dat je het hier brengt. Waarom niet?

            Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
            En voorstelke ivm met verkoop materiaal .

            Misschien eens beter een soort aanmeldingsformulier aanmaken hier waar je je materiaal kan verkopen ,wil hiermee zeggen heb je nog materiaal met een factuur dat je verplicht bent het factuurnummer in te vullen en op wiens naam het staat ,en alle nodige gegevens van verkoper .

            Er zijn hier genoeg mensen die met programmeertaal overweg kunnen ,en mss zoiets in elkaar willen steken ,om de verkoop van goederen en beetje aangenamer te maken voor verkoper en koper .

            Grtz

            Ardesign
            Ik ga echt geen info van mezelf op een forum te grabbel gooien. De enige die alle info van me krijgt, is de uiteindelijke koper. Niemand anders. Niet mogelijke kopers, noch mensen die het niet eens willen kopen.

            You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


            Comment


            • #21
              Re: Onbetrouwbare en triestige verkopers

              post verwijderd
              Last edited by tommmm; 10 januari 2011, 18:49.

              Comment


              • #22
                Re: Onbetrouwbare en triestige verkopers

                Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                Ik heb ook al redelijk wat gekocht en verkocht hier... Zonder problemen ...

                't is wel moeilijk als ge voor eenzelfde item kort na elkaar 6-7 mails krijgt, allemaal eenzelfde antwoord stuurt... Staat er na een uur ene zonder voorgaand bericht aan uw deur die toevallig een paar straten ver woont ,er net voor krijgt ge een mail van een andere dat hij er direct wil omkomen, of ik hem aub wil houden, en dan loopt alles in 't honderd en is er altijd wel iemand die niet welgezind is.
                Dat is een kwestie van je zaken te organiseren en mensen te informeren (bv dat je het item voor iemand anders gereserveerd hebt)
                BD0497BE : Nikon body + glas
                www.RudyVerrijt.info

                Comment


                • #23
                  Re: Onbetrouwbare en triestige verkopers

                  Kopen en verkopen via een forum is altijd wat moeilijk. Niet iedereen zit constant aan zijn PC of heeft constant toegang tot zijn mail, en dat kan zowel voor de koper als de verkoper gelden en als de verkoper zijn mails van boven naar onder leest, met de nieuwste berichten bovenaan, dan is de laatste mailer meestal de eerste die reactie krijgt.

                  Ik heb ook al enkele lenzen zo net aan mijn neus zien voorbijgaan, maar dat heb je nu eenmaal op zo'n druk bezocht forum. Anderzijds heb je daardoor ook meer kans dat de lens terug komt.

                  Zelf heb ik al twee lenzen tweedehands via het forum gekocht en een heel tevreden koper. Ik informeer mij eerst omtrent enkele basis zaken van de lens die ik wil weten. Als de verkoper er op reageert (en met welk interval) weet ik wat ik kan verwachten van tijdsduur en ken ik de persoon ook 'iets beter'. Vervolgens prijs en manier van contact en verzenden afspreken, dit laten bevestigen door beiden en dan lensje binnenhalen ^^

                  Misschien ben ik door mijn methode een 'trage' beslisser, maar ik heb liever zekerheid There's always next time, of toch bijna altijd

                  Comment


                  • #24
                    Re: Onbetrouwbare en triestige verkopers

                    post verwijderd
                    Last edited by tommmm; 10 januari 2011, 18:50.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Onbetrouwbare en triestige verkopers

                      Ik heb een monopod te koop staan, BD en Kapaza samen geteld heb ik een 10 tal mails gekregen met grote woorden dat ze de monopod zeker willen kopen...

                      Maar toeval-o-toeval hoor ik er dan niks meer over of hebben ze nu toch wel iets anders gevonden.

                      Spijtige zaak, maar t leven gaat verder
                      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                      500px

                      Comment


                      • #26
                        Re: Onbetrouwbare en triestige verkopers

                        Heb deze week (bijna) een camera verkocht op Ebay. Ik zet er in het vet bij dat er geen lens bij zit, dus enkel cam + toebehoren.
                        Tijdens de 5 dagen van de veiling krijg ik al 3 (!!) vragen of er een lens bij is . Ik antwoord telkens dat er geen lens bij is.
                        De uiteindelijke winnaar valt ook al uit de lucht wanneer ik hem erop wijs dat hij best een lens meebrengt om de camera te testen bij afhaling. Die ezel had dat dus ook niet gelezen/begrepen/..., maar toch stevig bieden hoor. En ja, zonder lens kon hij er niets mee aanvangen natuurlijk, dus verkoop dan maar afgeblazen.
                        Die 4 ezels waren, toevallig of niet, allemaal Franstaligen. Je zou nog gaan geloven ook dat ze daar echt niet capabel zijn om NL te leren ?
                        David Leemans
                        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                        Comment


                        • #27
                          Re: Onbetrouwbare en triestige verkopers

                          Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                          die 4 ezels waren, toevallig of niet, allemaal franstaligen. Je zou nog gaan geloven ook dat ze daar echt niet capabel zijn om nl te leren ?
                          tja daar zeg je al zoiets.....:d:d:d
                          http://www.jvs-photography.be/

                          Comment


                          • #28
                            Re: Onbetrouwbare en triestige verkopers

                            Ik heb hier ook al een paar lenzen gekocht en verkocht nog nooit een probleem gehad.
                            Wat ik wel interessant zou vinden is dat op het openbaar profiel van de leden te zien zou zijn van waar ze zijn.

                            mvg Yves.
                            What you see is what you get

                            Comment


                            • #29
                              Re: Onbetrouwbare en triestige verkopers

                              foutje
                              Last edited by Perico; 23 juni 2010, 00:55.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Onbetrouwbare en triestige verkopers

                                Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
                                Ik heb een monopod te koop staan, BD en Kapaza samen geteld heb ik een 10 tal mails gekregen met grote woorden dat ze de monopod zeker willen kopen...

                                Maar toeval-o-toeval hoor ik er dan niks meer over of hebben ze nu toch wel iets anders gevonden.

                                Spijtige zaak, maar t leven gaat verder
                                Misschien is er wel aktie van jouw gewenst in dit stadium.
                                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                                Comment

                                Working...
                                X